Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

”Gratis” weekend ophold for 2 til 4 personer

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 1:02:44 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Altså - EUs penge lugter ikke anderledes end kundernes forudbetalinger. Hvis et løbende driftstilskud er en forudsætning for at virksomheden kører, er jeg helt enig i, at det er usundt. Men hvis et EU-tilskud på ½ mio kan erstatte behovet for forsalgs-ideen, mener jeg faktisk det er en god mulighed.

Jeg er helt enig og det er forhåbenlig også det jeg gav udtryk for !

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 1:10:43 PM Forfatter: korntrold
Dato: 1/26/2006 1:02:44 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Altså - EUs penge lugter ikke anderledes end kundernes forudbetalinger. Hvis et løbende driftstilskud er en forudsætning for at virksomheden kører, er jeg helt enig i, at det er usundt. Men hvis et EU-tilskud på ½ mio kan erstatte behovet for forsalgs-ideen, mener jeg faktisk det er en god mulighed.

Jeg er helt enig og det er forhåbenlig også det jeg gav udtryk for !

kom lige til at tænke på løbende drifttilskud - hmmm - er det ikke det de Danske landmænd har baseret deres virksomheder på? det er min klar holdning at sådan GØR landmændne.

Venligst

René Buch

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 2:35:30 PM Forfatter: korntrold

kom lige til at tænke på løbende drifttilskud - hmmm - er det ikke det de Danske landmænd har baseret deres virksomheder på? det er min klar holdning at sådan GØR landmændne.

..... og er det sundt?
 
mvh Hans
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 2:51:18 PM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Dato: 1/26/2006 2:35:30 PM Forfatter: korntrold

kom lige til at tænke på løbende drifttilskud - hmmm - er det ikke det de Danske landmænd har baseret deres virksomheder på? det er min klar holdning at sådan GØR landmændne.

..... og er det sundt?
mvh Hans

NEJ bestemt ikke for på den måde har ingen af dem en bæredygtig virksomhed - jeg holder på det er markedskræfterne der skal holde enhver virksomhed oppe og ikke tilskud

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Men lige for at holde sporet igen.

 
Er det en rimlig modydelse for forudbetaling for et weekend ophold på et helt nyt ferie sted?
 
Det må forventes at det på et tidspunkt finder sin sjæl men dette vil naturligvis tage et stykke tid måske et par år inden alt er helt optimalt set på de små hyggelige ting man kan gøre for gæsterne for de skal få en dejlig oplevelse med hjem fra et ophold.
 
jeg er helt klar over billeder og planter GØR MEGET ved indtrykket.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

..... og er det sundt?

mvh Hans

[/QUOTE]

- Nej, det er nemlig ikke sundt. Danmark og mange andre EU-lande kunne godt dreje nøglen om på meget mere end 50% af deres landbrug, hvis der ikke var støtte til dem. Antallet af landbrug der lukker, bliver da også flere. Det bliver holdt kunstigt i live. Priserne på produkterne er for lave, fordi det er en tilskudsforretning.
 
Jeg tror ikke på at tilskudordningerne bliver ved med at være i det omfang de er idag, og det vil også skabe et meget sundere og stærkere marked
 
 
 
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 1/26/2006 3:13:50 PM Forfatter: The game
- Nej, det er nemlig ikke sundt. Danmark og mange andre EU-lande kunne godt dreje nøglen om på meget mere end 50% af deres landbrug, hvis der ikke var støtte til dem. Antallet af landbrug der lukker, bliver da også flere. Det bliver holdt kunstigt i live. Priserne på produkterne er for lave, fordi det er en tilskudsforretning.
Jeg tror ikke på at tilskudordningerne bliver ved med at være i det omfang de er idag, og det vil også skabe et meget sundere og stærkere marked. 

Hold da op hvor er jeg enig med dig i det. dog ser jeg ikke noget problem i at modetage lidt søtte i den ene eller anden form for at få et projekt I GANG men det er vildt forkert at holde det i live med støtte.
 
Se bare på eks. en kunstudtilling for eks. døde høns den kan sikkert få 6 millioner i tilskud til at holde åbent i 4 år hvor der kommer 9 gæster på alt den tid. Der er noget galt et eller andet sted i system Danmark og system EU.

