Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er noget galt i Danmark.. (og Amino)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Så enige, Men, "at tage kampen op" = resurser = tid + penge.

Enhver stor eller lille må afgøre med sig selv om det er dét værd.

Måske slipper nogle kunder for let, men at starte fx en inkasso/retssag er risikabelt. Med div. farverige pop aviser i ryggen, er risikoen ikke blevet mindre for dårlig omtale, som måake/måske ikke kan aflæses på bundlinjen.

Jeg er enig i teorien, men i praksis vil jeg tage det med et gram salt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:
Enhver stor eller lille må afgøre med sig selv om det er dét værd.

Du har ret Dennis. Isoleret set er argumentet om at lade stå til, ofte det mest lukrative.
Min pointe handler om at vi må markere hvad der er i orden og hvad der ikke er, også uden nødvendigvis at skele til hvad der tjener os som individ bedst økonomisk. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nu er der også de rigtig mange sager, hvor ingen på Amino aner hvad der er op og ned.
Hvis jeg havde 1 kr. for alle de gange folk har kaldt andre for svindlere, hvor der så senere er kommet ting frem der nuancerede tingene, var jeg en rigtig rig mand.

Har man med svindlere at gøre er jeg helt enig, så skal man sætte hårdt mod hårdt. Men at bede Amino + brugere om at deltage i jagten, det er ikke rimeligt.

De bedste hilsner

Martin

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja. det vil være en klog handling. Der skal være ordentlige forhold for alle partner. Når det så er sagt så mener jeg også at man må prøve på om på en eller anden måde kan styre udenom de her kunder ved en forebyggende indsats, så man undgår at havne i de situationer. Måske kan man se på sine procedurer og på den måde sikker sig at man får betaling for sin tid ? I sidste ende er der jo kun dig til at få din forretning til at overleve. Så uagtet at der er domstolene og politiet og, hvad har vi så forvent ikke at de handler den dag, hvor du ikke kan vente længere på dine penge. Vi har jo igennem en længere årrække også set, at der er lange sagsbehandlingstider alle steder.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Jensen:
Jeg er enig i teorien, men i praksis vil jeg tage det med et gram salt.

Men er det netop ikke den praksis, der gør at svindlere m.m. siger pyt til regningerne ?? Der sker jo ikke noget Wink

Eller advokaten fortæller at beløbet er for lille til at forfølge det i retten.

Så lige i TV at dårlige betalere udgjorde 8 mia i 2008 og vistnok omkring 18  mia i 2012 ?

Er det netop ikke den mindre erhvervsdrivende det går udover ???

10.000 til gode hos A - 13.000 hos B - C 12.000 kr. osv. og pludselig er der udestående for 150.000 kr. Wink samlet det år eller mere

Er det godt iværksættermiljø ???

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Har man med svindlere at gøre er jeg helt enig, så skal man sætte hårdt mod hårdt. Men at bede Amino + brugere om at deltage i jagten, det er ikke rimeligt.

Det var så slet ikke min mening med indlægget Martin. Må indrømme at jeg måske krydrerede overskriften lidt ved at inddrage Amino, men som du selv siger, så skal man provokere for at få opmærksomhed :-)

Min pointe her er alene at hvis du virkelig er blevet svinet (og igen vi ved allesammen inderst inde godt hvornår det er tilfældet) så skal man sgu stå op for sin sag, også for alle andres skyld.

Det er en helt basal debat om at det skal være okay at definere vores aftalekultur, i forhold til det som vi alle godt ved er rigtigt og forkert.

Så hvis nogen ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt, så lad os sige fra og bekæmpe det. 

Tilmeldt 20. Jan 14
Indlæg ialt: 86
Fra  LKH Byg ApS & LK Epoxy Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Desvære lever vi også i et land hvor det ikke kan betale sig at gå gennem retten, der er altid kunder du ikke kan forudse om de betaler eller ikke betaler selv om man har alt på skrift.

Jer er begyndt på ikke at aftale noget i telefonen der er vigtigt næsten alt bliver skrevet i mails selv små ting, kommer en kunde og vil have mig til at gøre noget ekstra beder jeg dem om at skrive det til mig eller skrive en aftale på et stykke papir og tag et billed med telefonen på stedet.

