Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen der driver en franchiseforretning?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Vi er efterhånden rigtigt mange på Amino og der må efterhånden være nogen, som har en franchisebutik/forretning.
 
Jeg vil meget gerne høre om hvorfor du har valgt franchise og hvilke fordele/ulemper, der er!!
 
Jeg er nok mest til non-food, men det er nok fordi at jeg har en forestilling om at man nærmest skal være kok for at drive et food-franchise
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu ved jeg ikke hvor mange kokke-skil''s der skal til for at drive f.eks. en McDonalds?

En af fordelene ved en franchise er vel at man får stort set alle processer dokumenteret.

Dog er det nok vigtigt at det du begiver dig igang med har din interesse så det ikke kun bliver det at drive en forretning som driver dig men også produktet/servicen.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg ved godt at man ikke behøver at have speciale i finere fransk madlavning for at klaske nogle burgere sammen...

 
Men vil da gerne høre om folks erfaringer alligevel!
Tilmeldt 1. Mar 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke selv en sådan foretning, men overvejer du at starte på den måde?
 
Jeg tror der er mange fordele ved at starte sådan fordi det hele jo er skema lagt, men det er også dyrt at få rettighederne, så hvis du, som der står i din profil, overvejer at blive selvstændig, skal du bruge en stor start kapital hvis du vælger denne løsning, men det ved du sikkert allerede.
 
Det eneste jeg ville betænke mig ved mht.  food....er at der altid er meget spild i den branche.
 
Med Venlig Hilsen
Tilmeldt 21. Dec 05
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil efter mange års erfaring i branchen (Burger King, McDonald''s, Australian Barbecue m.fl. ikke give ret i, at der automatisk er meget spild her. Der kan være, men dette er jo selvfølgelig et problem, der er stor fokus på, og i veldrevne forretninger er spildet grundet systemer og tæt styring minimalt.

 
 
MVH
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 
Jeg er med-indehaver af en franshice. Vi har valgt kæden "Mail Boxes Etc", og er startet for knap 2 år siden i Rødovre.
 
Fordelene har været helt klare for vores vedkommende:
- Hele konceptet er gennemtænkt
- Leverandør-aftaler (rabatter) er forhandlet på plads, og kan hele tiden presses, som antallet af butikker vokser.
- Netværket butikkerne i mellem udnyttes til idé-udveksling etc.
- MBE er nye i DK, og det giver mulighed for at præge konceptet fra starten med egne ideer, og muligheden for at starte flere butikker er bedre, når vi har været med tidligt, og kan udnytte vores erfaring ved opstart af nye butikker.
 
 
Vi har oplevet en primær ulempe - men det er ikke en ulempe der er opstået fordi det er en franshise!. Kæden markedsføres ikke godt nok i DK i dag - det betyder at vi har en del hårdt arbejde hele tiden, med at foretage lokal markedsføring. Kold canvas til lokale kunder etc. Vi havde en forventning om en mere masiv markedsføringsindsats fra kædens top i Danmark, og det forventer jeg også fortsat kommer til at ske.
 
 
Se i øvrigt: www.mbe-rodovre.dk
 
 
Lad mig endelig høre hvis I har nogen spørgsmål til MBE-konceptet.
 
 
Fra Aalborg
Tilmeldt 9. Sep 05
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Lad mig endelig høre hvis I har nogen spørgsmål til MBE-konceptet.

 
Hej Thomas
 
Jeg havde selv kig på MBE, da de startede op i Danmark. Droppede dog ideen, da jeg syntes det var lidt svært at gennemskue
økonomien i det.
Har du haft succes med forretningen og hvordan ligger det med det økonomiske ??
En anden ting - du er inde på - er at man kan præge setup´et. Jeg havde nemlig tænkt mig at kombinere det med en anden type forretning i samme bygning/lokaler, men kunne ikke helt få forklaret om det var OK eller ej. Den anden forretning var et supplerende produkt til de service MBE udbyder.
 
Med venlig hilsen
Flemming
Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du haft succes med forretningen og hvordan ligger det med det økonomiske ??
Vi har succes med forretningen nu, men det har taget længere tid end vi havde ventet.
De første 18 måneder har ikke givet det resultat som vi havde ventet, men det sidste halve år har været rigtig fornuftigt.
 
 
Jeg havde nemlig tænkt mig at kombinere det med en anden type forretning i samme bygning/lokaler,
 
Jeg tror jeg ved hvem du har talt med fra "systemet", og det kan godt være meget svært at få klare svar ud af ham .
Hvis du ønsker det, er jeg sikker på at det godt kan lade sig gøre at drive en MBE sammen med en anden virksomhed i samme lokaler. Det kunne jo være en situation hvor en anden virksomhed lejede en del af dine lokaler - at du tilfældigvis ejer begge virksomheder bør ikke være noget problem.
Det eneste men der kan være, er at MBE gerne ser at man bruger alt sin tid på butikken - det skal være ens primære arbejde. Jeg har åbnet op sammen med min far, og det er ham som til daglig bestyrer butikken - og det er hans eneste beskæftigelse, hvor i mod jeg selv arbejder med flere forskellige virksomheder.
Hvis du går ind i en dialog med MBE-DK, føler jeg mig dog rimlig sikker på, at de vil være positive overfor dine ønsker. Ellers må du tage mig med - så skal jeg overbevise dem om det modsatte !.
 
 
 
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg overvejer i øjeblikket at starte en MBE i en af de større byer i Jylland men er selvfølgelig lidt nervøs for at omsætningstallene og DB holder.
Jeg kunne godt tænke mig lidt "insiderviden" om hvordan det er gået jer fra day one.
Ud over det synes jeg at franchise afgiften er meget høj nu når man tænker på at det er forholdsvis nyt i DK og at de endnu ikke kan vise gode resultater for så mange eksisterende afdelinger.
 
Hvis du skulle gøre det om igen og det skulle være din eneste indkomst, ville du så starte en MBE igen?
 
Jeg kunne eventuelt ringe en dag så vi kunne få os en snak?
 
Takker for din hjælp.
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Personaleomkostninger i MBE Rødovre September 2004 - September 2005: 267.993


Overskud i MBE Rødovre September 2004 - September 2005: - 486.422
 
 
Dette er ikke for at nedgøre nogen overhovedet, men hvor ligger jeres indtjening?
 
Ellers spændende at høre fra en insider.
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)