Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvmål eller Selvmord? Amino er på vej mod selvdestruktion...

Side 12 ud af 15 (142 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

For mig virker hverken SKJUL en debat - et forum eller en person. Jeg kan sagtens vælge skjul på side 1 - i de 9 emner der er der - men så snart nogen svarer, så dukker emnet op igen og feltet skjul er kun med i alle fald på de 9 første indlæg og virker dermed ikke

Samme med skjul person. Det gør fint, lige ind til personen svarer på et indlæg - så er personen der igen. Jeg tror Martin har givet den til support for nogle dage siden men i alle fald virker det ikke for mig.

Kunne jeg skjule de ting jeg synes er langt ude, eller kører i ring kunne jeg slippe for ærgelser og for at falde i gryden og svare surt selv - og i stedet nøjes med ting jeg vil være konstruktiv i forhold til.

Håber de funktioner kommer op

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Altomargan.dk - Jan:
Ved en sorteringsmulighed. der kunne jeg havne der når der er noget mere balast, enten i form af alder eller længde af medlemsskab

Hvordan vil du, helt seriøst, have det til at fungere med aldersopdelte grupper?

Skal vi til at logge ind med nemIDAmino? Det ville såmænd ikke genere mig, men jeg tror nok at der ville lyde et ramaskrig fra adskillige bruger.

Men det ville da udelukke alle skolebørnene på 12-15 år, da man jo skal være fyldt 15 for at få nemID.

Længde medlemskab? Synes du virkelig at varigheden af medlemskab på Amino siger noget om hvor seriøs man er eller ej?

Der kommer jo, tilsyneladende, nye til hver dag. Og så er der medlemmer, som har været her i årevis, uden at bidrage med så meget som ét indlæg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46541
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man forestille sig forum bruge crowd løsning på overskrifter. F.eks de mange med Dinero som kommer i andet end dineros egne support forum, så hvis Dinero var i emnelinje, så flyttede indlægget sig automatisk til Dinero support forum så alt var samlet der?

Jeg læser godt nok i alle fald de fleste, men for folk uden den interesse og for helheden var det vel godt hvis alt Dinero så vidt det var muligt, røg i support forum

Venlig hilsen John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Pu ha, det var en længere smøre :-)

peter4576:
Jeg er selv ny i iværksætteriet, og havde jeg startet min forretning tidligere, havde jeg måske fået en indsigt i dit engagement og dine gode intentioner. Jeg forstår godt at det er træls kun at høre på brok, brok, brok, hvis man har forsøgt at skabe noget til glæde for andre. Det kender jeg, bedre end nogen anden. Uanset hvor professionel og iskold business mand man er, vil man gerne have et klap på skulderen og noget ros en gang imellem. Og med et fornyet syn på dig og dit engagement i Amino, så forstår jeg nu din reaktion og din frustration. 
 

Ros har jeg sådan set ikke det store brug for, det får jeg rigeligt af. Men ja, det er nogle gange irriterende at folk kun fokuserer på de negative ting og ikke forstår, at bare fordi de har et behov, ikke betyder at andre har det samme. Alle tror at lige netop det de gerne vil have, er det hele verden vil have og det er svært at løse.

 
peter4576:
2. Jeg ser en fremtidig udfordring for Amino, da annoncørerne ønsker at tjene penge på deres visninger (ROI), og de mange unge - som endnu har 5-10 år før deres drømme reelt set begynder at røre på sig - ikke er potentielle kunder. Og lad os være ærlige, de fleste annoncører bruger ikke annoncerne til at opnå en usikker gevinst om 5-10 år.


Du skal ikke være bekymret. Vi har aldrig solgt mere end nu og annoncørerne er så glade, at de fleste gentegner deres annoncer. I alle medier vil der altid være en smule spild og sådan er det også på Amino. Men da vi har så mange relevante brugere, opvejes det rigeligt af dem.

peter4576:
3. Jeg kom med et helt konkret forslag: Lav en afdeling for Amino-brugere U21. Med så mange brugere og den store succes du har skabt, er der brug for segmentering. Du kan ikke skabe en natklub på strøget, hvor du forventer at alle gæster kommer fra nær og fjern, i alle aldersgrupper og alle sociale lag. Der kommer måske mange gæster den første tid for at se hvad det er for noget. Men efterhånden vil gæsterne i natklubben søge hen hvor de føler, at de møder flere ligesindede, eller hvor de har bedre chance for at nedlægge et bytte. Dette er ikke en social adfærd jeg har opfundet i en hashrus. Jeg synes at denne fremstilling af situationen er helt reel og på sin plads.


