Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rullende isbutik på stranden til sommer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er ved at forberede et lille hygge projekt til sommer. Jeg vil kører i bil med en trailer og sælge is nede på stranden til sommer, når der er godt vejr. Jeg tænker lidt på at sælge chips og sodavand også.

Jeg er i gang med at skaffe tiladelser til hygiejne, osv. 

Er der nogle der har gode råd/idéer til projektet? :) 

Mvh. Magnus. 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad er det præcis for nogle råd/idéer du søger? 

Du kunne med fordel f.eks. skrive hvilke tilladelser du selv har tænkt på, og så spørger om der er andre du skal have styr på. Eller lignende, ellers bliver dit spørgsmål meget bredt. 

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det skal være et bredt spørgsmål og det er råd og idéer jeg søger generelt, eller erfaringer :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk næringsbrev! Og held og lykke med projektet!

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mauran Muthiah:
Husk næringsbrev! Og held og lykke med projektet!

Han skal vist først over 50.000 i omsætning først, eller der skal være en formodning om at omsætningen overstiger 50.000 kroner

Fra Kolding
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 560
Fra  CoolSlips.dk Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

En sjov ide synes jeg, selvom det kan variere en del i Danmark med vejret.

En ide ville være at konkurrere på prisen med de kiosker som er dernede. Du skal jo ikke leve af det, så du kan sagtens sætte prisen lidt lav, i forhold til dem :)

Fra Hjørring
Tilmeldt 22. Sep 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene alle sammen :). 

Og ja det kan variere en del i Danmark med vejret, men det er heller ikk noget jeg skal leve af. Det er blot for at få lidt erfaring med at være selvstændig og så tjene lidt lommepenge på en sjov måde :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

fin ide, men når ikke det gøres "seriøst" misforstå mig ikke, så går det jo gevaldigt udover den iskiosk som ligger på stranden og rent faktisk skal give brød på bordet til ejerne, jeg syntes bestemt ikke du skal prisdumpe (det frie marked og alt det shit går jeg ind for) jeg mener bare du risikere og kører andre mod et stort tab fordi du vil "hygge dig" og sælge lidt is som sjov, det syntes jeg bare ikke er fair sådan noget, fair nok hvis du skulle leve af det og kunne gøre det billigere end de andre pga. leverandør eller andet så havde jeg intet problem.

Ved godt du ikke har skrevet du vil prisdumpe det er mere ment som opfølgning på én længere oppe som skrev du kunne sænke prisen under iskioskens.

vh Jacob Dalgaard

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Dalgaard:
andre mod et stort tab fordi du vil "hygge dig" og sælge lidt is som sjov, det syntes jeg bare ikke er fair sådan noget, fair nok hvis du skulle leve af det og kunne gøre det billigere end de andre pga. leverandør eller andet så havde jeg intet problem.

Meget uenig

Når folk er på stranden er de skide ligeglade med om isen koster 2 kroner mere hos den ene frem for den anden. Folk kender alligevel ikke til priserne før de står hos dig. 

Hele kundefordelen er, at butikken er rullende, og folk dermed ikke skal bevæge deres blege korpuser langt pokker i vold, hen til en stationær iskiosk!

Det skal da aldrig afholde nogen fra at starte, at andre skal leve af deres forretning - Hvis manden kun vil starte for sjov, er der vel 2 udfald. Enten bliver det hele for useriøst, og så er alligevel ingen trussel for de etablerede, eller også rammer manden hovedet på sømmet og får massere af kunder. I så fald har de etablerede overset noget, eller ikke ydet tilstrækkeligt, ergo det er ikke synd for dem.

/Simon

Fra Assens
Tilmeldt 28. Jan 12
Indlæg ialt: 22
Fra  Café CupCake Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uden at have noget konkret at have det i, så kunne jeg forestille mig at man måske skal have noget tilladelser fra kommunen om at sælge fra "deres" gade.

Det kan også godt være, at der ikke er noget om snakken, men jeg syntes at have læst sidste år, at der var nogle restauratører et eller andet sted I DK, som led voldsomt under de her "omrejsende" vogne der solgte varer direkte var vognen.
Om der er kommet nogen restriktioner oven på denne "sag" ved jeg ikke, men jeg ville da lige undersøge om der er nogen tilladelser der skal indhentes

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)