Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetsalg af spiritus, noget man skal være opmærksom på?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

Hej Arne,

Jeg vil helt konkret gøre, som alle de store vin handlere gør det online. Der er ikke det store hokus pokus der.

Kunne du ikke lige fortælle noget om hvad andre gør for at sikre sig en persons alder, når der handles online? 

Det synes jeg faktisk kunne være ret interessant.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12670
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:
Jeg køber af en tysk eller spansk leverandør

Er der tale om import af spiritus fra udlandet, så der stille SKAT en sikkerhed for punkafgiften, denne sikkerhed er minimum på 200.000 kr.

Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er meget muligt, men sådan er reglerne nu en gang.

Tilmeldt 6. May 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes, men når det kommer til vin, er min. kun 10.000 kr. Derfor vil det være oplagt for ham at starte ud med at kun sælge vin, hvis han ikke kan stille sikkerhed for de 200.000 kr.

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg/vi er ikke nået så langt i processen endnu, at alle detaljer er på plads. Det lyder dog, som om i syntes det er svært, at sælge uden at komme på kanten med loven. Jeg er dog ret sikker på, at der er en simpel løsning. Det er jo ikke et helt nyt marked :) der er flere etablerede sider der kører i bedste velgående med multimillion omsætninger.. Så er ret sikker på, at det ikke er en uløselig gåde. Det jeg ved indtil videre, og det vi indtil videre har planlagt er, at skrive i betingelserne at man skal være over 18 år.

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Shtu:

Yes, men når det kommer til vin, er min. kun 10.000 kr. Derfor vil det være oplagt for ham at starte ud med at kun sælge vin, hvis han ikke kan stille sikkerhed for de 200.000 kr.

Jeg overvejde også at bestille nogle flasker cognac hjem, men det kan være jeg i starten skal holde mig til vin så. Hvordan kan det være de skal have sikkerhed, kan man ikke bare afregne punktafgiften med det samme?

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

Jeg/vi er ikke nået så langt i processen endnu, at alle detaljer er på plads. Det lyder dog, som om i syntes det er svært, at sælge uden at komme på kanten med loven. Jeg er dog ret sikker på, at der er en simpel løsning. Det er jo ikke et helt nyt marked :) der er flere etablerede sider der kører i bedste velgående med multimillion omsætninger.. Så er ret sikker på, at det ikke er en uløselig gåde. Det jeg ved indtil videre, og det vi indtil videre har planlagt er, at skrive i betingelserne at man skal være over 18 år.

Du må ikke misforstå mig, som om at jeg udviser pessimisme. Jeg synes da helt sikkert, at du skal kaste dig ud i det hvis du har en plan og en ide! Men jeg tror bare ikke på, at det er nok at skrive, at man skal være over 18. Det svarer jo til at butikkerne skilter med aldersgrænserne og her skal der også aktivt kontrolleres alder jo :)

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne Graversen:

Mikkel288:

Jeg/vi er ikke nået så langt i processen endnu, at alle detaljer er på plads. Det lyder dog, som om i syntes det er svært, at sælge uden at komme på kanten med loven. Jeg er dog ret sikker på, at der er en simpel løsning. Det er jo ikke et helt nyt marked :) der er flere etablerede sider der kører i bedste velgående med multimillion omsætninger.. Så er ret sikker på, at det ikke er en uløselig gåde. Det jeg ved indtil videre, og det vi indtil videre har planlagt er, at skrive i betingelserne at man skal være over 18 år.

Du må ikke misforstå mig, som om at jeg udviser pessimisme. Jeg synes da helt sikkert, at du skal kaste dig ud i det hvis du har en plan og en ide! Men jeg tror bare ikke på, at det er nok at skrive, at man skal være over 18. Det svarer jo til at butikkerne skilter med aldersgrænserne og her skal der også aktivt kontrolleres alder jo :)

Okay :) men umiddelbart kan jeg ikke se, at de store vinshops gør andet end, at nævne det i betingelserne.

Fra Aarhus
Tilmeldt 16. May 14
Indlæg ialt: 25
Fra  ECAS Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Reglerne foreskriver at man skal kunne dokumentere alderen på dem man sælger til. Det løser de fleste ved at man klikker ja til at man er 18, eller indtaster sin alder. Det burde være rigeligt til at overholde reglerne.

Når det er sagt er der masser af vinhandlere på nettet, der ikke engang har det, men som tilsyneladende heller ikke har problemer. Desuden er det de færreste unge der ville bestille vin på nettet, så det er nok lidt af en pseudo-problematik :)

Lars Brenne / Partner / ECAS Excel Consulting

www.ecas.dk / + 45 22 99 77 40 / lb@ecas.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:
Man kan som privat købe det uden punkafgift hjem fra Tyskland til fordelagtige priser

 Ja, det kan man, men ikke lovligt. Der skal svares afgifter til vor fælles kasse :)

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)