Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalindskud Aps... overskud af enkeltmandsfirma ???

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Randers Totalservice Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg vil hører hvordan man forholder sig til indskud i Aps, kan man tage omsætningen fra enkeltmands og sætte ind som kapital på Aps, eller skal man først betale skat og moms inden man kan skyde ind i Aps ?

Der er jo væsentlig forskel på om det kan sættes ind fra omsætning eller "kun" fra overskud.

Håber nogen kan hjælpe og gerne anbefale en der an klare sådan stiftelse til fornuftig pris :)

Og noget med der skal oprettes en stiftelseskonto korrrekt ?

På forhånd mange tak 

/Mikkel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja man kan kun stifte med beskattede midler. Man kan blive lidt nervøs når du tilmed spørger om der også skal være betalt moms, for moms har jo intet med din omsætning at gøre - den er slet ikke med i din omsætning og at tale om omsætning giver helle ikke mening - den er jo ligemeget hvis du taber penge, så kun overskud og kun efter skat.

Du kan lukke din personlige virksomhed og så kan du tage dit personlige overskud efter skat eller andre personlige penge og bruge til ApS (eller IVS SOM LINK som jeg ikke er vild med)

Ja kapitalen skal ind på en konto der tilhører selskabet under stiftelse som tilhører selskabet for IVS op til 25.000 kr som egenerklæring og eller skal den bekræftes af bank eller advokat klientkonto over for selskabsstyrelsen og en stiftelse koster som jeg husker det 670 kr i gebyr + ca 2000 kr til en selskabsstifter og de penge er normalt godt givet ud

Har du drevet personlig virksomhed længe (tror jeg ikke som du spørger) så kan det overvejes at lave skatteudskydelse ved at omdanne den personlige virksomhed til ApS, men det er stadigt ikke overskud der ikke beskattes - men goodwill og lignende som kan udskydes

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 17. Dec 13
Indlæg ialt: 61
Fra  Randers Totalservice Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej john

Jeg ar aldrig selv lavet regnskab de gange jeg har drevet virksomhed, blot sendt alle fakturaer afsted til revsior og de har lavet det.

men jeg kan godt se jeg så skal have en del mere kapital for at kan skyde ind i aps, det er jo en hel del mere, når det er efter skat.

Men når jeg indbetaler til SKAT en gang årligt kan jeg vel tage og investere og så hente resten til skat ind resten af året ?

Skal nok uanset hvad rådfører mig med en der har en del mere kendskab til det så jeg ikke gør noget forkert, nok og finde ud af

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46504
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Randers Totalservice:
Men når jeg indbetaler til SKAT en gang årligt kan jeg vel tage og investere og så hente resten til skat ind resten af året ?
nej du kan kun bruge midler du har beskattet. At du kun betaler skat en gang om året vel heller ikke korrekt, det er bare fordi du ikke betaler som du skal løbende - men det har ingen betydning jo , for du må kun bruge beskattede midler what so ever

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)