Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg mest ud af min indkomst.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en selvstændig virksomhed, hvor jeg har angivet at jeg vil komme til at tjene ca. 100000 kr. i 2014. Da der ikke er tilstrækkelig gang i mine aktiviteter til at jeg kan leve af dette alene, har jeg meldt mig til vikarbureauet, Adecco, hvor jeg, på min forskudsopgørelse, har angivet at jeg vil komme til at tjene ca 150000.

Som det er "skruet" sammen nu, så går jeg ud fra at jeg må bruge mit personfradrag osv. i min virksomhed? Ihvertfald trækker de 39 procent fra hele min løn i forbindelse med mit vikararbejde.

Da jeg har angivet de 100000 som indtægt i firmaet, har jeg fået en stak girokort, hvor jeg løbende kan forudbetale min skat. Dog står der B-skat på de girokort. Jeg vil mene at det skulle være A-skat, når jeg kører fuld tid i firmaet? Jeg har kontaktet Skat, men forstår ikke hvad de forklarer mig.. De kan en masse fine ord og udtryk, som jeg ikke helt kan finde hoved og hale i.

Men i bund og grund.. Hvad vil være det bedste jeg kan gøre, for at få det optimale udbetalt i forbindelse med mine 2 "jobs"?

Jeg håber nogen kan hjælpe, da jeg kun har ca. halvdelen af min løn udbetalt, efter at der er trukket til pension osv.

På forhånd tak.

Kent.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Helion:
Da jeg har angivet de 100000 som indtægt i firmaet, har jeg fået en stak girokort, hvor jeg løbende kan forudbetale min skat. Dog står der B-skat på de girokort. Jeg vil mene at det skulle være A-skat, når jeg kører fuld tid i firmaet?

Indkomst fra selvstændig virksomhed er B-skat.

Eller det er det i hvert fald, hvis dit firma er en enkeltmandsvirksomhed. Jeg er ikke sikker, hvis det er et Aps eller andet selskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Helion:

Som det er "skruet" sammen nu, så går jeg ud fra at jeg må bruge mit personfradrag osv. i min virksomhed? Ihvertfald trækker de 39 procent fra hele min løn i forbindelse med mit vikararbejde.

Det foregår sådan, at din skat fra firmaet bliver betalt på to måder. 1 - din fradrag sættes ned til 0 - så din arbejdsgiver - vikarbureauet indbetaler for dig og 2  du får girokort for resten af den skat du skal af med

Helion:

Da jeg har angivet de 100000 som indtægt i firmaet, har jeg fået en stak girokort, hvor jeg løbende kan forudbetale min skat. Dog står der B-skat på de girokort. Jeg vil mene at det skulle være A-skat, når jeg kører fuld tid i firmaet? Jeg har kontaktet Skat, men forstår ikke hvad de forklarer mig.. De kan en masse fine ord og udtryk, som jeg ikke helt kan finde hoved og hale i.

Din skat fra firmaet er B skat så det er helt korrekt - der findes ikke løn i en personlig virksomhed, man må hæve og sætte ind helt som man vil. Det foregår i status og påvirker ikke resultatet/fortjenesten overhovedet - du betaler skat af fortjenesten - Læs om hvordan man betaler skat i personlig virksomhed her: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

Du kan nedsætte dit forskud, men hvis du regner med de 100.000 kr i fortjeneste, så skal du endeligt ikke gøre det, for så får du jo skattesmæk siden hen 

Her kan du læse mere om hvordan skatten trækkes, netop forklaring om hvorfor dit fradrag først bliver 0 og så B skatte opkrævninger derefter http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatvedpersonligindtjening.html 

Hvis du forventer fortjeneste på 100.000 kr er alt derfor helt korrekt og optimalt som du har gjort det. Du kan ændre forskud for de 100.000 kr så mange gange du vil under året, men sørg for at betale skatten løbende, så du ikke får et grimt slag siden. At du kun har halv løn ud - skal jo kunne kompenseres og mere til, ved at du hæver penge fra din fortjeneste i din egen personlige virksomhed

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Fra  Helion Film Skrevet kl. 15:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mange tak for jeres input.

Vil det ikke kunne lade sig gøre at lade vikar arbejdet være mit hovedhverv og køre mit eget, som bierhverv? - Så går jeg ud fra at jeg må kunne benytte mit personfradrag til vikar jobene? 

Kent.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46555
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har måske glemt et link om hvordan skatten trækkes i firmaet http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skatvedpersonligindtjening.html 

det foregår altid ved, at du forskudsregistrerer dine indtægter alle sammen¨

hvis vikarjobbet er med alm løn og a-skat, så beder du dem bruge hovedkortet MEN hvis du har indtægt fra firmaet korrekt forskudsregistreret så sætter skat dit fradrag ned - så langt det behøves - også til 0 så den skat der kan betales via dit arbejde betales af den vej, og nej fradrag (frikort) rammer 0 så sender de dig b skatteopkrævninger - det har ikke noget med bi eller ikke bi at gøre - Dit normale job er a-skat og det andet b skat, men du får jo under alle omstændigheder brugt hele dit frikort - det er forsvinder bare i forhold til din a-løn, hvis du har forskudsregistreret indtægt fra virksomheden som giver skat der skal betales

Hvis du ikke forskudsregistrerer noget år 1, så vil du naturligvis få en ekstra skat i slutningen af året - eller med rente og evt strafrente oveni, fordi du ikke betalte den under åres, så forskudsregistrer så godt du kan og du kan rette det op og ned flere gange under året

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)