Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Om at handle med en agent - hvordan gør man?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :) 

Jeg er ved at undersøge, hvordan jeg kan starte en webshop op med et bestemt tøjmærke fra USA. Jeg ønsker KUN dette ene tøjmærke i min shop. 

Jeg har fundet ud af at der er en virksomhed her i landet der har agenturet på tøjet - men jeg forstår ikke helt konceptet og synes ikke jeg kan google mig frem til det  -så håber der sidder nogle kloge hoveder herinde; det plejer der jo at gøre! 

Hvad betyder det reelt at nogen har agentur på tøjet? Skal jeg så købe tøjet via denne agent? Giver det ikke bare et fordyrende led i forhold til hvis jeg købte direkte ved producenten? 

Der er flere webshops herhjemme der forhandler et lille udpluk af netop dette mærke - men ingen har et særlig stort sortiment, og det er det jeg gerne vil 'rette op på'. Køber disse webshops deres varer hos agenten? Altså  -SKAL det gå gennem agenten?

Jeg har hverken kontaktet agent eller producent - foretrækker at være så godt forberedt som muligt og vil gerne virke som om jeg har styr på det hele - selvom jeg ikke føler lige nu at det er tilfældet ;)

Glæder mig til at læse jeres svar :)

PFT - Jeannette  

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ordet agentur bruges ofte i flæng, og kan dække over alt fra en virksomhed der påstår at de har et agentur, over en agent til en forhandler.

I korte træk så er en agent det udenlandske firma's representant - de sælger for firmaet - dvs - at du køber af det amerikanske firma, og det amerikanske firma betaler agenten for dennes arbejde.

Er det en forhandler så køber denne selv produkterne, lægger deres indtjening på varernes pris og sælger det til dig.

I nogle sammenhænge har et firma en eneaftale - du kan ikke købe fra andre, og i andre tilfælde har de ikke. Der er komplekse EU love der gør at du reelt kan handle i eksempelvis tyskland hvis det er en forhandler, men ikke nødvendigvis hvis det er en agent.

Kontakt personen i Danmark og se hvad du finder ud af - hvis du ikke kan lide lugten i bageriet såprøv noget andet....

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Aug 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Broncofan :) Jeg må vist have fat i agenten og se hvad han siger :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)