Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der er noget galt i Danmark.. (og Amino)

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 378
Fra  Thomsen Business Information Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Det er nok et vilkår for os selvstændige, at en en vis mindre procent/promilledel af vores kunder er svindlere eller er havnet i en situation, hvor de ikke kan betale. 

For at undgå at man selv støder ind i disse to kategorier af dårlige betalere, kan man kikke på sine betalingsbetingelser og vælge en måde, der passer ind i sin branche og temperament.

Går det galt, så er det bare til inkasso med dem - selvom om svindlere nok er ligeglad med med inkasso.

mvh

Mogens

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må vist lige præcisere lidt igen:

1. Jeg har ikke specifikt skrevet omkring manglende betaling. Der findes mange former for snyd.

2. Jeg HAR addresseret at der selvfølgelig altid er 2 sider af en sag, og det var ikke min pointe med mit lille opråb her omkring det at stå op for din ret når du er blevet svindlet og ikke bare selv "komme videre."

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror problemet ligger i at det ofte er "spild af tid".

Der er ingen opbakning fra lovgivers side, og selv om du har - og får ret i retten, er det højst usandsynligt at de får dit tilgodehavende.

Skyldner møder op i retten og erklærer på tro og love at "de ikke ejer noget af værdi"

Hvor svært er det for en svindler at erklære ??

Hvem følger op på om dette stemmer ? INGEN.

Og hvorfor skal de ( skyldner) have lov til at beholde TV, stereoanlæg, IPAD, PC og andre "nødvendigheder"?

For min skyld kunne de rippe svindleren totalt for at inddrive gælden.

Alternativt kunne de arbejde gælden af - så har de intet af værdi, dømmes de til slavearbejde i x antal timer for den forurettede :)

 

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46520
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er enig Jesper. VIL folk ikke betale og ejer de ikke stolthed i livet og gir pokker i at skulle stå i retten og erklære at de knapt har salt til et æg, og gider ha penge i madrassen eller hos kæresten, så er det ofte spild at tid.

Det er ikke ret tit rigmandstyper der svindler på den måde, de har ikke tid til det besvær, men folk som har rod, rod, og atter rod, og få penge men alligevel tror at der nok findes en løsning.

Samfundet burde ha hårdere metoder. Jeg ville godt være fri for at ha sådanne typer arbejdende for mig - og tror ikke samfundet kunne få dem til ærligt at feje hovedgaden, hvilket ved gud kunne være nyttigt mange steder, for de som stiller op og erklærer de "intet ejer af værdi" ville rent ud sagt skide på det også.

Jeg er også enig i at disse "nødvendigheder" er overdrevet, men omvendt, det kan være en enlig far eller mor med 3 dårligt passede børn, så TV ville jeg nok mene OK for at beholde hvis det ikke var stor dyr sag, men ja - var der ikke børn, så tag det hele, tv, stereo, ipad, pc osv (det ville bare ligge i et eller andet kælderrum når fogeden kom).

Også enig i, at der ikke følges meget op, fogeder er dyre og det er let at snyde dem ved at skjule ting men jeg delte da gerne gælden med det offentlige hvis de fik den kradset ind, hvis det kunne fyre op under fogeden og rettens evne til at kontrollere.

Frustrerende ja 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)