Den er forlængst lavet, men da du er ældre, kan du ikke se den. Men du kan ændre din alder til under 25 år og følge med i "De unge helte" her:
http://www.amino.dk/forums/16324.aspx

peter4576:
Jeg tror, at det jeg reagerer så stærkt på, Martin, er at jeg ser så meget mere potentiale i Amino, og at jeg ser at AMINO kunne være endnu mere, end det er i dag. Og hvis der er et hul i det Europæiske marked, hvorfor så begrænse Amino til lille forkølede Danmark?


Fordi min passion ikke er at hjælpe iværksættere i udlandet og derfor ønsker jeg ikke Amino ud i andre lande. Det lyder måske mærkeligt, men sådan kan jeg lide det.

 

peter4576:

Flere brugere i debatten her har ytret, at det er svært at selektere i blog-indlæggene. Lad dette inspirere dig til at man fx kan skabe et "stream" eller et dashboard, hvor man kun fx ser emner som indeholder XXXX metatag. Når jeg vælger rullegardinet kommer jeg hen på en ny side, som er langt mere uoverskuelig. Jeg kan godt lide det "feed" jeg får på forsiden og den måde feedene er præsenteret. Problemet er bare, at der er for meget rod. 

Lad dig inspirere af alt fra LinkedIN, Facebook og Twitter - "hvordan gør man en masse indlæg, data og information så let overskuelig for brugeren som mulig". 



Det er også noget vi rigtig gerne vil blive bedre til, men de fleste undervurderer hvor svært det er at lave.
Jeg kan sagtens forstå at man som udefrakommende, tror at det bare er noget man laver. Men der er en grund til at Facebook, LinedIn og Twitter, har brugt milliarder af kroner på at lave deres løsninger, for det er virkelig svært og meget, meget ressourcekrævende at få lave den slags og få det til at virke. Men jeg ved godt at det preller af, for det lyder som en let opgave...


peter4576:
At jeg søger mere "seriøs" kontakt betyder ikke døden for min hjælp til nystartere. Det betyder, at jeg vil få mere gavn af Amino, og givet vis også bruge Amino mere aktivt. Endda vil jeg synes at det er mere spændende og sjovere, hvis jeg følte at jeg rent faktisk KUNNE bidrage. Jeg mener - jeg vil SUPER gerne hjælpe nystartere.

Hvis jeg var dig, ville jeg sætte alerts op på nogle ord, så du fik en mail når de blev nævnt. På den måde ville du få mails, når dine kompetencer kunne komme i spil. Det kan du gøre i din profil under "Amino Alert Direct" og var du Plus'er ville du få dem med det samme ( Igen en fordel for de 99 kr. :-)


peter4576:
Selvom du opfatter dem som enkeltstående og få, så har de useriøse indlæg åbenbart en stor irritation på brugerne og dermed skader de også din forretning. Og derfor bør du tage problemet op og måske selv tage initiativet til at oprette en tråd med overskriften:Martin og Amino søger konkret inspiration til hvordan vi får gjort Amino mere målrettet, og mindsker mængden er useriøse tiltag. 

Den øvelse har vi lavet mange gange og på baggrund af alt den feedback, er Amino som den er i dag. Vi har lavet uendelig mange ting på baggrund af brugernes ønsker og det tror jeg de fleste der har fulgt med de sidste 9 år vil give mig ret i. Men alt kan ikke laves og alle kan ikke gøres tilfredse, desværre og det uanset hvad vi gør.

Tak for kampen, jeg har også lidt at se til i dag.
Jeg håber du har fået en større forståelse for Amino og det arbejde vi laver. Hvis ikke, så er jeg bare ikke dygtig nok til at kommunikere og må så finde mig et relevant kursus :-)

De bedste hilsner

Martin

 

 


 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Men det ville da udelukke alle skolebørnene på 12-15 år, da man jo skal være fyldt 15 for at få nemID.

