du skriver........
Nu var det ret hurtigt efter bestillingen, jeg opdagede fejlen. Og en ting er sikker: Jeg vil ikke brænde inde med et sæt dæk.
Citat færdig og det er så din leverandørs ansvar og skal ikke gå ud over en chauffør der ikke er skyld i jeres fejl.
Korrekt skulle være,
at du modtager varen og kvitterer herfor..
at du beder din leverandør om at varen afhentes retur via DPD terminalen.
Så ville du ingen sure chauffører have, fordi i misbruger, nægtet modtagelse..
Og skulle det endelig være, kan man altid finde sjove historier fra alle pakke distributører på nettet...Post Danmark er bestemt ikke bedre med alle de mange bortkomster som aldrig dukker op...såå....
Det forstår jeg ikke helt, for sådan som jeg har forstået det, betaler man et gebyr for uafhentede pakker (det står der i hvertfald i vores tilbud) og en pakke som nægtes modtagelse, registreres vel bare som uafhentet og så betaler man for den alligevel?
Hvilket jeg da finder rimeligt..
Men det ville da være tåbeligt ikke at nægte modtagelse, hvis man ved det er en pakke som alligevel skal returneres af en eller anden årsag, så kan man ligeså godt slippe for at udfylde papirer osv.. Det er da nemmere for både afsender og modtager. Om det er mere besværligt for fragtmanden ved jeg ikke, men man gør vel hvad man kan for sine kunder
Han's oplevelser med dpd kunne nok også være sket med et andt firma, mon ikke det lige var den enkelt chauffør der var problemet? Vi har lignende "sjove" historier med chauffører, fx er der en chauffør fra danske fragtmænd - hver gang han kommer skal han have byttepaller og mange gange tager de dem bare selv fra en stak. Han "glemmer" bare tit at fortælle hvis det er en pkp-palle, en ødelagt palle eller lign. Når han så kommer næste gang, vil vi give ham de dårlige paller i bytte han kom med sidst og så vil han ikke tage dem retur, da de er ødelagte.. Det har vi prøvet så ofte med præcis ham, at vi har sagt til ham, at han ikke længere må tage paller selv, men når han kommer med fx 8 paller boblekuverter må han pænt stå og vente på, at vi tager dem af pallerne og tage de paller med retur han er kommet med! Han er lidt arrig over det, men sjovt nok er tit begyndt at sige at han ikke behøver byttepaller, hvis dem han kom med er dårlige hihi (så kan han lære det)
Det var lige et sidespring..
Som Per skriver har vi netop en del kunder der har netshops og andre jobs i dagtimerne, så vi har derfor valgt ikke at bruge dpd lige nu - vi er simpelthen bange for, at få en hel masse pakker retur, som ikke kan leveres, hvis folk ikke har et sted de kan stille dem..
Gls vil vi ikke overveje, da vi har talt med en fra gls som direkte sagde, at deres pakkeshop ikke var ordentligt udviklet endnu. Vi får indimellem sendt gavepapir direkte fra vores leverandør til kunden og det bliver sendt med gls.. og de er godt nok ikke ret gode ved pakkerne.. Hvordan det kan lade sig gøre at fuldstændig flad-mase en rulle gavepapir med 200 meter på og et kraftig pap-centerrør forstår jeg simpelthen ikke.. kører de over dem med pakkebilen før de leverer? Om så jeg hoppede på rullen kunne jeg ikke få den til at bøje den mindste smule..
Jeg synes ikke, vi har så mange mistede pakker med postdanmark. Jeg synes bare, de er meget ufleksible og dyre og har langsom sagsbehandling. Pakkerne kommer meget tit forsinket ud, men tilgengæld synes jeg det er sjældent, at de smider dem helt væk..
Og så er der vel ikke flere alternativer end de 3?
I Tyskland har den tyske tøj-kæde Otto eget fragtfirma (jeg tror det hedder hermes eller noget i den stil), som bringer deres pakker ud. Og så har de lavet aftaler med andre webshops om, at de kan få deres pakker ud, for billige priser, de kører jo alligevel..Så de får både deres pakker ud og tjener penge på det. Er der ikke en dansk netshop, som er stor nok til at gøre det samme?