Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål omkring virksomhedsordning

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 14
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har en enkeltmandsvirksomhed med et forventet overskud på 30.000 DKK i 2014.
Jeg er interesseret i at bruge VSO fordi jeg..
- kan anvende VSO til at udnytte fradraget for min personlige gæld. Lad os for eksemplets skyld sige at jeg har private renteudgifter for 10.000 årligt.
- betaler topskat, men indenfor en årrække har planer om at holde et "sabbatår" og således vil kunne have gavn af at kunne udskyde min skat.

(beklager hvis det er lidt dumme spørgsmål.. men jeg vil gerne undgå at skulle have en revisor indover, af den simple grund at mit overskud ikke rigtig retfærdiggør en revisorudgift på 5-10.000 årligt, og mit regnskab i øvrigt er ret simpelt)

Spørgsmål:

- SKAL man henføre hele overskuddet eller kan man nøjes med dele deraf, for at anvende VSO? Jeg synes jeg har fundet divergerende information om dette - dog i favør af at delvis hensættelse er fuldt ud accepteret.

- Hvis jeg på forskudsopgørelsen indtaster 30.000 i rubrik 221 "Overskud af selvstændig virksomhed før fradrag for medarbejdende ægtefælle, før AM-bidrag mv., renter og rentekorrektion" og 30.000 i rubrik 434 "Indkomst til beskatning efter reglerne i virksomhedsordningen", så beskattes jeg med 25% a conto af de 30.000 - men ud fra de øvrige korrigerede beløb på forskudsopgørelsen kan jeg ikke se at jeg på nogen måde får en skattefordel af mit rentefradrag. Er det fordi fradragsfordelen først ses når årsopgørelsen foreligger til næste år - eller har jeg misforstået hele konceptet?
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3339
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke trække dine private renteudgifter fra i virksomhedsordningen.

Se evt. http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1948910

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)