Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvilke frynsegoder vil du gå efter?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal snart til samtale vedr. et job, som jeg meget gerne vil have! (min iværksætter må blive i maven lidt endnu)

 
Men er ikke sikker på at få den ønskede løn, derfor har jeg kig på noget fryns, som vil hjælpe på den "manglende" løn.
 
Men hvilket noget fryns vil I gå efter? (eller får I nu?)
 
Jeg vil ikke have fri telefon, da beskatningen er højere, end mit forbrug pt.
 
Håber I har nogle gode og kreative ideer...
 
/Brian
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville sikre mig skriftligt, at jeg har ret til at drive virksomhed i min fritid. Jeg ville kunne acceptere, at denne virksomhed ikke måtte gribe forstyrrende ind i mit lønarbejde, samt at virksomhedens aktiviteter ikke måtte konkurrere med eller stride mod interesser i den virksomhed, hvor jeg blev ansat.

Det ville være meget værd for mig.
 
mvh Hans
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Briian.

Det kommer jo lidt an på hvilken type job, vi taler om. Hvis der er mulighed for at arbejde hjemme, så kan en betalt hjemmearbejdsplads (inetopkobling, PC m.m.) være på sin plads. Det kan og være at de betaler for nogle mere eksklusive kurser eller uddannelsesforløb. Hvis man ikke lige ved, hvilke så skriv i kontrakten at du indenfor det næste år har krav på at komme på et/flere kurser til en eller anden værdi. Det er jo både til gavn for dig og firmaet.   
 
Ikke at det har noget med fryns at gøre, men en bonusordning, hvor der er en klar aftale om aftalens opfyldelse kan også være på sin plads.
 
Hilsen fra Jakob
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jakob

 
Den med kursus/uddannelse er en rigtig god ide, da jeg i forvejen planlægger at læse nogle merkonomfag det næste års tid.
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er ung (og egentlig også hvis du er ældre), kan det være en god idé at være opmærksom på hvorvidt videreuddannelse er en del af jobbet - at øge sine kvalifikationer løbende er aldrig en dum idé. Hvis du har børn, skal du være opmærksom på at du også kan trække dine børns telefonforbrug fra, i forbindelse med en eventuel fri-telefonordning (kan man ikke også trække udgifter til internet fra?).

 
Hvis det virkelig er det job du så gerne vil have, forstår jeg nu ikke at der lige skal fokuseres så meget på ekstra frynsegoder for et par tusinder lige fra starten.
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/8/2006 9:20:16 PM Forfatter: Tommy
Hvis det virkelig er det job du så gerne vil have, forstår jeg nu ikke at der lige skal fokuseres så meget på ekstra frynsegoder for et par tusinder lige fra starten.

Jeg vil jo helst ikke opfattes som grådig, men hvis deres lønudspil er meget lavere end forventet, så er det rart at have noget i baghånden.
 
Det skal lige siges at firmaet har kontaktet mig og er meget interesseret i at ansætte mig, derfor forventer jeg også en rimelig løn...
 
/Brian
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis de har kontakte dig, så det jo dig som står med alle kort på hånden. Så det jo bare presse citronen.

Men uddannelse/kurser kan man jo ikke få nok af.

Ellers en ekstra uges ferie.

Fri bil med betalt benzin.

Klippe kort til message klubber.

Og ellers en god løn, så skal det nok kører
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
som grådig, men hvis deres lønudspil er meget lavere end forventet, så er det rart at have noget i baghånden.
Det skal lige siges at firmaet har kontaktet mig og er meget interesseret i at ansætte mig, derfor forventer jeg også en rimelig løn...
/Brian

[/QUOTE]

 
Hmmm, du er nødt til at etablere et objektivt lønforhandlingsgrundlag, dvs. finde ud af standardlønnen for jobbet, med fradrag/tillæg af din erfaring, ancennitet og andre fordele/ulemper.
 
Mine erfaringer som både medarbejder og chef i lønforhandlinger er, at du klart står stærkest hvis du kan hale en lønstatistik (f.eks. fra civiløkonomerne) op af lommen og diskutere ud fra et objektivt grundlag, også hvad dine egne kvalifikationer angår.
 
 
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/9/2006 11:05:58 AM Forfatter: Thomas Degel
Hmmm, du er nødt til at etablere et objektivt lønforhandlingsgrundlag, dvs. finde ud af standardlønnen for jobbet, med fradrag/tillæg af din erfaring, ancennitet og andre fordele/ulemper.
Mine erfaringer som både medarbejder og chef i lønforhandlinger er, at du klart står stærkest hvis du kan hale en lønstatistik (f.eks. fra civiløkonomerne) op af lommen og diskutere ud fra et objektivt grundlag, også hvad dine egne kvalifikationer angår.

Jeg har ledt efter en lønstatistik, men jeg synes ikke rigtigt at man sige der er en standardløn for et job...
Jeg skal selv være med til at lave min jobbeskrivelse og skal arbejde med flere forskellige områder (dvs. ikke kun f.eks. salg)
 
Men jeg har da en personlig lønramme, som jeg forventer at lønnen vil ligge indenfor, som jeg ikke synes er urimelig i forhold til hvad jeg fik i løn tidligere, tidligere erfaringer og kommende arbejdsopgaver.
 
/Brian 
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det ikke noget med at Jobindex.dk tilbyder en service hvor man kan se ens løn niveau, baseret på andre der har intastet deres. Der skulle erfaring osv. være regnet med ind... det var måske en mulighed?
 
/rasmus
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)