Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Gratis” weekend ophold for 2 til 4 personer

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer
 
Jeg sidder og roder med planer om at opstarte et helt nyt ferie sted i Danmark. 

Jeg vil ikke gå så meget ind i detaljerne omkring dette projekt, men lige løfte en finger for at finde ud af hvad vej vinden blæser for de ideer jeg pusler med.

Mine tanker går ud fra følgende:

Du køber et ”Jeg vil hjælpe dig med komme i gang bevis” for 750,00 kroner.

Du modtager så:

Et 3 dages ophold med 2 overnatninger, for 2 personer på eget værelse med bad & toilet, med 2 eller 4 sovepladser, tilbudet er inkl. morgen mad efter overnatningerne.

eller

Et 3 dages ophold med 2 overnatninger for 4 personer, på eget værelse uden bad & toilet med 4 sovepladser, tilbudet er inkl. morgen mad efter overnatningerne.

  • Frisk morgenbrød 2 stk. pr. person
  • 2 – 4 skiver rugbrød
  • Kaffe, te, chokolade, espresso, cappuccino, mokkaccion
  • Smør, syltetøj & marmelade samt smørbart chokoladepålæg
  • Havregryn og Cornflakes
  • 2 skiver ost pr. person
  • Juice med æbler eller appelsin samt mælk
  • Sukker & fløde
  • Mulighed for at bestille økologiske produkter

26 af værelserne er alle med eget bad & toilet.

De 13 værelser bliver for 2 personer og de øvrige bliver til 4 personer.

Alle 2 personers værelser kan ”opgraderes” til 4 sengepladser.

35 værelser uden eget bad & toilet dette findes som dele faciliteter, der bliver 20 værelser til 4 personer og 15 værelser til 2 personer, ved bestilling af denne type værelser er tilbagebetalingen beregnet for 4 personer.

Du modtager naturligvis en skriftligt bevis på dit krav.

Det er mine planer at lave gode muligheder for aktiviteter på grundarealet på over 17.000 m2, der vil komme legeplads for børn, 2 overdækket grillpladser med borde og bænke, boldbaner af forskellige art, cykel udlejning.

Efter et par år vil der nok være swimmingpool med tilhørende afslapnings muligheder, tankerne går også mod at lave en mulighed fra en del af værelserne med direkte udgang til egen lille have.

Kommer projektet IKKE i gang får du selvfølge dine penge retur – du har jo et bevis på dit tilgodehavende.

Dette er ikke en salgs annonce af nogen art ej heller et direkte tilbud lige pt. – det er ment som en ”markedsundersøgelse” for hvad der skal til for at skaffe den nødvendige kapital til projektet. Herunder mine muligheder for at kunne ”sælge” denne fremgangsmåde til personer der godt vil have lidt for deres kroner til at hjælpe mig i gang.

Der bliver ikke tale om køb af en anpart i projektet, for du får jo sådan set en reel vare / tjenesteydelse retur for dine penge. Forskellen er bare du betaler NU og først kan modtage din ”gevinst” når projektet er klart til indvielsen. Tidshorisonten er lige nu 12 – 16 måneder.
 
Håber du mener du får nok for pengene med dette oplæg.

Har du tanker eller ideer til hvad der ellers skal til for, at fremme denne ide er kommentarer og forslag meget velkommen.

Håber på en god debat.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 05:07
Hvor mange stjerner giver du? :


Hej Trold

Ideen er fin nok, og kan du opfylde understående punkter, og vi ellers kan lide stedet, vil jeg gerne købe et "bevis" til nogle dages afslapning om en 18 måneders tid.

1. Find en måde du reelt kan garantere folk at de får deres penge igen, hvis projeltet ikke "kommer igang"

2. Masser af billeder og info ,..jeg kender steder hvor jeg ikke ville bo om så jeg fik 750,- i døgnet for det. Ved godt at det med billeder måske kan blive lidt svært, men de fleste vil  gerne se hvad de går ind til, førend de beslutter sig til at booke ferie. 
 