Starter ikke arbejdet uden en underskrift og er der ingen betalig stopper arbejdet til der er penge igen.

Har en gang skrevet en aftale på en paptalerken::)) fik ikke pengene aligevel og det VAR nogle af mine venner.

Det sjove er at det er tit dem med penge der ikke bataler.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Hansen:
Min pointe handler om at vi må markere hvad der er i orden og hvad der ikke er, også uden nødvendigvis at skele til hvad der tjener os som individ bedst økonomisk


Er det ikke stik imod det økonomiske incitament til at drive forretningen i første omgang? - altså at tjene penge på at producere eller yde en service.

...
Er det ikke bare fordi spille-reglerne ikke er ridset tydeligt nok op? - Jeg tænker tit på hvorfor nogle personer løber ind i så mange eskalerede episoder mens andre ikke kan komme i tanke om noget.
Jeg tænker specielt på hvordan man som producent / service-yder kommunikere detaljerne til kunden og om der i denne kommunikation er indbygget en test af at begge parter vitterligt er enige. - Man kunne jo fx spørge: "Når jeg bygger dit hus, så betaler du for den tid jeg ikke kan lave noget, fordi jeg venter på materialer som du skal sørge for er til stede?"

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46513
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Jensen:
Er det ikke stik imod det økonomiske incitament til at drive forretningen i første omgang? - altså at tjene penge på at producere eller yde en service.

...
Er det ikke bare fordi spille-reglerne ikke er ridset tydeligt nok op?
Jo vældig ofte er da da klart det. Uanset hvad, så kan Amino folk vel aldrig bedømme op og ned ved kun at høre en part og vi kan vel ikke forvente at den anden part automatisk orienteres og vil ind i en kamp

Der er aldrig tvivl om, at vi herinde holde med ærligheden og snydere skal klapses. Om så den der er blevet snydt vil bruge tiden og kræfterne er op til hver og en. Jeg er selv lidt en "hidsigprop" der godt vil bruge penge på at klapse de som (og det var været sjældent) har snydt mig eller mine og jeg kan ikke se andet, end at vi I amino er MED ærligheden og MOD snyderne, men det er ikke det samme som at vi automatisk bare køber alle tråde, selv om ALT synes så vældig oplagt. Det er ofte laaaaangt mere kompliceret end det fremlægges af part 1

Alle der snydes skal ha 110% opbakning herfra til at bruge alle de kræfter de kan på at straffe snyderen.

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kongens Lyngby
Tilmeldt 8. Jun 13
Indlæg ialt: 346
Fra  Parfume-S Skrevet kl. 07:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er enig i, at dårlig betalere/svindlere og lignende skal da "forfølges" helt til døres uanset beløb. Fusker de for små beløb her og der, løber det op i mange penge for rigtige mange virksomheder og skulle det ske, at en ny virksomhed taber mange penge, kan det tænkes at de måske er lang tid om at komme op igen eller lukker helt.

Men bestemt skal man vente med at dømme, før begge sider af en sag er fremme. Kan være der er en dybere årsag eller også er det decideret fuskeri. Og det er ikke acceptabelt, da køber er forpligtet til at betale ifølge aftaleloven.

Dernæst er nogle "selv" skyld i det. De bliver ved med at sende varer/udføre opgaver for en kunde, selvom de ikke har modtaget nogle penge. Dvs først efter et år (blot for at overdrive) begynder de at inddrive penge i store mængder, som de ikke får. Så man skal huske at prøve at lukke alle huller i sin egen vej, for at undgå problemer. Det kan ikke undgås helt, men man kan prøve.

Jeg ville ihvertfald være ked af, at miste: først produkter og dernæst indtjeningen på denne. Det ville ramme hårdt, så jeg prøver at lukke af til at starte med.

Men ellers skal de bare "dø" og følges helt til dørs og uanset beløb der er svindlet for, skal der handles. For tænker man at det er resourcespild, fordi beløbet er lavt, så slår de med garanti til igen et andet sted også er cirklen igang.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)