Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungt iværksætterpar søger hjælp til startup!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, Amino.

Mit navn er Lasse, og jeg har sammen med min ven, Rasmus, altid haft en passion for iværksætteri. Vi har kendt hinanden, siden vi var 10 år gamle og har i dag i en alder af 17 endelig valgt at forsøge at føre vore begges drøm ud i livet. Vores startup idé er et tøjmærke. Hvad, vi mangler, er masser af hjælp, tips og tricks til at skubbe os i gang. Vi har begge gode kontakter, som kan hjæpe os med at få ført virksomheden ud til folket. Vi er begge utroligt arbejdsvillige, ambitiøse og målrettede. Jeg håber inderligt, at nogen herinde på Amino har tid og lyst til at give os en hjælpende hånd.

Vi har mange idéer og meninger i forhold til logo, designs, hjemmeside, marketing osv. Vi mangler bare kendskab til så mange af opgaverne, og derfor søger vi hjælp her.

- Hvordan ville i foreslå os at få styr på en hjemmeside? Er det nemt nok at sørge for det hele selv vha. en side som f.eks. Shopify?

- Hvor kan vi få vores logo og designs finpudset af en med mere erfaring inden for den genre?

- Og hvor kan vi få printet det på tøj til en overkommelig pris?

Tusind tak på forhånd.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

eneste små kommentarer skal være:

1

Vær opmærksom på, at i formelt ikke må optræde som virksomhed når i er under 18  http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html og ikke har dispensation fra statsamtet som fås ved http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html og ikke gives tl jer begge sammen men kun til en af jer der så har virksomhed og må ansætte den anden. I første link er der lidt om muligheder via forældre f.eks. 

2.

vær opmærksom på imort (kunne være sådan med tøj) fra uden for EU kræver importregistrering = CVR nr = 18 år eller dispensation

3

Husk ved over 50.000 kr i forventet omsætning - momspligt registrering

4

Tænk over virksomhedsform -. Selv hvis I ikke stifter virksomhed vil i so to der driver ting sammen være formelt defacto I/S = hæfte solidarisk personligt = kreditor kan hente alt fra den af jer det er nemmets - overvej, når I er 18 eller har dispensation, om det er I/S eller IVS i vil drive, der er stor forskel. Langt mindst hæftelse i IVS - billigst og med andre fordele i I/S se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

Det var en del I ikke spurgte om, men uden CVR vil I dels ikke være lovlige dels løbe i problem med betalingsløsninger og import og en del andet - Søger i dispensation skal I regne med 8-12 ugers ventetid på svar

vh John H 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for kommentarerne, John. Det hele er taget til eftertanke.

Tilmeldt 26. Sep 14
Indlæg ialt: 236
Fra  Kontorartikler.nu Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Lyder som om i har masser af energi og gå på mod. Så skal det nok blive godt. Held og lykke med det :-)

Salg af kontorartikler, samt stort udvalg af emballage. Find det hele på kontorartikler.nu

Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 31. Oct 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lasse

Et godt sted at starte er startvækst.dk, hvis du da ikke allerede har været forbi. Der finder du svar på meget af det, der er nødvendigt, når du vil starte virksomhed.

Dernæst vil jeg kontakte den lokale erhvervsforening, som med statsgaranti vejleder iværksættere. Alle kommuner er interesserede i at tiltrække iværksættere. De afvikler formentlig workshops/netværkscafeer for iværksættere, hvor du kan stille dine spørgsmål og få målrettet hjælp. Når du har været der, kan du komme tilbage hertil, med mere afgrænsede og konkrete spørgsmål. De spørgsmål du stiller nu, har mange svar.

Held og lykke med det.

/Henrik

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu ved jeg jeg ikke hvilke uddannelse i har gang og hvor henne i landet. 

Men hvis jeg var jer og i går på HHX eller HG eller andre skoler der udbyder Young Enterprise så ville jeg kontakte dem. 

Hvis i kommer fra Vestsjælland kan jeg hjælpe med kontakten og faktisk også hjælpe jer lidt mere da jeg sidder som formand i en forening For innovations & iværksætter elever der har modtaget undervisning i Young Enterprise.

Ang. young enterprise står der meget mere her http://www.ffe-ye.dk/ 

Hilsen

Dennis

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)