Mvh. Ole
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej OleG

 
1) Jeg kunne naturligvis ikke drømme om at begynde at "sælge" disse weekend pakker inden ejendommen er købt. Der med er der en STOR garanti for det ret lave beløb (iforhold til ejendomsprisen) som eks. 2.200 weekend ophold vil tilføre projektet. Altså lidt hen af sikkerhed i ejendommen, men har ikke fået tænkt dette helt igennem endnu ej heller hvordan det gribes an ret juridisk.
 
2) Er naturligvis indstillet på at en opbygge webside med alt den info jeg kan give omkring projektet, beliggenhed, aktiveteter, indretning, som naturligvis bliver overdækket med billeder.
 
Finder du en måde at angribe dette på så kom bare med det

Venligst

René Buch

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Ideen er god. Den vil dog nok være svær at sælge til folk du slet ikke kender.

Der er også en del administration for ''kun'' 750 kr. Tænker på registrering, beviset etc. så måske skulle beløbet være lidt højere.

Hvor mange beviser regner du med at skulle sælge for at kunne komme igang?

Helt praktisk så kan du spare noget administration i morgenmadsafdelingen ved at lave en buffet i stedet for at dele ost m.v. ud til folk i skiver. Der vil så være folk som spiser mere end 2 skiver men også folk som ikke spiser ost

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korntrold.

Har med stor interesse læst dit Ferie projekt og tilsyneladende lyder det da spændende- MEN fald ikke i følgende store og lette faldgrubber :
Du skal ud og løbe stærkt og arbejde med nytænkning - du kommer ikke langt ved at gå i andres fodspor, hvilket dit nuværende oplæg bærer meget præg af.
Det er andre sammenslutninger og organisationer indenfor turistbranchen som pt. har lignende ideer og markedsfører disse - nok med skiftende succes?
Glem alt om din ide med overnatning, incl. morgenmad, hæv prisen for en " Folkeaktie" eller hvad du ønsker at kalde det til kr. min. 1.000,- og giv så folk en oplevelse ( her skal du tænke nyt og krativt)
Sådanne "Gavekort" bliver jo giver væk i flæng, så det giver jeg intet for!
Lav et tilbud til private og virksomheder ( naturligvis en kæmperabat til iværkstættere )- måske kunne du her også hæve priserne til erhvervslivet, tænk sponsorkroner.
Meget af den danske ferie & turistbranche klynker over manglende indtjening og kunder, hvorfor det er vigtigt at du tænker utraditionelt og anderledes nyt, for at komme videre.
Tænk meget på børnene, stedets placering(kystplaceringer er meget efterspurgte- koster også kassen!)
Der er naturligvis mange spørgsmål som melder sig ved dit projekt, så som :
Hvor skal den fysiskse placering være ?
Hvem vil du henvende dig til, hvilken kundetype ? og hvor skal de komme fra, markeder ?
Hvorledes ønsker du at marekdsføre dig ? Hvordan adskiller du dig fra alle de andre?
Fremtidsplaner, udvidelser m.m.
 
MEN - Slet ingen dum ide, men projekter baseret på støtteordninger og EU tilskud m.m. bliver som hovedregel ikke til noget.
 
Glæder mig meget til at høre mere om dit spændende projekt.
Held og lykke

Peter
Danmarkshop.com

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør nok tale med din lokale og din regionale turistforening for at undersøge, om der er mangel på overnatningspladser i området. Her kan du også finde ud af om din belægningsprocent på 38 ved 52 weekender pr. år re realistisk.

Min oplevelse er, at et weekendophold sælger bedst, hvis der er oplevelser eller action  knyttet til. Det kunne også være wellness, men det passer nok ikke så godt med 4 personersværelser.
 
NÅJA - under bestemte omstændigheder kan du søge EU-tilskud til den type virksomhed.
 
Held og lykke
 
mvh Hans
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

I 2004 over hele Danmark var der 42.225.402 overnatninger mod betaling, af disse var der i det tænkte område næsten 2.900.000 overnatninger.

Ja naturligvis kender i koncepter mere eller mindre detaljeret, for det er ikke muligt med forholdsvis små midler at skabe en revolution uden "kassen"

Jeg fornemmer at der KLART er plads til mit projekt for jeg kan tilbyde MARKEDES BILLIGSTE PRIS – der er INGEN af konkurrenterne der kan komme med ned på det pris leje jeg har planer om at lægge mine værelser på.

