Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af Periodiske Fradrag i Danløn

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Fra  VR1 Labs ApS Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Heisann!

Jeg har et raskt spørsmål om DanLøn/eIndkomst/Dinero for mitt ApS.

Om jeg for eksempel har vært på en forretningsreise til USA i 7 dager i August og vil betale meg selv 4641 kr i diæter (SKAT's satser), men vil overføre det fra firmaets Paypal-konto til min personlige Paypal-konto (begge deler i USD) istedenfor å overføre det via Nets/DanLøn til min personlige danske bankkonto. Blir det så riktig å gjøre slik?:

- Betale meg selv tilsvarende 4641 kr i USD til min personlige Paypal, fra firmaets Paypal

- I DanLøn legge inn 4641 kr i "Særlige tillæg" > "Diæter udland"

- I DanLøn legge inn et Periodisk fradrag på 4641 kr, slik at jeg ikke betaler ut diæterne enda en gang når jeg kjører lønnen min for August

Om jeg gjør som beskrevet, vil innraporteringen via eIndkomst bli korrekt? Og skal jeg så endre noe når jeg importerer mine data fra DanLøn inn i Dinero? (Jeg regner vel med at jeg må endre hvilken beholdning diæterne er betalt fra, men er det noe mer jeg skal huske på?)

Takk for hjelpen!

PS! Beklager norsken min, men håper dere forstår meg likevel.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46464
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

umiddelbart burde det virke som du beskriver det - men jeg har aldrig testet det periodiske fradrag. Da det er hundebesværligt hvis pengene faktisk udbetales (og kan ses som ulovligt hvis det sker dobbelt) så vent som minimum med at betale fra paypal til dig selv til du ser det virkede

Jeg, ville hvis muligt, overføre fra paypal til firmakontoen - da begge jo må stå som beholdninger i dit regnskab og så køre begge dele helt standard i danløn

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 10
Fra  VR1 Labs ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei John, takk for raskt svar.

Her er et eksempel på hvordan det vises i DanLøn i det konkrete eksempel (Gage og de andre feltene er ikke virkelige verdier, kun et eksempel). Det ser klart ut til at det jeg har ført som periodisk fradrag (som jeg har gitt navnet "Udbet. udl. konto") ikke vil utbetales når jeg kjører lønnen i DanLøn.

Det viktigste spørsmålet er om dette blir riktig i eIndkomst.

Jeg vil helst unngå å overføre fra Firmaets amerikanske PayPal-konto til Firmaets danske bankkonto, fordi man taper så mye i valuta-konvertering og flytting over landegrenser. Jeg har mange utgifter både privat og for mitt firma i USD, som kan betales med PayPal/Google Wallet, så jeg foretrekker å beholde så mye som mulig i USD. Flytter jeg pengene til dansk konto og siden bruker pengene til å kjøpe noe i USA taper jeg nok iallefall 5% i diverse valuta-konverteringer og avgifter.

Et bonus-spørsmål blir så om jeg kan (helt eller delvis) utbetale Gage m.m til den en amerikansk PayPal/Google Wallet-konto på samme måte, og at innrapporteringen til eIndkomst blir riktig.

Fra Bording
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 239
Fra  FastSpeak Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart ser det korrekt ud - men det der er afgørende at dine lønfelter havner i de korrekte rubrikker i eindkomst.

For at være helt sikker på dette, bør du måske tage kontakt til danløn supporten.

Hvordan du udbetaler beløbet har ingen ting at sige i forhold til skat.

FastSpeak.dk - Nemt - Hurtigt - Billigt 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)