Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Talent for app-udvikling efterspørges.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære iværksætter-kollegaer,

Jeg er - med en partner - i færd med at etablere et start-up, som vil være centreret omkring en mobil applikation. Vi gransker pt. potentiale og er ligeledes i færd med scoping af projekt. Vi ser et behov for en teknisk ressource, som kan bidrage i programmeringsøjemed.

Da kernen i projektet, som nævnt, udgøres af en mobil applikation er det naturligvis en uundgåelig præmis, at vi skal vurdere, hvorledes vi kan få en sådan udviklet – i første omgang enten i form af en prototype eller en beta-version. Således ser vi på mulighederne for at berige projektet med en teknisk ressource med stærke kompetencer inden for programmering af app’s. Vi kigger i øjeblikket både på etablerede app-udviklingsvirksomheder, og individuelle profiler. Der findes mange mulige skæringer, hver især med sine fordele.

Vi har selv midler – men ikke uaende. Investorer vil formentlig være nødvendighed set i længere perspektiv, og afhængig af succesgrad.

Såfremt vi vælger en model, som omfatter et samarbejde med en individuel teknisk profil (som alternativ til et etableret udviklingshus) leder vi efter en personlighed, som besidder et uhyre talent. Med andre ord, hvad nogle vil omtale som en ”super-nørd” eller et teknisk ”geni”. Det vil være en person, som lever og ånder for at programmere og kode, har det som sin primære hobby, ser det som en passion, og grundlæggende ikke har nogle begrænsninger, når det kommer til at udvikle. Vi erkender at blot få mennesker kan mestre alt i sin rene umiddelbarhed. Men et talent kan imidlertid tilegne sig nødvendig viden og kompetence inden for områder, som denne ej tidligere har stiftet bekendtskab med.

Foruden det tekniske aspekt (og dette er sekundært) leder vi efter en person, som deler vor egenskaber: et uhyggeligt drive, en umættelig iver, et brændende ønske om at ville lykkes, og ikke mindst evnen til at kunne balancere det fandenivoldske med det fornuftige. Der må ikke være loft på ambitioner og det kan koges ned til en stærk iværksætter-profil.

Lidt om os samt baggrund
Min partner og jeg har begge en kommerciel baggrund, og er beskæftiget i henholdsvis Telco og Shipping, hvor vi har attraktive jobs og stor succes. Vi har tidligere drevet iværksætteri med succes, og er efter nogle år i private virksomheder på vej til at starte op igen, da den rette idé er landet.

Omkring projektet og idégrundlag
Hvorvidt en potentiel samarbejdspartner vil købe helhjertet ind på vor idé, det vil vi lade op til denne gennem nærmere dialog. Vi kan på det foreliggende grundlag ikke bryde fortroligheden, men kan om idéen fortælle, at den har berettigelse jfr. aktuelle samfundsmæssige trends, er aldeles unik, bygget omkring en simpel og intuitiv kernefunktionalitet, og sidst men ikke mindst skalerbar, idet den indfrier generiske behov globalt set. Der lægger endvidere en fornuftig og afprøvet forretningsmodel bag, som vil drive indtjening.

Vi ved ikke om hvem ,som  kan være en potentiel kandidat i dette. Vækker ovenstående imidlertid interesse, da hører vi gerne fra dig. Ser du alternativt en anden person i dit netværk, som kan matche hører vi ligeledes vældig gerne fra dig.

Vort store ønske, som iværksættere, er at denne idé kommer ud at leve – og det skal gøres i den rette konstellation. Måske du har mod på at tale videre, eller måske du vil være så venlig at berige os med din guidance som følge af din indsigt i den tekniske verden, som vi selv blot har ringe begreb om.

God påske.

Venlig hilsen

Nichlaes Engelbreth

Tilmeldt 29. Mar 15
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nichlaes :)

Jeg vil meget gerne hjælpe jer :) Har du mulighed for at sende mig en mail m/nsted.dk, så tager vi den derfra :) Du kan tjemme mit website, for mine referencer: moonsted.com

//Mathias

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)