Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

moms når varen sådan set bruges internt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har indtil videre én ejendom jeg rennoverer 4 lejligheder i. Jeg kom lige til at tænke den anden dag over følgende:
Jeg tænker på at starte et IVS eller APS.
Lige her tænker jeg at jeg nu fx køber et byggemateriale som skal bruges i min egen ejendom til rennovering og gir fx 1000,- inkl moms for dette materiale som privat person nu. 
Vil den reele udgift så for IVS'en være 1000,- hvor jeg så får de 200,- tilbage i moms, eller vil prisen være 800,- hvor jeg så skal stadigt skal betale 200,- i moms. 
Jeg er inde i købsmoms og salgsmoms, men I og med det er en forbrugsvare i virksomheden som bruges og ikke sælges videre, skal jeg så betale moms af den? også taget i betragning at det ejer med privateboliger til udlejning som jo er momsfrit.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46509
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Moms fradrag ydes kun når det er til momspligtig del af virksomheden så når du skriver 

Youstar:
I og med det er en forbrugsvare i virksomheden som bruges og ikke sælges videre, skal jeg så betale moms af den? også taget i betragning at det ejer med privateboliger til udlejning som jo er momsfrit.
så vil jeg klart mene at du ikke har fradrag for momsen

Man kan godt drive virksomhed som både har dele med og uden moms - bare man så også skiller indkøb. Selv printerpapir skal så skilles då der kun fratrækkes moms for det papir der bruges af den momspligtige del.

Så er der selv udgiften og her vil det jo afhænge af hvad formålet er. Hvis det kan ses som en forbedring, så er der 0 fradrag, og er det ren reparation så er der. Ex udskifte gamle ruder med nye - vil normalt ikke være en reparation (selv om det var ret nødvendigt) - det vil i høj grad kunne være en forbedring. 

Det vil være klogt at få en revisor ind over det/de konkrete områder også til belysning af om IVS eller ApS skal vælges (jeg ville gå direkte efter ApS) - i forhold til risiko eller om der kan være andre fordele i personlig virksomhed og måske kapitalafkastordning og i forhold til evt personlig beskatning ved overgang til ApS og evt skattefri virksomhedsomdannelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)