Ærgelig situation for svigermor, men desværre selvforskyldt. Baseret på hvad du har skrevet, så er der leveret præcis det der er blevet bedt om. Og det er i den sidste frase problemet findes.
Du må desværre sætte dine egne holdninger som professionel webdesigner til side, de er helt irrelevante her. Forestil dig derimod, at du havde en kunde, som gav dig helt frie hænder, og nu ikke ville betale. Dine argumenter for at du skulle have betaling ville bestå i hvad der var leveret kontra hvad der var blevet aftalt.. du ville have ret, og det har han desværre også i denne sag.
Forstå mig ret, jeg kan sagtens føle det ærgerlige i situationen, med dit spørgsmål går på hvordan din svigermor er stillet, og der er desværre dømt betaling ved kasse 1 (såfremt forløbet er som beskrevet i dit indlæg).
Ærgerlige lærepenge, håber dog svigersøn fik klaret designet i sidste ende, og evt. vejledt svigermor i vigtigheden af skriftlig forventningsafstemning forud for aftaleindgåelse. Glæd jer over beløbets (trods alt) relativt lave størrelse, og fokuser på at komme videre :)
De bedste hilsener,
Kristian