Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DPD

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

billigfoder.dk:

Hej Jakodan

Det er nu mest misbrug af "modtagelse nægtet", jeg anfægter og at den misbruges af en del kunder til skade for vognmandens indtjening..

Hos GLS, skal pakken afleveres og den skal sendes retur på en ny seddel, således at der skal betales fragt begge veje, og husk lige på, at det er sælger og køber der bestiller vognmand og derfor vognmand honoreres herfor.

Men uanset om chaufføren er sur og knotten, bør han altid opføre sig som en glad mand med et stort smil på og samtidig fortælle kunden om, hvorledes han skal takle forsendelsen retur..

Chaufføren er til for kunden og skal være høflig i sin væremåde..ALTID...

Fremgangsmåden er normalt, at nægtes modtagelsen, skriver terminalen en regning yderligere på returnering til afsender, men vognmand får kun for den ene vej, hvis den afleveres mod kvittering.

Ingen kvittering, ingen penge til vognmanden..

Du skriver, du er bange for at få pakker retur, der ikke kan leveres på adressen, men gælder det ikke alle transportører post, gls, dpd, ups og fragtmanden, for ingen sætter dem uden kvittering og pakker der sættes er på sælgers ansvar, hvis der står på seddelen " må stilles ved døren"

Der vil altid være fordele og ulemper ved dem alle, og skader kan nok ikke undgås med de enorme mængder pakker der sendes og din rulle gavepapir har nok været i klemme under en palle ved trucklæsning eller andet..og burde være erstattet..

Geeked

Hvordan det fungere internt hos fragtselskaberne ved jeg intet om, men hvis jeg som afsender/modtager betaler for at få pakken retur, ja så skal den vel bare retur.. at vognmanden har sig en dårlig aftale med fx gls om returnerede pakker uden kvittering, det er jo ikke kundens problem, men vognmandens..

Og det er ikke 1 rulle gavepapir, men noget der sker jævnligt, så jeg ved ikke, om de generelt sætter pakkerne steder hvor de kan komme i klemme under en truck, det er i hvertfald sket ofte. Det er i hvertfald træls og det er træls at bruge tid på at få erstattet. Havde det kun været 1 rulle, ville jeg ikke brokke mig over det, for der sker jo fejl alle steder - Jeg synes bare generelt, det virker som om de er lidt hårde ved pakkerne.

 Jeg er bange for at få flere retur pakker med dpd, fordi der ikke er et sted man kan afhente pakkerne, ligesom der normalt er ved postdanmark.

Hvis der ingen er på adressen når dpd kommer ud, lægger de en seddel i postkassen. På sedlen står at man skal ind på nettet og skrive på sin pakke, om man fx er hjemme tirsdag mellem 8 og 16 og så skal man være der når han kommer. eller også kan man skrive at den må stilles et sted. Der er ikke noget alternativ ud over.

Det jeg er bange for er, at kunderne måske ikke lige får gået på nettet og ordnet det.. eller at de ikke har mulighed for at være hjemme en hel dag og vente på pakken og heller ikke har mulighed for at få den stillet et sted.. Hvis ikke de har det, kunne der nok være en del, som slet ikke fik pakken.

Som det er i dag, hvor vi bruger postdanmark til pakker, kan de jo selv hente dem på posthuset, hvis de ikke har mulighed for de andre to ting.. Og hvad jeg ved af, er der ikke nogen af de andre der kan tilbyde det.

Og vi plejer tit at skrive på pakkerne, at de må stilles uden kvittering, hvis kunden har bedt os om det og der er aldrig sket noget ved det.

Vi har af nogle leverandører fået besked på, at hvis vi får en pakke som er beskadiget, skal vi nægte modtagelse og ikke skrive under på det. Problemet er, at hvis vi først har skrevet under, vil de ikke yde erstatning for beskadigelsen.. Har kun prøvet at nægte modtagelse for beskadigede pakker, og jeg har aldrig skrevet under på noget og så vidt jeg husker, heller aldrig blevet bedt om det.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakodan

Selvfølgelig skal modtager/afsender betale for fragten frem og tilbage og selvfølgelig skal vognmanden ikke være sur over en opgave.Big Smile

Selvfølgelig skal modtager af pakken kvittere for leveringen og ikke bare nægte modtagelse, fordi der er bestilt forkert, for så er proceduren, at afsender straks sender evt. returfragtbrev og at vognmanden afhenter pakken igen.

