Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække værksted fra i lejebolig jeg lejer.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej.

Jeg står og er ved at flytte fra en lejebolig til en anden med min familie. Jeg er selvstændig tømrer (enkeltmandsvirksomhed), og vi leder derfor efter en bolig der også har værksteds plads. En sådan har vi fundet. Der er et hus og hertil et isoleret skur på ca 25m2 med indlagt strøm. Huslejen er 10.000/md plus forbrug. Det synes vi er lidt i overkanten, og jeg derfor høre om ikke jeg ærligt og redeligt kan trække noget af huslejen fra, ved at leje værkstedsskuret ud til mig selv?

Huset er på 116m2 og skuret som sagt på 20m2, så jeg forestiller mig at leje det ud for ca 2.000/md. Er det at presse citronen for hårdt? Hvad afgør hvor meget man må tage?

Da jeg er nystartet, (har været i gang i 1.5 år) og stadig investerer det meste af overskuddet i virksomheden, samt at min kone er deltidsansat og suppleret af dagpenge, er vi pt. berettiget til boligsikring. Vil det konflikte med boligsikring at leje noget ud til min virksomhed, eller beregner man så blot ydelsen fra den husleje der står tilbage, -her 8.000/plus forbrug+

Kryptisk er det. Jeg håber nogen kan byde ind.

På forhånd tak.

Mvh Emil

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46466
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis skuret er med i de 10.000 kr du betaler i leje - gerne ved at lejen hedder 136 m2 a kr xxx = 10.000 kr per måned og skuret har en kvalitet der minder om resten, så vil du kunne tage skurets % af totalen i fradrag for den del din virksomhed så bruger konkret.

Du vil skulle give besked til dem der udbetaler boligsikring, så den beregnes på det konkrete beløb hvor virksomhedens del er fratrukket så de kender din konkrete netto husleje efter fradrag for virksomhedsdel.

fradraget gives ved at du reducerer dit driftsresultat med værdien af fradraget, ikke ved at du fakturer fra privat til virksomhed

læs gerne: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/fradrag-for-lokale-i-privat-bolig.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Jan 14
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for et godt, præcist og hurtigt svar. Jeg blev klogere.

Mvh Emil

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)