Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sæsonbetonede varer i Webshop hvad gør man man dem uden for sæsonen ?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Psoriasis behandling der virker Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne vide, hvordan gør man google glad, hvis man har en webshop, der f.eks sælger bleer med julemænd på, men jeg kun er interesseret i at de bliver fundet fra oktober frem til jul, og i den mellemlæggene periode skal de lægge på vent.

Hvis jeg sletter varen i butikken ryger varens placering, hvad skal jeg så gøre ? for at gøre kunderne glad og google ?

Måske noindex fra juleaften frem til oktober eller hvad ?

Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville lade varenes sider forsætte med at eksisterer, men ikke linke ind til dem før de er aktuelle.

Det er helt afhængigt af hvilket system du har bygget shoppen i, om det kan lade sig gøre.

Hvis det ikke kan lade sig gøre, vil jeg lade varerne ligge på siden hele året.

Som du skriver, så vil du miste placeringerne hvis du fjerner siderne.

NEJ - Hold dig LANGT fra at sætte noindex på dine egne sider, så er det LANGT bedre at slette dem.
Husk: noindex er et signal til Big G om at de sider ikke indeholder noget interessant.
Derfor: ALDRIG NOINDEX PÅ EGNE SIDER (hvis du nogensinde vil rangere på dem). 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er problemet nøjagtigt ? Der er vel nærmest ingen henvendelser / salg uden for sæson alligevel.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Psoriasis behandling der virker Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet er jeg ikke vil tabe placeringen uden for sæsonen.

Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Psoriasis-behandling:
Problemet er jeg ikke vil tabe placeringen uden for sæsonen.

Men hvorfor vil du fjerne varerne uden for sæssonen?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre skriver bør du ikke prøve at skjule siden uden for sæsonen, men i stedet lave indhold, som giver de besøgende god mulighed for at klikke videre til mere sæsonrelevante produkter.

De fleste webshop-systemer understøtter visning af ligende produkter på de enkelte produktsider.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 52
Fra  Psoriasis behandling der virker Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare hørt at man helst ikke må have tomme sider, eller udsolgte varer i butikken, og det er vel også det ovenstående varer hører ind under.

Lider du af Psoriasis? Så brug en mild shampoo som effektiv psoriasis behandling

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Med seo-brillerne på er den rigtige løsningen normal visning af siden med udsolgt eller leveringstid stående. Eventuelt uden købsknap, alt efter cms-system.

Man kan konverteringsoptimere med call to action, så en stor andel af de besøgende på den pågældende side klikker videre til andet produkt uden for sæsonen, hvis det er en produktside med meget trafik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte:

Et alternativ er at glemme seo og slette produktsiden for at tilgodese brugere/kunder.

Når det bliver relevant kan du oprette produktet igen og køre adwords på produktet.

De tre bedste placeringer i de fleste søgeresultater er trods alt adwordsreklamer.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kunne jo også bare have det lille bitte lager det kræver - eller alternativt kører med dropshipping i perioden fra anden leverandør.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)