Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er omkostning ved at have et APS?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har aldrig haft egen virksomhed, så jeg er helt blank.


Jeg påtænker at stifte et APS med henblik på at købe en bolig til udlejning, selskabet skal blot ligge klar til den rigtige bolig er fundet.


Har læst lidt om det at stifte et APS og så vidt jeg forstår er det bortset for stiftelsesomkostningerne gratis at ligge med et tomt APS hvis blot man ved stiftelsen af virksomheden har fravalgt revision.


Er det korrekt eller er der noget jeg har overset?


På forhånd tak


Holger

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du selv kan finde ud af at indberette regnskabet digitalt til Erhvervsstyrelsen og selvangivelsen til SKAT, så koster et selskab ikke meget om året :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo tak, jeg mener godt jeg baade kan stifte og indberette regnskab selv, I hvert fald i begyndelsen hvor jeg ikke paaregner noget aktivitet i selskabet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ville finde boligen først og være sten sikker på i alle fald - at det er et ApS du skal ha til den, for et ApS har du på 5 dage - men

Det koster:

Stiftelse ca 2-4  tusinde kroner hvis du skal ha hjælp - engangsudgift

Lovpligt arbejdsskade for dig som direktør - uanset løn - ca 2.000 kr per år

Lovpligt erhvervskonto i banken - fra 0 til ca 1000 i oprettelse og 0 til ca 2000 årligt gebyr

Regnskabshjælp - 0 hvis du kan alt selv - med hjælp - og bygning kræver lidt viden - er det vedligehold med fradag eller forbedring og meget andet op til ca 5.000 kr tror jeg per år 

Årsregnskab - årsrapport og selskabsselvangivelse ca 0 hvis du faktisk kan alt selv - til 4.000 kr uden revision 

Med omsætning - og evt penge ud som løn osv - tilkommer AER/AUD Barsel og affaldsafgift for selskabet

Det burde være det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brande
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 590
Fra  www.wristease.dk Skrevet kl. 16:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa

 

jeg håber det er ok jeg blander mig.

vi har et aps i dag, og vi skal give ca 18.000 kr. uden hæftelse for revisor og 2.000 kr så laver de vores selvangivelse

men nu vil vi gerne have et holding hver da vi er to ejer og en skatte fri omdannelse så det er skattefrit siger de ca 25-26000

hvad er der i at det er en skattefri omdannelse

hvor kan man finde en billigere revisor, skal siges vi har prøvet partner revison og nogle andre mellemstore, kan en lille selvstændig revisor gøre det væssentlig billigere, vi bogføre alt laver moms lønninger osv, kun til dt afsluttende som sendes med

hilsen

thomas

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

selvstændig38:

hejsa

 

jeg håber det er ok jeg blander mig.

vi har et aps i dag, og vi skal give ca 18.000 kr. uden hæftelse for revisor og 2.000 kr så laver de vores selvangivelse

men nu vil vi gerne have et holding hver da vi er to ejer og en skatte fri omdannelse så det er skattefrit siger de ca 25-26000

hvad er der i at det er en skattefri omdannelse

hvor kan man finde en billigere revisor, skal siges vi har prøvet partner revison og nogle andre mellemstore, kan en lille selvstændig revisor gøre det væssentlig billigere, vi bogføre alt laver moms lønninger osv, kun til dt afsluttende som sendes med

hilsen

thomas

 

??? Så er det vist også betaltSkype-Wondering

Det kan I helt sikkert få væsentlige bedre og ikke mindst billigere.

Med en skattefri omdannelse, så mener du formentlig en aktieombytning til holdingselskab, eller..

Tonny

Tilmeldt 5. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Tusinde tak for dit meget detaljerede svar

Kan se der er en del mere end jeg lige havde forestillet mig, men her mine forste tanker efter lidt hurtig google research.

1)    Stiftelse - som jeg forstaar som rent "gor det selv" oprette et APS for 670 kr

2)    Lovpligtig arbejdsskadeforsikring - fandt jeg paa Arbejdsskadestyrelsen flg artikel

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx

Iflg artiklen (nederst) staar der "Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS, når de udfører arbejde for virksomheden"

Da jeg saalaenge selskabet er tomt ikke vil udfore noget arbejde, forstaar jeg at en saadanne forsikring godt kan fravaelges?

3)    Erhvervskonto – okay

4)    Regnskabshjaelp – okay

5)    Aarsrapport – Forventer at den ved tomt selskab er meget simpel
Selvangivelse – boer ogsaa vaere nul hvis ingen aktivitet

Jeg bor i udlandet, og selskabet (ejendommen) er tiltaengt som ren investering, paataenker ikke at skulle have nogen lonudbetalinger

Tak for hjaelpen

Holger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

HMorch:

Hej John,

Tusinde tak for dit meget detaljerede svar

Kan se der er en del mere end jeg lige havde forestillet mig, men her mine forste tanker efter lidt hurtig google research.

