Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af dagens omsætning i Dinero???

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Dec 13
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg skal bogføre en butiks daglige omsætning i Dinero. Men hvordan bør jeg gøre det? Min kasse er old school, og altså ikke en smart elektronisk it tingest..

Mit scenarie er følgende som jeg skal bogføre:

* Dagens samlede omsætning (f.eks. 5000 kr)

som er fordelt på:

* Kontanter (feks. 2000 kr)

* Kort (f.eks. 3000 kr).

Der er jo gebyr (uden moms) på nogle af kortene (mastercard + de udenlandske) som fratrækkes min udbetaling fra Teller. 

Samtidig er der et månedligt gebyr for kortløsningen (som også fratrækkes min udbetaling fra Teller - ligeledes momsfri).

Teller sender med ca en uges mellemrum en oversigt over posteringer og gebyrer som er fratrukket.

Nogle der kan fortælle mig hvordan jeg på smarteste facon bogfører dette i Dinero  - altså både dagens omsætning bank/kasse, samt hvordan jeg smartest får gebyrerne til at fremgå i bogholderiet?

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Kontanter kan du bare bogføre db kontanter og cr salg plus cr udgående moms

Salg på kort vil jeg foreslå at du bogfører når du ser pengene i banken. Så db bank og cr salg og cr udgående moms og evt db kortomk hvis der er nogen

For mine kunder samler jeg alle kort salg på en balance konto og bogfører salget 1 gang om måneden. Det samme for kontant salg.

Jeg har 2 balance konti, 

10400 Kontant salg 

10500 Kort salg

hvor jeg samler månedens salg så jeg ikke skal bogføre så meget moms hver dag. 

Men der er mange måder at gøre det på, dette er blot en af dem.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)