Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til start af virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lige nogle spørgsmål.

Jeg vil gerne starte en lille forretning op, hvor jeg sælger noget træningstøj som jeg selv vil designe.

Jeg skal være alene om det, skal jeg så oprette et enkeltmandsfirma eller iværksætter firma? (Har hørt at man ikke hæfter for noget som privat person ved iværksætter firma, og det ville jeg helst undgå)

En anden ting er, det skal primært forgå over nettet, men jeg har ikke min egen computer. Hvordan og hvorledes med at købe en computer igennem firmaet? Er der noget man kan gøre så jeg kan købe en computer uden jeg enlig har fået nogle intjening ind endnu? Eller skal pengene "op af egen lomme"? (Skal jo bruge en computer til meget start arbejde, og kan ikke gøre det på mit arbejde)

 

Hvis i har nogle gode råd i vil dele ud af, tager jeg mod dem med kyshånd :-)

På forhånd tak og rigtig god dag :-))

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Der kan være flere aspekter omkring valg af virksomhedsform. Men ja du hæfter ikke personligt i et IVS, med mindre at du kautionere, hvilket man typisk gør overfor banken. Du kan læse mere om de enkelte virksomhedsformer på virka.dk.

Vedr. computeren, så skal du jo bare købe den gennem dit cvr nr. når du har oprettet det, det er der ikke noget til hinder for, også selvom at du ikke har tjent penge endnu.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra Jyderup
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Fra  tømreren.NU Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen må rette hvis jeg husker forkert, men mener ikke at man kan hæve noget evt overskud i et IVS før man har oparbejdet en vis kapital.
Mht computeren kommer du ikke udenom at skulle have penge op af lommen

Med venlig hilsen
Claus

se mere på www.tørmreren.nu

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46511
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er stor forskel på personlig virksomhed/enkeltmandsvirksomhed og så IVS som selskab - og der er også lidt flere omk ved IVS - se forskelle her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html  

Bemærk skemaet med fordele og ulemper i linket

Hvad computer angår, så kan du købe en sådan med egne penge og lade den indgå som udgift i personlig virksomhed - udgift som småaktiv og modkonto privat indskud i egenkapitalen

Noter lige at Dinero som udgangspunkt er beregnet til momsregistrerede og hvis du ikke er det, skal du lave en del konti, så de er uden moms, både i salg og køb (f.eks småaktiver)

I et selskab som IVS er det klart bedst at stifte med kapital nok til ALLE udgifter der kan være indtil du har indtægter der overstiger udgifter, for der kan du ikke bare blande private penge ind, men skal i princip oprette et formelt lån fra dig til selskabet og beregne markedsrente du skatte af og selskabet har fradrag for

Du skal dog dele momsen hvis det er en computer du har i hjemmet og bruger den til både firma og privat som i http://johnhannover.blogspot.dk/2013/12/aktiver-kbt-til-blandet-brug-privat-og.html 

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)