1)    Stiftelse - som jeg forstaar som rent "gor det selv" oprette et APS for 670 kr

2)    Lovpligtig arbejdsskadeforsikring - fandt jeg paa Arbejdsskadestyrelsen flg artikel

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/Information%20til%20forsikringsselskaber/Hvad%20kan%20anerkendes/Hvilke%20personer%20er%20omfattet%20af%20arbejdsskadeloven/Selvstaendige%20og%20arbejdsskader.aspx

Iflg artiklen (nederst) staar der "Det er ikke muligt fravælge arbejdsskadesikringen for ejerne af A/S, IVS  og ApS, når de udfører arbejde for virksomheden"

Da jeg saalaenge selskabet er tomt ikke vil udfore noget arbejde, forstaar jeg at en saadanne forsikring godt kan fravaelges?

3)    Erhvervskonto – okay

4)    Regnskabshjaelp – okay

5)    Aarsrapport – Forventer at den ved tomt selskab er meget simpel
Selvangivelse – boer ogsaa vaere nul hvis ingen aktivitet

Jeg bor i udlandet, og selskabet (ejendommen) er tiltaengt som ren investering, paataenker ikke at skulle have nogen lonudbetalinger

Tak for hjaelpen

Holger

1 ja

2 nej - det at du er aktiv ejer går at du SKAL har arbejdsskadeforsikring - der står jo ogås Uanset løn osv - så det er klart krav - med mindre du stifter som finansielt selskab/holding - men så er der andre spørgsmål - f.eks. ikke moms - men det kan jo ændres - men omvendt så tager det jo ikke længere tid at stifte et nyt
Du kan ikke være direktør og ikke udføre arbejde for selskabet nogensinde (men godt ha 0 løn) - der er jo ting en direktør skal og selve titlen direktør er rigeligt til kravet - men gøres alt fra udlandet så måske den er lavere  - hør evt ASK  du ser der står

selskabet er en selvstændig juridisk person, som skal sikre de personer, der arbejder for selskabet - herunder også ejeren, når denne arbejder for virksomheden. Dette gælder uanset om pågældende er lønmodtager eller får løn ved overførsel at overskud fra virksomheden. Det gælder også uanset om selskabet ikke har et reelt økonomisk overskud. 

5 ja - simpelt årsregnskab . men du skal jo ha en ledelsesrapport / årsrapport og den skal opstilles efter specielle regler men simpelt ja og lidt samme med 0 selvangivelse - (du har dog en balance i selskabet) så det behøver ikke være dyrt hvis det er helt tomt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
nej - det at du er aktiv ejer går at du SKAL har arbejdsskadeforsikring - der står jo ogås Uanset løn osv - så det er klart krav - med mindre du stifter som finansielt selskab/holding - men så er der andre spørgsmål - f.eks. ikke moms - men det kan jo ændres - men omvendt så tager det jo ikke længere tid at stifte et nyt
Du kan ikke være direktør og ikke udføre arbejde for selskabet nogensinde (men godt ha 0 løn) - der er jo ting en direktør skal og selve titlen direktør er rigeligt til kravet - men gøres alt fra udlandet så måske den er lavere  - hør evt ASK  du ser der står

Det er kun krav om arbejdsskadeforsikring for personer der udfører arbejde i Danmark (lov om arbejdsskadeforsikring § 2). Der er ikke noget til hindrer for at et Aps rent faktisk styres fra udlandet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Det er kun krav om arbejdsskadeforsikring for personer der udfører arbejde i Danmark (lov om arbejdsskadeforsikring § 2). Der er ikke noget til hindrer for at et Aps rent faktisk styres fra udlandet. 
ja det er derfor jeg skrev  -spørg ASK hvis alt laves fra udlandet for så er den lavere (kan vel være 0)

Man skal dog ikke være ret tit i DK i så fald - og være direktør for selskabet. Vi har haft den før herinde (og tror du husker fra tidl. liv :) hvor jeg skrev til styrelsen, om en direktør der boede i Spanien kunne være helt uden og de svarede ja - men deres opfattelse var, at var han i DK og der var generalforsamlinger eller andet - så burde der tegnes en deltids - i DK skulle tages meget bogstaveligt. - 

Enig - Er det aldrig i DK arbejde udføres - skal en direktør ikke ha den - men det er nok sjældent tilfældet hvis man køber og driver udlejningsbolig her i landet (og ikke har andre ansatte) - ved det ikke - men hør ASK if in doubt

Indtil man køber og driver udlejningen er det nok fint at undvære hvis man bor fast i udlandet - men når man kommer hertil som dir og ser på boliger osv-  så tror jeg ikke den går (men lille deltidsforsikring går)

vh 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)