Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat, jeg forstår dig ikke (-:

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Et spørgsmål ang. skat og den udvidede selvangivelse.

Jeg har et alm. fuldtidsjob og ved siden af en lille hobby-virksomhed. Inden jeg tastede min virksomheds overskud ind på den udvidede selvangivelse skulle jeg have 3606 kr. tilbage i skat. Så tastede jeg min virksomheds overskud ind, som er 7313. Nu skal jeg betale 2886 tilbage.

Det kan jeg slet ikke få til at give mening. Jeg tænker at jeg skal beskattes af mit overskud på 7313 kr. Altså skal jeg betale 37 % skat + 8 % arbejdsmarkedsbidrag = 3290 kr. i skat. Og dermed burde resultatet ende på 315 kr. (de 3606 jeg rigtigt skulle have tilbage – de 3290 jeg skal betale i skat af min virksomheds overskud.

Nogle der kan hjælpe her? Tusinde tak

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Dine fradrag kan have noget at gøre med det. Ring til skat og hør, de vil vide det - jeg mener foruden ikke, at du skal betale 8% AM-bidrag, hvis der er tale om almindelig enkeltmandsvirksomhed og ikke løn fra selskab :)

Fra Varde
Tilmeldt 22. Oct 13
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim

Sådan kan man desværre ikke bare gøre det op, det er lidt mere kompliceret end det. Alt afhængig af din øvrige indkomst, så kan der samtidig ske en ændring i dit beskæftigelsesfradrag, der kan være noget omkring hvilken skatteordning du køre virksomheden efter.

Basalt set, så må man bare konstatere at skat, desværre er en kompliceret størrelse, som man ikke skal forestille sig at man kan regne ud i hovedet.

Din Revisor ApS - Din samarbejdspartner indenfor revision, regnskab og rådgivning.

Læs mere på dinrevisor.net

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Arne G.:

Dine fradrag kan have noget at gøre med det. Ring til skat og hør, de vil vide det - jeg mener foruden ikke, at du skal betale 8% AM-bidrag, hvis der er tale om almindelig enkeltmandsvirksomhed og ikke løn fra selskab :)

jo AM bidrag på overskud i personlig virksomhed

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg forstår godt din undren og det kan ikke bare ligge i beskæftigelsesfradrag. 6472 i skat af indtægt på 7313 er for langt fra at hænge fornuftigt sammen (hurtig hovedregning ville sige 43-44% af overskud i skat og i alle fald jo ikke op mod 90% af det overskud

Du må enten har ændret andet end tilføjet overskud 7313 - eller der må være tilkommet andet via de oplysninger skat får automatisk - inden du tilføjede overskuddet - eller du har haft forskudsopgjort underskud for virksomheden ud fra tidl år eller andet.

Hvis du har gemt en PDF af den oprindelige så er det let at se hvad der sker - ellers må du ha fat i skat MEN det er ukendt/ikke hør om, at HVIS du kan se alle indkomster og fradrag står korrekt i din nuværende årsopgørelse - så skulle skatten beregnes forkert - det bliver den ikke

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg havde lidt samme udfordring. Altså med at forstå skat.

Jeg skulle betale ca. 10.500 i restskat af et honorar på ca. 24.000. Det synes jeg var lidt voldsomt da jeg inden indtastning af honorar i selvangivelsen stod til at skulle have ca. 6.500 tilbage.

Årsagen var at skat allerede havde sat min overskydende skat til udbetaling og de således ikke skulle modregnes. Måske kan det forklarer noget af din udfordring?

De bedste hilsner

Anders

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46559
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:
Årsagen var at skat allerede havde sat min overskydende skat til udbetaling og de således ikke skulle modregnes. Måske kan det forklarer noget af din udfordring?
jamen det er jo forklaringen vil jeg sige. Det overskydende ER jo sat til udbetaling og så passer den nye skat jo som hånd i handske - logisk Anders og jeg vover at sige - der ER den

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Karlslunde
Tilmeldt 20. Feb 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle. Tusinde tak for svarene. Det var lige præcis som I siger, Anders og John - (det håber jeg hvert fald, for så giver det hele mening!) (-:
Men det får jeg vel at se indenfor kort tid, hvis der kommer nogle penge fra skat ind på min konto (-:

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)