Sværere kan det ikke være, og selvfølgelig er "modtaget nægtet"nemmere for modtageren, for så læsser han bare alt bøvlet af på vognmanden.Angry

Vedrørende beskadigede pakker, var det rigtig godt, dengang der var noget der hed A Post som behandlede alle pakker som forsigtigpakker og at smide med pakkerne var fyringsgrund..men sådan er det ikke mere..nu hedder det DHL og køres af PostDanmark.

Jeg kan godt se, at det er bøvet med ingen hjemme hos DPD, men så er alternativet GLS der opbygger afhenter-shops og leverings-shops for alle og som er billigere end PostDanmark.

PostDanmark er heller ikke fejlfri, for er der ingen hjemme skal man på posthuset og afhente og dem bliver der færre af fremover, ja det er skidt for os der har e-handel som butik.

Ved beskadigede pakker kunne i jo skrive nedenunder underskriften et forbehold, idet pakken er knust mv. og tage en kopi til senere reklamation.

Nej, det er ikke nemt, men det må vi leve med som shop-ejere..

Geeked

 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg mener er jo bare, at det nemmeste for alle parter ville være, hvis vognmanden fik penge for at tage pakken med retur igen, kvittering eller ej. Så skal der ikk eudfyldes retursedler, han skal ikke køre ud til samme kunde og hente igen, nåt han nu alligvel er på adressen og kunden skal ikke til at sørge for at være der næste dag når fragtmanden kommer igen osv. Det er da det mest logiske og nemmeste.

Jeg var ikke klar over, at hvis vi betaler for retur/nægtet modtagelse, så er det kun fx dpd der får returpengene og ikke den vognmand der kører.. Men så må du da give mig ret i, at hvis det hænger sådan sammen, så har vognmanden en dårlig aftale.. Det må da alt andet lige give ham mindre arbejde at tage pakken med med det samme end at skulle køre der ud igen næste dag..

Min gamle nabo er sælger hos GLS og da jeg ringede til ham for at høre om deres pakkeshops, fik jeg afvide at jeg ikke skulle bruge det, da de er meget dårligt repræsenterede i store områder af Danmark. Og de er kun gode til at håndtere små pakker, ikke større pakker, som vi har en del af.
Så han frarådede mig at bruge det og sagde, at for os ville postdanmark være et bedre alternativ, i hvertfald mindst et årstid endnu, til pakkeshops fungere bedre.

Postdanmark er ikke fejlfri nej, men det jeg egentlig var ude efter i denne tråd var, om der findes et bedre alternativ? Jeg har ikke kunnet finde nogen..

Hvis vi fx får en palle med 30 kasser på, hvor den ene kasse er ødelagt, beholder vi pallen og skriver modtaget med forbehold for 1 ødelagt kasse på fragtbrevet. Og det er meget sjældent vi har returneret pakker, da det som regel er paller vi får og hvis noget er ødelagt er det ikke hele pallen, men noget af den.

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi kan godt blive enige om, at returpakker er besværlige og heldigvis sjældne.

At en aftale med DPD skulle være dårlig, kan man ikke gøre noget ved, for DPD og GLS dikterer vilkårende og du kan acceptere dem, eller finde et andet job, der er masser af små vognmænd der står i køen..

Selv DSV tvinger deres vognmænd til at acceptere endnu ringere vilkår, trods det, at de har svært ved at tjene penge idag, men sådan arbejder de store aktører på markedet og en vognmand kan ikke strejke for bedre vilkår, for så er det kontraktbrud og opsigelse straks..

Rigtig, pakkeshops hos GLS er under stor opbygning, fordi de ved, at der sker noget med PostDanmark inden 1.1.2009 og så skal du nok se endnu højerere priser og endnu dårligere service fra dem og i år 2008 nedlægger PostDanmark endnu mange flere posthuse, så vi får nok at se, hvem der render med kunderne de kommende år..

Jeg tror at GLS bliver en meget stor aktør de kommende år til fornuftige priser og en service der er noget bedre.

Det er svært, når der næsten ingen aktører er på det Danske marked, men de store køber alle de små op efterhånden som de viser deres værd og så er vi lige vidt.

Geeked

billigfoder.dk

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)