Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varelager ind i IVS?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  SB Group Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Nu ved jeg ikke lige om denne kom under rigtige emne. Ellers må i lige sige til. Smile

Jeg står og skal stifte et IVS inden for nogle uger med en kammerat. Vi har drevet en mindre webshop i et lille stykke tid. 
Så nu er problemet bare at vi er lidt i tvivl om hvordan vi får vores varelager ind i virksomheden. (nemmest og billigst muligt)

Mvh

Marcus Bossen 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

der er sådan set kun en mulighed. I gør lager op til indkøbspriser og sælger det til jeres IVS. Det må vel være et I/S I har haft sammen men i alle fald

Sælger fra jeres nuværende til indkøbspris - og sker det som samlet handel i forbindelse med lukning af jeres nuværende Webshop så bliver bogføres det helt som alt andet salg, bare til indkøbspris og uden moms - når det sker som samlet salg ved lukning¨

Jeres IVS betaler for det ´- indkøbspris (kunne være markedspris men aktuelle varer  indkøbspris) og lægger det på varelager - I kan så lave slut regnskab i jeres tidligere virksomheden og afmelde moms og lukke den, hvis ikke den skal lave andet

Husk, at med IVS får I omkostninger I ikke har haft før ex til lovpligtig arbejdsskadeforsikring til jer begge .- læs om IVS lige http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html  så I er helt med de ret forskellige regler der er for selskaber contra virksomheder - forsikring -regnskab - bankkonto osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  SB Group Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Vi har aldrig haft et selskab. Og retter lige mig selv. Vi har egenligt aldrig åbnet vores webshop, men kun lavet denne og indkøbt nogle varer. Og er kommet frem til at vi bør stifte et selskab inden vi åbner. 

Men går ud fra at vi blot køber varerne af os selv så?

Mvh Marcus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej . hvis I har købt varene inden for de seneste absolut MAX MAX 6 mdr og kun købt dem med det formål at stifte selskab og I ikke har solgt noget uden moms inden åbning - så må i bruge varenes bilag og indføre dem i shoppen med moms hvis de er købt i Danmark med moms.

Dog . hvis I har importeret dem fra uden for EU så er det faktisk ikke lovligt til erhvervsmæssigt´brug og så må I købe dem af jer selv privat for at komme ud over det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 31
Fra  SB Group Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle af varerne er købt for over 6 måneder siden., dog er ALT købt i Danmark.

Hvad så?

Mvh Marcus

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

De 6 mdr er som du så i linket max .for selv fradraget For at undgå senere vrøvl og besvær med forskellige regler i skat og moms, ville jeg tage alt der var ældre som rent køb fra dig selv - og til markedspris = max indkøbspris. Ellers tal med en revisor

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)