Det ville såmænd ikke genere mig, da de så kunne henvises til et forum for dem :)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

peter4576:
@Tim - hvis du vil deltage i en debat, så vis den smule respekt at læse det foregående, eller også bare klikke videre i stedet. 

Jeg har læst hele tråden, og du blev allerede i andet eller tredje svar gjort opmærksom på, at der var tiltag i gang som handlede om, at forbedre Amino, og du fik et link til en tråd om samme emne.

Nu ved jeg så ikke om du allerede har benyttet dig af chancen for at deltage i dén tråd - hvis du har, så undskylder jeg for dette:

Det virker som om, at du til trods for at Martin 2 gange har tilkendegivet at der er forbedringer på vej - og til trods for, at der allerede findes en tråd om emnet - insisterer på, at lige netop DU og DINE indvendinger kræver særlig opmærksomhed fra Martin/Amino.

Jeg er helt sikker på at du selv føler, at du har brugt en masse tid og energi på at skrive et rigtig godt indlæg, og så kan jeg godt forstå, at det er skuffende at blive henvist til en anden tråd, og at Martin ikke specifikt går ind og tager dit indlæg til efterretning.

Men det betyder ikke nødvendigvis at "far" er sur, såret eller skuffet, men måske bare, at han ikke har tid Devil

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der tabte du mig altså, Fru Hartmann...

Jeg er godt klar over at folk Googler svar. Men nu er det jo sådan at Google ikke er et forum. De sender jo bare folk videre (som jeg godt ved at du ved, og jeg vil ikke lyde belærende). Så selvfølgelig vil brugerne lande på Amino - det er jo det, der er hele pointen. 

Prøv lige at læse det jeg skrev, én gang til. Min pointe er, at der ikke er grund til at opfinde den dybe tallerken flere gange. 

"Kære Aminobrugere, hvordan laver jeg en dyb tallerken" - "Tak for dit konstruktive og gode iværksætterbidrag. Du laver en dyb tallerken ved at grave i jorden og finde noget ler, som du derefter...". 

... dagen senere

"Kære alle jer på Amino. Jeg har fået en helt vild fed idé! Jeg har så længe spist Kelloggs Cornflakes af min flade pizzatallerken, og så kom jeg i tanker om - HEY - jeg kan jeg lave en tallerken der er dyb? Altså... EN DYB TALLERKEN! Det er sgu da genialt! Men hvordan gør jeg?"
- "Kære bruger. Godt du spørger. Jeg har hørt om at man kan købe en dyb tallerken ovre i Netto på udsalg - men du kan garanteret lave en som er endnu dybere og som vil revolutionere hele industrien for dybe tallerkener". 

... to dage senere

"Kære Amino. Måske har andre haft tanken før, men hey, hvorfor skulle jeg bruge søgefunktionen, når der alligevel er en af jer der forbarmer sig over mig og svarer mig. Måske vil I endda give mig en stor pose penge, lave en forretningsplan for mig og derefter give mig en masse ros for mine store visioner. Altså.. min ide er at man kunne lave en tallerken som er en mellemting mellem en skål og en flad tallerken. Jeg har besluttet mig for at kalde den.. WAIT FOR IT!... den DYBE TALLERKEN. Tattaaaa. Lyder det ikke som en god idé? Men hvordan gør jeg så nu?"
"... "kære bruger... selvom dit spørgsmål har været besvaret en masse gange før, og selvom du ikke gider bruge søgefunktionen, så vil jeg med glæde lade være med at henvise til en tidligere beskrevet artikel om præcis det samme emne, og i stedet vil jeg bruge min tid på at forklare dig hele teknikken bag, hvordan du skaber en dyb tallerken. Altså... først skal du bruge ler. Man kan faktisk også bruge glas. Og du kan så beslutte om den skal være hvid og om der skal males på den. Jeg er sikker på, at hvis du laver en hvid tallerken med blåt mønster, så vil din idé være så revolutionerende og banebrydende, at den må vende hele industrien på hovedet. Derefter skal du bruge det der hedder en "forretningsplan". Som ordet antyder drejer det sig om en plan for din forretning. For eksempel, har du gjort dig nogle tanker om hvem der vil købe din dybe tallerken? Selvfølgelig har du ikke det, og det vil heller ikke være spild af min tid at fortælle dig det. Ok, du kan prøve at gå over i Kvickly og så i agtage hvilke personer der tager dybe tallerkener ned fra hylderne... "...

