Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DPD

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har fået et tilbud fra DPD Denmark omkring afhentning af pakker og umiddelbart virker det fint..

Er der nogen af jer, der har erfaring med dem?
Jeg tænker især på deres fremgangsmåde i forhold til, ahvis de skal aflevere pakker et sted hvor der ikke er nogen på adressen, så skal man ind på nettet og skrive om de må sætte pakken eller hvornår man er på adressen eller lign.. Fungerer det godt nok?

Fra Varde
Tilmeldt 25. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har, som pakkemodtager, haft nogle meget uheldige oplevelser med DPD.

Du kan læse om dem på min blog

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme her. En af mine Københavnske leverandører brugte dem tidligere, og kun omrking 25% af pakkerne kom frem dagen efter. Ofte tog det 3-4 dage.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans, nu er det jo en enkeltstående sur oplevelse du har mødt, men det skulle ikke være kotume, at man bare nægter modtagelse, når man opdager, at det er forkerte vare.

Chaufføren får nok betaling for hver udkørt pakke og når du nægter, får han ingen betaling og derfor jamrer han sig over at have slæbt varerne ind til dig og tilbage i bilen igen, uden betaling herfor..og køreturen heri medregnet..

Hvorfor mon han så er sur??

Geeked

Tænk lige over, når i bare nægter en modtagelse!!

 

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

avancen i den branche er meget lav og derfor skal der ikke så meget til før at en dag er dårlig for en chauffør, desværre - på den anden side vil vi jo gerne have billige priser.

Personligt har jeg meget få oplevelser med DPD, men specielt en kan jeg da huske fordi chaufføren var fantastisk flink. Han havde været på min firmaadresse, ser jeg kommer kørende (er stadig forbløffet over at han vidste det var mig) flytter sin bil så jeg kan holde uden foran firmaet (der lå på en helt normal vej på Frederiksberg i et etagebyggeri) og kommer så med min pakke. Der følte jeg mig ekstra godt behandlet :)

Fra Varde
Tilmeldt 25. Oct 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

billigfoder.dk:
Hans, nu er det jo en enkeltstående sur oplevelse du har mødt, men det skulle ikke være kotume, at man bare nægter modtagelse, når man opdager, at det er forkerte vare.
 

Nu var det ret hurtigt efter bestillingen, jeg opdagede fejlen. Og en ting er sikker: Jeg vil ikke brænde inde med et sæt dæk på grund af en muggen chauffør. Og man kan sige, at når man vil operere med logistik på B2C så er der nogle risici, man skal have med i sine regnestykker.

Jeg prøvede i øvrige en Googling på "dæk dpd" og fandt flere sjove historier. Nej, jeg vil aldrig samarbejde med dem i min forretning.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina:

 I har vel en del kunder som er deltids selvstændige - og derfor ikke tilstede på adressen i dagtimerne? For dem vil det være helt i skoven at skulle hente pakker hele tiden, fordi der ikke er nogen hjemme - min kone er ihvertfald meget træt af GLS...

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du skriver........

Nu var det ret hurtigt efter bestillingen, jeg opdagede fejlen. Og en ting er sikker: Jeg vil ikke brænde inde med et sæt dæk.

Citat færdig og det er så din leverandørs ansvar og skal ikke gå ud over en chauffør der ikke er skyld i jeres fejl.

Korrekt skulle være,

at du modtager varen og kvitterer herfor..

at du beder din leverandør om at varen afhentes retur via DPD terminalen.

Så ville du ingen sure chauffører have, fordi i misbruger, nægtet modtagelse..

Og skulle det endelig være, kan man altid finde sjove historier fra alle pakke distributører på nettet...Post Danmark er bestemt ikke bedre med alle de mange bortkomster som aldrig dukker op...såå.... 

Geeked

 

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:47
Hvor mange stjerner giver du? :

billigfoder.dk:

du skriver........
Nu var det ret hurtigt efter bestillingen, jeg opdagede fejlen. Og en ting er sikker: Jeg vil ikke brænde inde med et sæt dæk.
Citat færdig og det er så din leverandørs ansvar og skal ikke gå ud over en chauffør der ikke er skyld i jeres fejl.
Korrekt skulle være,
at du modtager varen og kvitterer herfor..
at du beder din leverandør om at varen afhentes retur via DPD terminalen.
Så ville du ingen sure chauffører have, fordi i misbruger, nægtet modtagelse..
Og skulle det endelig være, kan man altid finde sjove historier fra alle pakke distributører på nettet...Post Danmark er bestemt ikke bedre med alle de mange bortkomster som aldrig dukker op...såå.... 

