Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Back-up af eksisterende hjemmeside - hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Dec 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have lavet en backup af min hjemmeside, idet jeg skal have implementeret et nyt tema og ikke vil risikere at miste noget. Men hvordan gør jeg det nemmest? Jeg bruger Wordpress og er ikke super erfaren udi det tekniske ;)

Tak for hjælpen!Smile

Tilmeldt 15. Sep 09
Indlæg ialt: 78
Fra  MJ Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke selv Wordpress og ved derfor ikke om det har en backup funktion. Hvor er du hosted? (Surftown, Gigahost, Meebox?)

Hvis du har mod på det kan du lave en back-up via FTP. Kan godt give en guide, men inden jeg bruger tid på det, vil jeg lige vide om du har dine oplysninger til FTP'en? De vil i så fald stå i den e-mail du i første omgang modtog da du oprettede dit webhotel - og have info som "vært/host", "brugernavn" og "kodeord" (jeg behøver ikke disse oplysninger for at hjælpe dig på vej, men hvis du ikke har dem er det lige fedt at skrive vejledningen)

Founder af hikingwebsitet www.trail17.com

Fra Aarhus
Tilmeldt 12. Nov 09
Indlæg ialt: 303
Fra  Erhvervshjemmesider.dk ApS Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Udover FTP'en som du skal lave backup af som ovenstående skriver, skal du også have backup af databasen - .sql-filen. Du skal altså se om du kan komme ind på databasen.

Håber det er til at finde ud af - det tager ikke lang tid at gøre, hvis man har programmerne og ved hvordan man skal. Du har ikke en bekendt eller den person der satte den op, der kunne gøre det?

Hvis du vil have hjælp udefra er du velkommen til at skrive til mig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)