Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - hvad sker der med indestående penge efter årsskiftet?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jan 13
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Flere har fortalt mig at jeg bør udbetale pengene i min virksomhed i løn til mig selv, eller købe noget i virksomheden. Fordi at jeg vil skulle betale skat af det hele i det nye år. Er dette også gældende når det er en enkeltmandsvirksomhed?



Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke udbetale løn til dig selv i en enkeltmandsvirksomhed. Du bliver beskattet af resultatet.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46484
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke købe noget for at undgå skat som hovedregel. Du skal købe det du virkeligt behøver og intet andet. Du betaler hovedparten af udgiften selv og får bare købt noget du heller skulle ha undværet

Der er ikke løn i personlig virksomhed - som Thomas skriver - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html  (du skatter af dit overskud og har hele dit normale fradrag og løn ville jo ha givet helt samme)

Du skal overveje at få en som Thomas til lige at se dit regnskab igennem via internet (delt mappe dropbox eller mail) - for du mangler givet basis viden og kan ha fejl, som vældig mange nye ha, og som kan ramme med skat siden. Ex husk at alle varer du har på lager skal tælles op og værdien skal lægges til dit resultat, hvis du ikke har bogført via varelager men bare købt som udgift. Der kan være masser af andre ting som en "Thomas" hurtigt spotter, og der kan være ting du faktisk kunne spare på også)  Her lidt helt basalt om regnskab i personlig virksomhed som slut læsning http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-skal-jeg-fre-af-regnskab-som.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)