Morgenmaden er kun tænkt som et udgangspunkt – jeg kan godt se med det opsætning vil det gøre at der er brug for mindst 2 mand til at betjene gæsterne – med et stort varieret og fornuftigt morgen bord hvor det laves som tag selv er nok den rette løsning.

Det er jo lige det jeg håber på med dette oplæg at få råd og ideer til hvad og hvordan jeg kan gøre det optimalt for gæsterne. 

Administration for ”weekend beviserne” ser jeg ikke som det store problem, da det pt. kun er min tid, papir, porto, og en del af beløbet vil gå til salær for en advokat og revisor.

Beløbet jeg håber at få tilført projektet er minimum en ½ million kroner med en øverst grænse på 3.500.000 kroner. Ja jeg er klar over med 3.5 ”af de store” solgt i denne pakkeform vil give mig rigtige mange weekender som kun bruges til at indfri mine løfter. 

Den samlet belægningsprocent er over et år beregnet til at være på 12 % af de 218 mulige sengepladser. Så er det frem med lommeregneren, ja det giver helt op til svimlende 79.570 snorketryner, med 12 % så er det hele 9.548 sovende engle. Det er det samme som 22.265 værelses dage og med de 12 % giver det 2.671 udlejningsdage.

De 218 sengepladser gør mit projekt til et af de største i denne branche i Danmark. 

Med ”weekend pakken” betyder det at det kan blive mellem 667 & 4.667 pakker jeg skal indfri til bevis indehaverne. Hvis det mod forventning skulle vise sig at det er muligt at sælge alle 4.667 stk. vil dette betyde at ALLE værelser er optaget i 76,5 weekender. Så det er nok ikke lige det jeg håber på inderst inde - med nok kun en halv til en hel million i samlet værdi af ”weekendpakkerne”.

Jeg har bestemt intet håb at begynder mit projekt baseret på diverse tilskudsordninger, men modsat er muligheden der for et eks. EU tilskud, så siger jeg da heller ikke nej tak, for det fremme sandsynligheden for jeg får projektet i gang. For mig at se vil det sammen som at sige nej til de personer der ønsker at hjælpe mig i gang.

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 10:00:11 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
 belægningsprocent på 38 ved 52 weekender pr. år

OK - jeg regnede kun med weekenderne - det er klart, at du også kan udleje værelserne i hverdagene.
 
Jeg tæller ikke mere end 110 senge og 40 "opredninger",  hvilket ikke giver 218 - men det er der jo nok en forklaring på.
 
mvh Hans
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 9:49:55 AM Forfatter: Heidi

MEN - Slet ingen dum ide, men projekter baseret på støtteordninger og EU tilskud m.m. bliver som hovedregel ikke til noget.

 
Altså - EUs penge lugter ikke anderledes end kundernes forudbetalinger. Hvis et løbende driftstilskud er en forudsætning for at virksomheden kører, er jeg helt enig i, at det er usundt. Men hvis et EU-tilskud på ½ mio kan erstatte behovet for forsalgs-ideen, mener jeg faktisk det er en god mulighed.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

26 af værelserne er alle med eget bad & toilet.

De 13 værelser bliver for 2 personer = 13 x 2 = 26 senge
 
og de øvrige bliver til 4 personer = 13 x 4 = 52 senge 26 + 52 = 78 senge
 
35 værelser uden eget bad & toilet dette findes som dele faciliteter,
der bliver 20 værelser til 4 personer = 20 x 4 = 80 senge 26 +52 + 80 = 158 senge
og 15 værelser til 2 personer = 15 x 2 = 30 senge 26 + 52 + 80 + 30 = 188 senge
 
Her til kommer 2 x 15 senge i fælles værelser men disse er uden for "weekend pakken" = 2 x 15 = 30 senge 26 + 52 + 80 + 30 +30 = 218 senge
 
Det er nu den måde jeg regner på
 
Kan lige som en oplysning tilføje at jeg nok har den billigste pris på en seng i DK med kun 94,00 kroner for en overnatning.

Venligst

René Buch

Side 1 ud af 4 (40 indlæg)