Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad slags regler gælder for når min virksomhed skal købe ting fra mig som privatperson?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere fået vide at driftsmidler der er købt mindre end 6 måneder inden opstart, godt må trækkes fra så fremt de er købt med henblik på virksomheden.

Men nu har jeg et kamera der også blev købt med henblik på opstart, men mere end de 6 måneder. Må jeg som privatperson nu sælge dette kamera til min virksomhed. Jeg regner med at derikke må trækkes moms fra. Men må jeg sælge det til ny-pris, eller er der nogle retningslinier for hvad prisen må være?

mvh. Andreas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

de 6 mdr er jo generelt en max grænse - kutyme - så den ville jeg ikke rode med og hvis du så også kunne ha brugt det kamera inden selv så slet slet ikke - Så er løsningen klart at sælge det fra dig selv til virksomheden. Her må du ikke bruge andet end markedspris = en pris for tilsvarende kamera du kan finde i DBA eller andre steder på markedet - gem lidt bilag til at påvise det, for det er et typisk kontrol punkt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtigt og godt svar som altid :) Jeg finder den rigtige pris + bilag. 

Mht. til udstyr der er købt mindre end 6 måneder inden opstart. Med disse kan jeg trække hele beløbet + moms fra, men hvad slags dato skal jeg skrive i regnskabet (købsdato eller virksomhedens opstartsdato?) og skal de alle inkluderes i virksomhedens første momsperiode, alligevel om de godt kan have blivet købt i et tidligere kvartal pga. de 6 måneder?


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46461
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bruge en af de første dage som dato - og forudsætning er at udstyret ikke har været i brug privat - at du ikke har faktureret noget som helst uden moms inden starten og at det er købt med virksomhedens start for øje - alle tre ting

Moms er sværere for skat/moms er nøje med at man aldrig trækker moms fra hvis man vil bruge noget privat (som du jo så skal argumentere med/mod men som jo kan være svært med sådanne udstyr i visse fald .- i hjemmet) Du skal så dele momsen så du trækker den del fra der er det forventede rene virksomhedsforbrug (og evt korrigere ved årsslut hvis det var væsentligt anderledes) se her hvordan i DELT MOMS LINK  Absolut et punkt i skats kontroller hvis der kommer en sådan

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)