Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af varer købt i udlandet.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg er ved at angive moms for 2. halvår 2013. Jeg har købt nogle varer i udlandet. På den ene har jeg betalt en moms på 60 kr. De øvrige har jeg ikke batalt moms. Når jeg angiver de 60 kr. i feltet "Moms af varekøb i udlandet (både EU og tredjelande)", blir momsbeløbet jeg samlet skal betale, de 60 kr. højere.. (Jeg forventede at det blev 60 kr. lavere). Jeg har lært fra en revisor at de 60 kr. skal lægges til salgs-momsen, så de 2 beløb udligner hinanden og resulterer i at jeg ikke får momsen af varer, købt i udlandet, tilbage.

Hvordan registrerer jeg dette korrekt og hvad med varene som jeg ikke har betalt moms for?

På forhånd tak.

Kent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den moms du har betalt er der ikke fradrag for i moms for du skal ikke betale moms til udlandet som CVR så det er noget du frivilligt har påtaget dig

For det du har købt i udlandet skal du dele i inden for EU og uden for EU - beregne 25% af den samle importpris og lægge på importmoms EU / uden for EU under salgsmoms og samme beløb skal du lægge på købsmomsen så det ikke koster noget, men du har ikke fradrag for den moms du fejlagtigt har betalt - det er alle varerne som du skal behandle som angivet - på med 25% af beløbet på begge sider af momsstregen

Læs denne grundigt et par gange og find de rigtige skemaer - så er det let nok - læs linket: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Bruger du et rigtigt regnskabsprogram - ex det gratis www.dinero.dk og bogfører som køb varer EU eller køb varer uden for EU, så bogfører programmet selv din importmoms korrekt og giver dig præcis de tal du skal lægge ind i momsangivelsen

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Mange tak for hurtig info. Det kigger jeg lige på.

Mvh Kent.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Den vare jeg har købt hvor jeg, fejlagtigt, har betalt de 60 kr. i moms.. Hvordan skal den regnes ind i beregningen? Tager jeg det fulde beløb (inkl. momsen) og regner de 25% erhvervelses moms derfra. - Eller tager jeg beløbet, hvor de 60 kr. er trukket og regner 25% ud fra "rest beløbet", og undlader at regne de 60 kr med?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

det fulde beløb bare

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)