Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internetsalg af spiritus, noget man skal være opmærksom på?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel288:

Arne Graversen:

Mikkel288:

Jeg/vi er ikke nået så langt i processen endnu, at alle detaljer er på plads. Det lyder dog, som om i syntes det er svært, at sælge uden at komme på kanten med loven. Jeg er dog ret sikker på, at der er en simpel løsning. Det er jo ikke et helt nyt marked :) der er flere etablerede sider der kører i bedste velgående med multimillion omsætninger.. Så er ret sikker på, at det ikke er en uløselig gåde. Det jeg ved indtil videre, og det vi indtil videre har planlagt er, at skrive i betingelserne at man skal være over 18 år.

Du må ikke misforstå mig, som om at jeg udviser pessimisme. Jeg synes da helt sikkert, at du skal kaste dig ud i det hvis du har en plan og en ide! Men jeg tror bare ikke på, at det er nok at skrive, at man skal være over 18. Det svarer jo til at butikkerne skilter med aldersgrænserne og her skal der også aktivt kontrolleres alder jo :)

Okay :) men umiddelbart kan jeg ikke se, at de store vinshops gør andet end, at nævne det i betingelserne.

Det var også det som jeg påpegede i mit tidligere indlæg. Jeg forstår ganske enkelt ikke, at fødevarestyrelsen lader det stå til og der ikke indrettes kontrolmekanismer. Det burde sagtens være muligt med NEM-id. Fordi de andre vinshops begår en ulovlighed, betyder det ikke, at du ikke kan være forgangsmand her og skal gøre samme dumhed som de gør. Hvis du læser lovteksten (https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145967 - §2 a stk. 3), vil du se at der skal foretages et individuelt skøn og ikke bare skiltes omkring lovens håndhævelse. Der er altså, ifølge min egen vurdering, talrige netbutikker som bryder loven her.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Laugesen:

Mikkel288:
Man kan som privat købe det uden punkafgift hjem fra Tyskland til fordelagtige priser

 Ja, det kan man, men ikke lovligt. Der skal svares afgifter til vor fælles kasse :)

Argh Jesper, der er fuldt ud lovligt for mig som en privat køber at kører over grænsen og hente en kasse vin med hjem uden at skulle betale punktafgift. Det er først når jeg kører over grænsen for at kunne købe billigt ind og sælge videre til andre i Danmark at jeg skal betale punktafgift :) 

Tilmeldt 18. Mar 13
Indlæg ialt: 151
Fra  www.Ditur.dk Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt denne artikel, dog meget gammel. Men er lidt forvirret over, hvad konklusionen er.

http://vinsiderne.dk/artikler/koeb-i-udlandet

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Quvang:
Argh Jesper, der er fuldt ud lovligt for mig som en privat køber at kører over grænsen og hente en kasse vin med hjem uden at skulle betale punktafgift. Det er først når jeg kører over grænsen for at kunne købe billigt ind og sælge videre til andre i Danmark at jeg skal betale punktafgift :) 

 Kom ind i kampen Simon :)

Vi taler køb via nettet....

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper vi snakker om privat køb indenfor EU ;) Du kan også købe dem over nettet og ikke skulle betale punktafgift så længe det er til privat brug :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon, køber du vin via nettet fra en udenlandsk leverandør skal du betale punktafgift med mindre den udenlandske virksomhed er registreret for dette i Danmark og afregner disse. I alle andre tilfælde er det dit ansvar som køber at anmelde dit køb til SKAT..

Tilmeldt 7. May 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke nogen former for aldersgrænse for at sælge alkohol over nettet. Det er kun hvis det er dig der skænker det. Så længe det er uåbnet og intakt, så betyder det intet :-)

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Krøjgaard:

Der er ikke nogen former for aldersgrænse for at sælge alkohol over nettet. Det er kun hvis det er dig der skænker det. Så længe det er uåbnet og intakt, så betyder det intet :-)

Har du et link til noget der verificerer det?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob lad mig lige forklare dig ét om salg af alkohol;

0-1,2% vol: Ingen aldersgrænse for salg
1,2-16,5% vol: Fra 16 år og op
16,5-op: Fra 18 år og op

Udskænkning af alkohol, på beværtninger og deslige, skal personen være 18 for at indtage alkohol.

Jeg vil MEGET gerne se din argumentation, gerne med juridisk henvisning, for at der er frit spil for salg af alkohol, bare det foregår på nettet. Men jeg kan ligeså godt fortælle dig hvordan det er. Der er INGEN forskel i om du køber det via nettet eller fysisk. Det er decideret sludder du lukker ud, i argumenteret og direkte misvisende. Få styr på dine facts og glæder mig til dit modsvar.

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)