Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny firmabil - gode råd ønskes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 06:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer.

Vi står i den situation at vi skal til at have en ny firmabil, men vi er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes den skal anskaffes, og vi skal købe en ny eller brugt, om den skal købes eller lejes.

Derfor vil jeg spørge om der er nogle af jer der har nogle erfaringer om dette de har lyst til at dele ud af.

Lidt om den for at sortere lidt fra:
Den skal udelukkende bruges i firmasammenhæng, og ikke til privat kørsel. Det er til konsulentfirma, så det skal ikke være en kæmpe kassevogn.
Havde en gulplade diesel van af en slags i tankerne, ex VW touran mm. Regner med ca 20.000 km årligt.

Fyr løs

(er der nogen der kender nogen som kender nogen som har noget til salg/leasing hører jeg også gerne fra dem )
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey...

Jeg har læst meget godt om Seat Altea i Bil Magasinet, og så synes jeg at designet er fedt. Den er lidt billigere end VW Touran, da priserne starter ved 108K for benzin og 136K for diesel. Ellers er der jo også Toyota Corolla Sportsvan som prismæssigt ligger på niveau med VW''en.
 
Det er nok de to, ud over VW''en, som jeg selv ville kigge på.
 
mvh Carsten
Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

nu ved jeg godt det her er lidt at "hijacke" tråden - men det handler lidt om samme emne.

Hvor stort et overskud (efter betaling af løn til mig selv etc.) vil i mene der skal være før det kan hænge sammen?
Og kan det betale sig at lease bilen?
 
mvh
Janus J Lindau
Gro-Møbler
Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv en tur i en Ford C-max Van 2,0 diesel, har aldrig været Ford fan, men her får du kvalitet for pengene, og super køre egenskaber. Mener den ligger omkring 160k inkl. moms.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vedr. VW, så kan jeg huske, at der er en VW-erhvervssælger her på amino...

Det kan være at du kan fiske noget rabat-ski.
 
 

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvad med en citroen berlingo.. Til et kørselsbehov på ca. 20.000 km årligt er forskellen mellem diesel og benzin jo alligevel marginal. Der er kampagne i disse dage og benzin modellen starter ved 79.900 ... det er ihvertfald en kanon pris... Og en størrelse der er til at manøvrer med inde i byen.
 
JH
 
Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 05
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 7:34:09 AM Forfatter: Carsten Jacobsen

Hey...

Jeg har læst meget godt om Seat Altea i Bil Magasinet, og så synes jeg at designet er fedt. Den er lidt billigere end VW Touran, da priserne starter ved 108K for benzin og 136K for diesel. Ellers er der jo også Toyota Corolla Sportsvan som prismæssigt ligger på niveau med VW''en.
Det er nok de to, ud over VW''en, som jeg selv ville kigge på.
mvh Carsten

Jeg synes umiddelbart at de fleste nye varevogne kører fint, altså VW Touran (helst 2,0 tdi), Toyota Corolla Sportsvan, Seat Altea og Misubishi Grandis.
 
Seat sidder man ikk så højt i som de andre. Det samme motor som Touran, altså 140 hk., self er Seat hurtigst, men jeg ville nok vælge Touran. Corolla køre rigtigt godt med den 177 hk. motor, betydelig friske end de andre, men tilgengæld er der i de mindre motorer lidt støj i forhold til de andre, 177 hk. glemmer man lidt støjen, når den får lidt at leve for. Fik tip af VW-sælger at man skulle vælge 140 hk. fordi det var næsten samme brændstofsforbrug og den ville self. stå bedre til gensalg, men tilgengæld slider den fordækkene rimeligt hurtigt op, da det kan være svært at undgå hjulspind, når man hurtigt skal frem. Men dette problem er garantere også ved Toyota''en.
 
Vi blev anbefalet at lease bilerne, da man så kan få fradrag hver måned i forhold til finasering, hvis man self. ikk kan ligge pengene kontant på bordet.
 
Evt tag et kig på Golf 5 plus i gulplader, har ikke prøvet den, men burde køre fint. 
 
 
Ford Focus C-max -
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/10/2006 12:24:45 PM Forfatter: JH DK

Hvad med en citroen berlingo.. Til et kørselsbehov på ca. 20.000 km årligt er forskellen mellem diesel og benzin jo alligevel marginal. Der er kampagne i disse dage og benzin modellen starter ved 79.900 ... det er ihvertfald en kanon pris... Og en størrelse der er til at manøvrer med inde i byen.
 
 
Tja, det er helt sikkert en udemærket bil, og prisen er der ihvertfald ikke noget i vejen med. Men personligt har jeg sgu lidt svært ved at se mig selv i en Berlingo. Den er så grim at jeg ville begynde at græde hver gang jeg gik ud til den, og med den akvarie/panorama-forrude kan man ikke engang skjule sig i den når man kører afsted
 
Jeg har tidligere kørt jævnligt i en Citröen Xsara Picasso Van, og den kørte udemærket, men dens design er også lidt spøjst.
 
Mht. benzin kontra diesel, så er det rigtigt at man ved 20.000 km ikke opnår den store gevinst ved diesel. Men jeg vil tro at en van som brugt er mest eftertragtet som diesel, hvilket Martinussen også er inde på. Så der er en langsigtet besparelse/gevinst ved diesel.
 
mvh Carsten
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 9:10:14 AM
Forfatter: Centry

nu ved jeg godt det her er lidt at ''hijacke'' tråden - men det handler lidt om samme emne.



Hvor stort et overskud (efter betaling af løn til mig selv etc.) vil i mene der skal være før det kan hænge sammen?


Og kan det betale sig at lease bilen?



Du har fuldstændigt ret - det har absolut intet at gøre med det jeg spurgte om.
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/10/2006 1:45:10 PM Forfatter: Carsten Jacobsen
Mht. benzin kontra diesel, så er det rigtigt at man ved 20.000 km ikke opnår den store gevinst ved diesel. Men jeg vil tro at en van som brugt er mest eftertragtet som diesel, hvilket Martinussen også er inde på. Så der er en langsigtet besparelse/gevinst ved diesel.
 
Ja, det kommer jo så også an på hvilken afskrivningsprofil man vil kører med! En berlingo købt i år... afskrevet på 4 og med et km tal på ca. 80.000 kan sagtens indbring en pæn sum på brugt markedet. Og hvis man regner med at skille sig af med bilen efter 3-5 år (og km-tallet er nogenlunde lavt) tror jeg ikke den ekstra pris en diesel kan indbringe på brugt markedet er over den ekstra kost pris bil har i anskaffelse.
 
JH
 
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)