Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mister 200.000 firma lukker

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa jeg har fået et lille jule problem der er et firma som der skylder mig 200.000 som måske lukker hvordan forholder jeg mig

med rykkere ogsv 

hvad gør jeg moms og skatte messigt da det jo er en stor post at betale hvis man ikke får pengene

og kan det virkelig være rigtigt at bankan kan bruge mine ekstra regninger som egentlig bare er gået videre til bygherre

for at få deres penge ind uden at jeg kan få nogle

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Den med banken forstod jeg nok ikke men de må generelt tage penge der er på din konto, hvis du har lån eller overtræk

Rykkere sender du helt som vanligt og efter reglerne med rente og gebyr men det har ikke nødvendigvis nogen effekt. Ellers må du vente på en evt konkurs og så tage den med kurator, med mindre du selv vil op med sikkerhedsstillelse og melde ham konkurs - men det bør du nok ikke - og slet ikke før du har fået fogedens ord for, at han ikke kan betale

Moms og skattemæssigt skal tabet være konstateret - og når det er så stort er der en del krav som er større end hvis det var under 3000 Det er beskrevet her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html   I alle fald - når det er konstateret - så får du moms retur og kan afskrive selve beløbet helt

Det var dog en sur en i denne søde Juletid - god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John

ja det var en hård nød at sluge da jeg har indvisteret en masse i tid på at skabe mig et godt navn i markedet hvilket jeg også har fået hvilket måske har givet mig 2 nye samar-bejdspartnere til næste år 

den med ekstra regningen er hvis banken overtager modpartens firma så får de jo overført evt fakturaer som enu ikke er betalt til deres konto

jeg har sendt en ekstra regning på noget ekstra arbejde som var på byggeriet og den er sendt videre via det firma som skylder mig penge til bygherre sikkert i deres eget navn 

mit spørsmål er så om det kan være rigtigt at banken kan bruge min ekstra regning til at rede deres egen røv og jeg får ingenting

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Fra Falster
Tilmeldt 15. Jul 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Blik og Lavenergi Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

John 

kan læse ud fra dit link at jeg skal betale både moms og skat af beløbet i år 

da firmaet først lukker til næste år og så få fradraget for moms og skat til næste år 

det er mange penge som ikke kan blive brugt til noget

Blik og lavenergi (næsten ) alt i lavenergi og blikkenslager arbejde Privat, Offentlig og Erhverv, Medlem af Dansk byggeri

Tilmeldt 12. Mar 13
Indlæg ialt: 551
Fra  Accountman Renskabsservice Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Moms og skattemæssigt skal tabet være konstateret - og når det er så stort er der en del krav som er større end hvis det var under 3000 Det er beskrevet her http://johnhannover.blogspot.dk/2014/05/fradrag-i-indtgt-og-moms-pa-tab.html   I alle fald - når det er konstateret - så får du moms retur og kan afskrive selve beløbet helt

Hej John,

du skal nok have ændret lidt i dit blogindlæg. Regler for fordringer over kr. 3.000 er faktisk blevet lempet. Se evt. SKM2014.645.SKAT

Mvh

Stig

Accountman Regnskabsservice - regnskabshjælp til din virksomhed - www.accountman.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

SWcotspain:
u skal nok have ændret lidt i dit blogindlæg. Regler for fordringer over kr. 3.000 er faktisk blevet lempet. Se evt. SKM2014.645.SKAT
Jeg har ændret tak   - men der er stadig forskel mellem under og over 3000 med skærpede krav til over 3000 naturligt nok - men tak  -ændret til 2014 klargøringen tak

Vær klar på, at hvis der afskrives på noget over 3000 kr og man ikke kan bevise det er et endeligt tab, vel det stadigt blive afvist som fradrag, så det er blot kravet om uvildig bekræftelse der blødgøres

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)