Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Automatisk udbetaling af honorarer/vederlag

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 45
Fra  Tambourhinoceros Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer,

Vi skal til automatisk at udbetale vederlag for salg hvert kvartal til vores kunder. Hidtil har vi bedt om fakturaer på tilgodehavende, men vi ønsker en hurtigere og mere rettidig proces, som vi selv er herrer over. Det drejer sig både om virksomheder og privatpersoner - og dermed om både momsregistrerede og ikke momsregistrerede. Vores statements over, hvad der udbetales vederlag for beregnes og tilgås via en onlineplatform, der ej heller inkluderer endsige nævner moms.

Derfor tænker jeg, at vi udover at indberette udbetalingen desuden skal udarbejde et bilag til kunden, hvoraf moms mv. fremgår. Vi bruger Dinero som regnskabssystem, vil Dineros købsbilag opfylde lovmæssige krav til et sådant bilag?

Til orientering er vi et pladeselskab, dvs. at kunderne er bands, der skal have udbetalt royalties.

Glæder mig til jeres input

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46496
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg ville overveje en revisor til godkendelse af planen - og dinero til brug for dette. jeg kan ikke overskue om royalty til et band hvis det er CPR person der modtager pengene rent faktisk ikke betyder pligt til indberetning som - netop det du kalder det - honorar  i jeres tilfælde. 

Hvad angår bilag hvis I som sælger skal betale - så ligner det for mig et afregningsbilag som der er ret skarpe krav til - nemlig at afregningsbilaget skal overholde helt samme regler som fuld faktura - og det må så være det bilag du vil udarbejde og sende via dinero, da jeres online statement ikke påfylder krav til afregningsbilag

afreningsbilag er medtaget her i KRAV TIL FAKTURA og kan måske hjælpe - ellers vent på om andre kan gennemskue evt indberetningspligt ved betaling til ren CPR modtager og resten (eller hør en revisor) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)