Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haveservice under 50.000 kr pr. år. - Moms spørgsmål

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Fra  HeliAps Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg søger et godt råd i forbindelse med følgende:

Jeg bor i andelsforening, og her er vi ved at kigge på en haveløsning, med henblik på vedligehold.

Jeg overvejer at melde mig til at slå græs.

Og vil i den forbindelse fakturere vores grundejerforening for arbejdet udført.

Jeg har undersøgt momsspørgsmålet, og det ser ud som om jeg kan sende fakturaer uden moms, så længe det årlige beløb er under 50.000 kr. Er det korrekt forstået?

Og kan en anden beboer lave samme setup ang trappevask/vicevært funktion?

Så kan vi nemlig se en finte I, at foreningen sparer udgiften til moms, på en stor del af vores vedligehold.

Er der noget ulovligt i det?

Vh

Marie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

idet jeg udgør fra at det er dig personligt og ikke dit ApS der vil slå græs og at du ikke er momsregistreret, så kan du godt gøre det uden moms hvis du er overbevist om at ligge under 50.000 kr per 12 mdr løbende. Du kan evt stifte et lille PMV som er uden moms til at tage sig af det - så kan du fakturere som PMV http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/pmv-personlig-ejet-mindre-virksomhed.html - Jeg ved nemlig ikke, om ikke foreningen helt enkelt burde betale dig med indberetning til skat som B indkomst - Det var måske alle lettest at de indberetter som honorar (var det et firma skulle de hvis du ikke havde selskab) I princip er det vist samme sag med et PMV da loven faktisk er at firmaer (CVR registrerede) skal indberette når det er til ikke momsregistrerede de betaler (så vi i tidl tråd fra en ekspert herinde) MEN det kan være en ikke momsregistreret forening ikke har samme forpligtelse - det må du checke eller andre må byde ind

og ja - en anden kan tage trapper og en tredie sne osv så længe hver person er under de 50.000 oms per år

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 15
Indlæg ialt: 4
Fra  HeliAps Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen.

Det virker blot mærkværdigt at man kan omgå moms på den måde - altså tænkt som udgiftnedsættende fra andelsforeningens side.

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Men du skal jo regne med at samtidig må foreningen jo heller ikke trække momsen fra. Hvis de ellers er en forening med overskud, betyder momsen jo ikke noget. Det er mere en finte, hvis det er private du skulle sælge ydelsen til, da de jo ikke kan trække moms fra.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

HeliApS:
Det virker blot mærkværdigt at man kan omgå moms på den måde - altså tænkt som udgiftnedsættende fra andelsforeningens side.
det er ikke mærkeligt. Det er jo bare den almindelige regel om at man må drive virksomhed uden moms op til omsætning forventet 50.000 kr per 12 mdr - og det gælder jo alle, så er der flere beboere der vil det - så er det helt legalt

Hvis I fakturer som CPR = personer - så skal foreningen som vel er CVR indberette som bidragspligtig b-inkomst som honorar. Det er jo ikke anderledes end at de også må ansætte jer som havemænd osv på timebetaling - og der er jo heller ikke moms - heller ikke ved over 50.000 kr det indberettes så bare med a-skat 

Det er kun udgiftsnedsættende hvis foreningen ikke har moms registrering - men sådan er det vel også.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)