Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan sælger man sin webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Feb 13
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede en webshop for et års tid siden, men pga. personlige årsager ønsker jeg ikke længere at drive den. Jeg tænkte at det måske var muligt at sælge den, men hvordan gør man? Og hvad er en webshop egentlig værd?

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Der er blandt andet Amino's virksomhedsbørs hvor du kan sætte din webshop til salg. Derudover findes der også et par få danske portaler i stil med "Flippa.com". Hvis det er en dansk webshop er Flippa desværre nok ikke det bedste medie.

Der er ikke nogen fast formular til at udregne værdien af din butik. Der er alt for mange faktorer der spiller ind.

Eftersom din webshop ikke er så gammel, kunne du måske regne med 6x de sidste 6 måneders gennemsnitlige indtjening + varelager. Det vil i hvert fald være en realistisk prissætning uden at vide andet omkring din shop. 

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bliver nød til at give nogle flere oplysninger for at få kvalificeret svar.
Hvilken webshop er der tale om, hvilken branche er vi i, hvad omsætning/tal har der været, hvor længe har den været aktivt, hvordan ser markedet ud og meget meget mere - ellers er det umuligt at sige hvad en webshop er værd.
- Nogle mener at resultater (ikke omsætning, men det overskud der forhåbentlig har været) x 150-300% for at få en salgsværdi, men det variere meget fra case-til-case.

Webshoppen kan eventuelt sættes til salg på amino's virksomhedsbørs - samtidig kan du også smide et link i din signatur til virksomhedsbørsens link for at få nogle mennesker til at se den.

Håber du uddyber.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise,

Værdien af din webshop kan jeg ikke hjælpe dig med. Men du kan f.eks. sætte den til salg på sitetrader.dk (gratis). Der kan du også lure en lille smule på, hvordan andre webshops er prissat.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)