Venligst

René Buch

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :
¨Ja ,opstartsstøtten er jo god nok, for den er du ikke løbende afhængig af.
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
[QUOTE]Dato: 1/26/2006 9:49:55 AM Forfatter: Heidi

Hej Korntrold.

Har med stor interesse læst dit Ferie projekt og tilsyneladende lyder det da spændende- MEN fald ikke i følgende store og lette faldgrubber :
Du skal ud og løbe stærkt og arbejde med nytænkning - du kommer ikke langt ved at gå i andres fodspor, hvilket dit nuværende oplæg bærer meget præg af. Ja som nævnt andet sted på denne tråd skal der en vildt stor kapital til for at kunne ryste hele ferie sektoren og disse muligheder har jeg ikke i dag. Dog kan du bide dig selv i din tå på jeg gerne ville gøre dette. 
Det er andre sammenslutninger og organisationer indenfor turistbranchen som pt. har lignende ideer og markedsfører disse - nok med skiftende succes? Der har de sidste 10 år har der været et ret stabilt antal overnatninger i DK 40 til 42 millioner - ja der er da udsvingalt alt andet ville være sært - men udsvinget set på min branche er ikke mere end 2 - 3 % fra år til år. 
Glem alt om din ide med overnatning, incl. morgenmad, hæv prisen for en '' Folkeaktie'' eller hvad du ønsker at kalde det til kr. min. 1.000,- og giv så folk en oplevelse ( her skal du tænke nyt og krativt) Den fordel jeg ser i løsningen med overnatning + morgenmad er at folk føler de for noget for deres penge - med folkeaktier skal der deles af det måske beskedne overskud - dette overskud vil jeg jo ikke sætte for store håb om de første 4-7 år. 
Sådanne ''Gavekort'' bliver jo giver væk i flæng, så det giver jeg intet for! Jeg kunne nu let komme på mange steder disse kunne sælges til folk der ønsker at give venner, familie, ansatte et afslappende weekend ophold 
Lav et tilbud til private og virksomheder ( naturligvis en kæmperabat til iværkstættere )- måske kunne du her også hæve priserne til erhvervslivet, tænk sponsorkroner. Lige med erhvervslivet der tror jeg på det er en god løsning at holde mine priser nede på et fornuftigt leje da dette vil bevirke at jeg også får fat på de små firmaer der skal have et møde, efteruddanne deres personale, en firmafest med overnatning, foredragsholder, skoleklasser og mange andre. 
Meget af den danske ferie & turistbranche klynker over manglende indtjening og kunder, hvorfor det er vigtigt at du tænker utraditionelt og anderledes nyt, for at komme videre. Det er da bestemt mine planer at give folk et tilbud de bare ikke kan sige nej til - hvor i DK finder du en seng for 94,00 kroner for en nat? Kun hos mig lige pt.
Tænk meget på børnene, stedets placering(kystplaceringer er meget efterspurgte- koster også kassen!) Lige derfor er valget faldet på lokaler der ikke ligger tæt på kysten for at kunne holde prisen lagt nede, for det vil helt sikkert give langt flere overnatningsdøgn for mig fordi folk har råd til at blive lidt længer - der er jo følge indtægter ved sådanne planer jeg render rundt med og disse forventes at ligge på 67 kroner pr. gæst pr. døgn 
Der er naturligvis mange spørgsmål som melder sig ved dit projekt, så som :
Hvor skal den fysiskse placering være ? Naturligvis det rette sted som er FUNDET - den valgte placering har store muligheder for at være på forkant med egnsudviklingen, og der af følgende stigning i værdien på ejendommen. 
Hvem vil du henvende dig til, hvilken kundetype ? Mest den helt almindelige familie samt unge der vil lidt ud på egen hånd men hvor forældrene kræver sikker rammer for dette og hvor skal de komme fra, markeder ? Der er et stort marked for denne type ophold fra DK, sverige, norge, tyskland, holland, og en be

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

sidder lige og tænker

 
Det kan helt sikkert lade sig gøre at finde kombinationer med div. støtte ordninger, men øhh er dette lovligt? Jeg kom til at tænke på hvis man er svine heldig så kan man jo finde en 100% kapital på denne måde med støtte kroner af den ene eller anden art - det kan da næppe være lovligt?

Venligst

René Buch

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)