"Tak for dit svar - det lyder godt nok meget kompliceret det der med en markedsundersøgelse ovre i Kvickly... Forventer du virkelig at jeg skal kunne huske alt det jeg skal? Og jeg har jo også terminsprøve i morgen i retstavning. Er det ikke muligt at du kan gøre det for mig? Jeg har så ondt i mine ben, da jeg har ligget så længe i sofaen, at jeg ikke længere kan huske at bruge dem. Og så er der lige kommet et nyt afsnit Game of Thrones som jeg helst ikke vil gå glip af..."

"... kære dig. Jeg forstår godt at du synes at det er hårdt at være iværksætter. Kan du ikke skrive mig en PB og så skal jeg prøve at gøre det så nemt for dig som overhovedet mulig? - og så synes jeg i øvrigt at det er VILDT FEDT at opleve den brusende ungdom, som er så fremsynet. Jeg håber virkelig at du får succes med din forretning, for du har virkelig det drive og gjort dig de overvejelser og forventningsafstemninger der skal til - du har virkelig fortjent det!").

5 dage senere...

"Kære Amino. Jeg så på TV at der var en man i Tyskland der fandt på at man kan lave en dyb tallerken. Og så tænkte jeg "Hey, der er garanteret ikke nogen andre i verden som er bare halvt så genial som mig. Så jeg tænkte til mig selv, - du laver sgu da bare en dyb tallerken! Det eneste jeg mangler nu før at jeg er millionær er en kapitalindsprøjtning...."
... "kære bruger. Det lyder enormt spændende. Det kan godt være at du vil møde lidt udfordringer under vejs, men jeg vil ikke være den der tager drømmen fra dig! Selvfølgelig kan du få succes! Du skal bare tro på det! Tro flytter bjerge!".

10 dage senere...

"Jeg har en top hemmelig forretningside som jeg netop nu har søgt patent på. Jeg kan kun røbe at den involverer en tallerken. Er der nogen der vil skyde en million kroner i mit projekt? Det er en sten sikker investering!!!".

Forstår du min pointe? ;0) 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

peter4576:
Forstår du min pointe? ;0) 

Det jeg forstår, er at du tilsyneladende har alt for meget tid og for lidt arbejde :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tim J. Nielsen:

Jeg har læst hele tråden, og du blev allerede i andet eller tredje svar gjort opmærksom på, at der var tiltag i gang som handlede om, at forbedre Amino, og du fik et link til en tråd om samme emne.

- Det skal jeg beklage

Tim J. Nielsen:
Det virker som om, at du til trods for at Martin 2 gange har tilkendegivet at der er forbedringer på vej - og til trods for, at der allerede findes en tråd om emnet - insisterer på, at lige netop DU og DINE indvendinger kræver særlig opmærksomhed fra Martin/Amino.

- Det beklager jeg

Tim J. Nielsen:
Jeg er helt sikker på at du selv føler, at du har brugt en masse tid og energi på at skrive et rigtig godt indlæg, og så kan jeg godt forstå, at det er skuffende at blive henvist til en anden tråd, og at Martin ikke specifikt går ind og tager dit indlæg til efterretning.

- Du har helt ret. Jeg kommer til at ligge søvnløs igen i nat. Beklager. 

Tim J. Nielsen:
Men det betyder ikke nødvendigvis at "far" er sur, såret eller skuffet, men måske bare, at han ikke har tid Devil

- Du har helt ret. Beklager. 

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter

Et forum er for 95% defineret af dets brugere, og jeg kan se du både er SEO-ekspert og Adwords-ekspert, så hvis du gerne vil gerne vil hjælpe med at gøre Amino til et bedre sted så er der mange der vil se frem til at du deler ud af din ekspertise.

Udover at hjælpe andre, er det også en måde at få de store kunder frem fra busken herinde, og ind i din forretning.

Side 12 ud af 15 (142 indlæg)