Det forstår jeg ikke helt, for sådan som jeg har forstået det, betaler man et gebyr for uafhentede pakker (det står der i hvertfald i vores tilbud) og en pakke som nægtes modtagelse, registreres vel bare som uafhentet og så betaler man for den alligevel?
Hvilket jeg da finder rimeligt..
Men det ville da være tåbeligt ikke at nægte modtagelse, hvis man ved det er en pakke som alligevel skal returneres af en eller anden årsag, så kan man ligeså godt slippe for at udfylde papirer osv.. Det er da nemmere for både afsender og modtager. Om det er mere besværligt for fragtmanden ved jeg ikke, men man gør vel hvad man kan for sine kunder Geeked

Han's oplevelser med dpd kunne nok også være sket med et andt firma, mon ikke det lige var den enkelt chauffør der var problemet? Vi har lignende "sjove" historier med chauffører, fx er der en chauffør fra danske fragtmænd - hver gang han kommer skal han have byttepaller og mange gange tager de dem bare selv fra en stak. Han "glemmer" bare tit at fortælle hvis det er en pkp-palle, en ødelagt palle eller lign. Når han så kommer næste gang, vil vi give ham de dårlige paller i bytte han kom med sidst og så vil han ikke tage dem retur, da de er ødelagte.. Det har vi prøvet så ofte med præcis ham, at vi har sagt til ham, at han ikke længere må tage paller selv, men når han kommer med fx 8 paller boblekuverter må han pænt stå og vente på, at vi tager dem af pallerne og tage de paller med retur han er kommet med! Han er lidt arrig over det, men sjovt nok er tit begyndt at sige at han ikke behøver byttepaller, hvis dem han kom med er dårlige hihi (så kan han lære det)

Det var lige et sidespring..

Som Per skriver har vi netop en del kunder der har netshops og andre jobs i dagtimerne, så vi har derfor valgt ikke at bruge dpd lige nu - vi er simpelthen bange for, at få en hel masse pakker retur, som ikke kan leveres, hvis folk ikke har et sted de kan stille dem..

Gls vil vi ikke overveje, da vi har talt med en fra gls som direkte sagde, at deres pakkeshop ikke var ordentligt udviklet endnu. Vi får indimellem sendt gavepapir direkte fra vores leverandør til kunden og det bliver sendt med gls.. og de er godt nok ikke ret gode ved pakkerne.. Hvordan det kan lade sig gøre at fuldstændig flad-mase en rulle gavepapir med 200 meter på og et kraftig pap-centerrør forstår jeg simpelthen ikke.. kører de over dem med pakkebilen før de leverer? Om så jeg hoppede på rullen kunne jeg ikke få den til at bøje den mindste smule..

Jeg synes ikke, vi har så mange mistede pakker med postdanmark. Jeg synes bare, de er meget ufleksible og dyre og har langsom sagsbehandling. Pakkerne kommer meget tit forsinket ud, men tilgengæld synes jeg det er sjældent, at de smider dem helt væk..

Og så er der vel ikke flere alternativer end de 3?

I Tyskland har den tyske tøj-kæde Otto eget fragtfirma (jeg tror det hedder hermes eller noget i den stil), som bringer deres pakker ud. Og så har de lavet aftaler med andre webshops om, at de kan få deres pakker ud, for billige priser, de kører jo alligevel..Så de får både deres pakker ud og tjener penge på det. Er der ikke en dansk netshop, som er stor nok til at gøre det samme?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakodan

Det er nu mest misbrug af "modtagelse nægtet", jeg anfægter og at den misbruges af en del kunder til skade for vognmandens indtjening..

Hos GLS, skal pakken afleveres og den skal sendes retur på en ny seddel, således at der skal betales fragt begge veje, og husk lige på, at det er sælger og køber der bestiller vognmand og derfor vognmand honoreres herfor.

Men uanset om chaufføren er sur og knotten, bør han altid opføre sig som en glad mand med et stort smil på og samtidig fortælle kunden om, hvorledes han skal takle forsendelsen retur..

Chaufføren er til for kunden og skal være høflig i sin væremåde..ALTID...

Fremgangsmåden er normalt, at nægtes modtagelsen, skriver terminalen en regning yderligere på returnering til afsender, men vognmand får kun for den ene vej, hvis den afleveres mod kvittering.

Ingen kvittering, ingen penge til vognmanden..

Du skriver, du er bange for at få pakker retur, der ikke kan leveres på adressen, men gælder det ikke alle transportører post, gls, dpd, ups og fragtmanden, for ingen sætter dem uden kvittering og pakker der sættes er på sælgers ansvar, hvis der står på seddelen " må stilles ved døren"

Der vil altid være fordele og ulemper ved dem alle, og skader kan nok ikke undgås med de enorme mængder pakker der sendes og din rulle gavepapir har nok været i klemme under en palle ved trucklæsning eller andet..og burde være erstattet..

Geeked

 

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)