Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ideer til markedsføring af spilprodukt søges

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

 
Jeg har for godt et år siden startet et lille firma der har udviklet et af verdens første DVD spil. Det unikke ved dette spil er at det kan spilles på en ganske almindelig DVD afspiller som de fleste efterhånden har stående i stuen.
 
Mit problem er, at jeg, som så mange andre ikke har haft ordentlig styr på markedsføringen fra start af.
 
Mit produkt har faktisk været i handelen her op til jul sidste år, men da der ikke har været nogen effektiv markedsføring har salget været ret skuffende. Næste ingen ved at det eksisterer :-(
 
Det oplagte ville være at lave en TV reklame for produktet men det ligger desværre uden for min nuværende økonomiske evner.
 
Jeg ved godt at lige præcis dette spørgsmål har været stille mange gange før, men håber på, at der er en eller anden, der ved at se produktet får den helt rigtige ide.
 
mvh
 
Thomas
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Referencer fra kendte mennesker, kan være et godt boost...

 
Eller giv nogle af dine spil, til forskellige programmer på radio og tv, så du kan få noget "gratis" reklame...
P3 og radio100fm har dagligt konkurrencer om cd''er, film og spil. Ellers er der en del ungdomsprogrammer på tv, som uddeler lignende præmier.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvor har det præcist været i handel?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Lav en god pressemeddelelse om det. Hvis du har ret i, at du er først i Verden, så har det jo generel nyhedsværdi.
 
Lav evt nogle events, hvor folk kan prøve spillet i butiskcentre - lav noget med en storskærm, så én kan spille, mens mange kigger.
 
mvh Hans
 
EDIT: OK - så tjekkede jeg lige din side, og du har jo lavet pressemeddelelse. Jeg vil foreslå dig at lave et modelfoto af en familie, som har det rigtig rart, mens de spille spillet frem for blot et produktfoto.
I pressemeddelelsen ville jeg lægge mere vægt på det innovative og mindre på selv produktet.
Du kunne evt. udvælge nogle magasiner, som kunne få anmeldereksemplarer ud.
 
Det var lige et par hurtige bud.
 
Hans
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Thomas.

Efter at have set din side, er der en række spørgsmål som jeg ikke lige fandt svar på, som jeg gerne vil vide lidt mere om før jeg komemr på bud med evt markedsførings tiltag.

- Hvad er vejledende udsalgspris?
- Hvad er målgruppen?
- Hvor sælger du det nu?
- Hvordan har du markedsført indtil nu?
- Hvem har du markedsført til (forhandler eller køber)?
- Hvor lang tid tager det før man er igennem hele spillet?
- Er der ingen lyd på?
- Er spørgsmålene altid i samme rækkefølge?

Der er dog et par ting først.
Jeg syntes slet ikke at din side viser nok om dit spil, og der er stort set slet ingen informationer om produktet. Du ved selvfølgelig godt hvad det er, men hvis du er den eneste er det lidt et problem i kommunikationen.

Overordnet kan jeg godt se hvad det spil går ud på, men der er slet ikke information nok til at jeg fx kan se det smarte i det frem for Trivial Pursuit.

Så på hjemmesidedelen skal du helt klart fokusere mere på salget af ClipQuiz. Som den er nu er den en lidt kedelig side. Lav en online demo! Det er intet problem med fx Flash mm - så man ved det er hvad man går ind til, og kan se/prøve/føle hvor fantastisk et produkt det er!

Du skriver ingen steder på siden hvorfor det er at dit produkt er unikt, og hvad man får ud af det - udelukkende at man skal glemme alt om terninger bræt og brikker. Ergo du fremhæver dit eget produkt på en teori om at det ''træls'' med ovenstående.
Har du lavet nogen undersøgelser der viser at det er korrekt? Fra egen personlig erfaring er bræt terninger og brikker da netop det der gør det sjovt. Det gør det mere personligt, intimt i vennekredse, slukket tv, man kommer hinanden ved - hyggeligt.

Fokuser istedet på hvad DIN løsning kan og HVORFOR den er smart og bedre. Fx - videoklip, lyd(?) let at tage med.

