Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogførings spørgsmål

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder

Jeg har lige et spørgsmål til bogføring af salg.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside, hvor slaget foregår på samme måde som dba og trendsales.

Når de har købt noget så får de en kvittering for det.

Skal jeg bogførere hvert eneste salg eller kan jeg bogføre dagens, ugen eller månedens salg på en gang.

Jeg bruger lige nu Dinero 

Håber der er en som kan hjælpe.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Wandersen:
Jeg er igang med at lave en hjemmeside, hvor slaget foregår på samme måde som dba og trendsales.

Dit indlæg er lidt forvirrende ?. DBA udskriver ikke kvitteringer for hver enkelt salg der er på deres side ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

du må godt bogføre dagens salg samlet bare du har bilag som viser præcist hvilke enkelt salg som det omfatter så du altid kan vise det til skat - dagens salg var salg fra xx til yy - så er det godt nok

Reglen er at man bogfører så ofte som muligt så månedens vil jeg ikke råde til - bogfør dagens salg, både for at gøre kontrol enklere og for dit eget overblik

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael hvis opretter en annonce på dba så får du en kvittering uanset om den har kostet penge eller ej.

Ok så jeg kan godt samle 20 salg på en dag og bogføre dem samlet .

Tilmeldt 20. Mar 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan bogføre dem så ofte eller så sjældent du vil, det er hvad du selv synes er overskueligt. Vil dog anbefale dagligt. 

Som sagt tidligere skal du bare have bilagene i orden for hvert ENKELT salg.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Pengestyring:
Du kan bogføre dem så ofte eller så sjældent du vil, det er hvad du selv synes er overskueligt
ah - nok lidt vel flot

Bogføringsloven "§ 7. Alle transaktioner skal registreres nøjagtigt under hensyn til virksomhedens art og omfang. Herunder skal transaktionerne registreres snarest muligt efter, at de forhold foreligger, der er grund til registreringerne. En virksomhed, der på grund af art og omfang ikke er i stand til at registrere køb eller salg, kan i stedet registrere på grundlag af daglige kasseopgørelser." 

Mener den er uændret. Snarest muligt vil næppe være hvert halve år og jeg tror som heller ikke en gang om måneden i en webshop med en del daglige transaktioner er snarest muligt

Men enig - bogfør hver dag hvis muligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)