Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af ældre bilag

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Sep 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med af kontere de sidste bilag inden afslutningen af mit årsregnskab for 2013.

Jeg har fundet bilag tilbage fra 1. og 2. kvartal, som jeg desværre ikke har fået bogført og derfor desværre heller ikke afregnet moms (købsmoms).

Hvordan bogfører jeg disse bilag (altså hvis jeg skal have momsen afregnet)?

Håber på hurtig hjælp.

Mobillen

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob,

da du ikke har afsluttet dit regnskab, så mener jeg, at den korrekte metode er at bogføre bilagene på fakturadatoen.

Der efter skal du foretage en efterangivelse af momsen for 1.og 2. kvartal.

Mvh

Atig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er jo ude over sidste frist for 2013 mener jeg, uanset om det er kvartårs moms eller halv og ud over, at det vel altid er lidt bekymrende når folk finder bilag der er et års tid gamle - i forhold til tillid til hele regnskabet ( og det er jo sådan man også kan tænke sig skat se det) - så tror jeg du er nødt til at bruge moms efterangivelse

Tidl. kunne man kun gøre det ved at indsende en blanket men idag mener jeg du kan gøre det som logget ind på skat.dk - og finde moms efterangivelse - måske under blanketter eller bare under menu moms - prøv dig frem. Gør det til en vane at kontere mere løbende med orden i dine bilag, det kan svie hvis skat kører kontrol og ikke finder orden i sagerne.

god vind med det John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
og finde moms efterangivelse - måske under blanketter eller bare under menu moms

Den er kommet under moms nu.

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)