Din løsning med videoklip holder ikke. For det første viser det et kort klip som ikke viser noget om forhistorien, der er ingen lyd, og det skal åbnes eksternt. Det'' en ommer
Hvis du endeligt vil vise videoklip, så fokuser på at vise videklip af det køberen vil opnå hvis man køber det.
En aften sammen med vennerne/familien, hvor man ''hygger'' og har det sjovt med dit spil.
Vær mindre fakta orienteret....

En lille sidebemærkning er at din pakke ligner en playstation spil rigtigt meget - og måske er jeg ikke den eneste der med det samme drager den konklusion?
Erindrer samtidigt et PS spil med samme fokus der blev markedsført hårdt før jul - gjorde det nok heller ikke lettere...

Håber du får lyst til at svare på det første i indlægget, og at du måske kan se pointen bare nogle af tingene.

Overvej evt direkte salg fra din side (eller lav få en anden til at håndtere det) - det er jo trods alt et letomsætteligt produkt der kan komme ind af en almindelig brevsprække ;o)
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Produktet har været i Toy''R''us, Bog & Ide , samt et del WEB-shops, forhandlerliste står på www.clipquiz.com.
 
De færreste store forretningskæder vil tage produktet når der ikke er en seriøs "dyr"markedsføring.
 
I de forretninger hvor produktet har stået, har det været på nederste hylde bag noget andet og de andre produkter der har eks. TV markedsføring, står i øjenhøjde lige når man kommer ind i butikken, sådan fungere det desværre.
 
mvh
 
Thomas
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/7/2006 10:49:50 AM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Lav en god pressemeddelelse om det. Hvis du har ret i, at du er først i Verden, så har det jo generel nyhedsværdi.



Problemet i det er bare at det faktisk ikke er en verdensnyhed, men det er et marked i kraftig vækst.

Teknologien bliver nomalt kaldt DVD-I eller DVD interactive. Lidt Googling på det viser en masse produkter.

Infor om DVD-I generelt:
http://db.gamefaqs.com/console/dvd/file/dvd_interactive.txt

Eksempel på konkurrent:
http://www.dvdi.info/products.htm
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/7/2006 10:57:14 AM Forfatter: netMedia.dk
Dato: 2/7/2006 10:49:50 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Lav en god pressemeddelelse om det. Hvis du har ret i, at du er først i Verden, så har det jo generel nyhedsværdi.

Problemet i det er bare at det faktisk ikke er en verdensnyhed, (...)

... derfor ordet "hvis".
 
mvh Hans
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/7/2006 10:59:48 AM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

... derfor ordet ''hvis''.


mvh Hans


Den fangede jeg godt, men har nok ikke formuleret det godt nok

Det var mere et hint til at han i starten skrev selv at det var en verdensnyhed.
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Når jeg tænker over det er spillet slet ikke så forskelligt fra Buzz - det der Playstation spil der bruger specielle controllere og har en rigtig irriterende gameshow vært. Dine DVD-I spil har en klar teknisk og økonomisk fordel i forhold til Buzz, det kræver blot en normal DVD afspiller istedet for en Playstation og jeg går ud fra at prisen er mindre. Buzz har så til gengæld en klar fordel i at have brugt alle de syge markedsføringspenge på landsdækkende TV reklamer.
 
Det er knap så vigtigt om du får vist spillene på første hylde (som Buzz), men derimod vigtigere om du kan få grossister eller store kæder som Coop til at aftage større mængder af dine spil så de selv får medansvar i at promovere og sælge. Personligt ville jeg gå efter at lancere flere DVD-I titler indenfor afgrænsede genrer, det er nemmere at få store aftaler på plads med f.eks. Coop hvis du har en serie med 12 spil end når der kun er et enkelt spil. Smid nogle gratis standere med i handlen som en del af markedsføringsbudgettet og før du ser dig om står de forrest i butikken.
 
Fordelen ved at producere flere spil er også at du får et større kendskab til teknologien og kan begynde at tilbyde dine services overfor andre spilproducenter. Det er altid sjovest at lave sit helt eget spil der bliver kendt på landegrænser, men det giver mere indtjening hvis du kan lave DVD-I spil af allerede kendte spil og dermed sælge 50-100 spil fra 10-20 forskellige udbydere
 
Side 1 ud af 3 (26 indlæg)