Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hvordan bogført køre penge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Nærum
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

jeg har været i Jylland og til kurser?

jeg vil bogført mange kilometer jeg har køre..

for det er i min arbejdetid..

hk Emil de la motte

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46495
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

arbejdstid er ikke et begreb der tæller - men derimod kan man få fradrag for kørsel som er udført for ens virksomhed/selskab. OM du kan få det vil vel afhænge af, om der er fradrag for kurset = det er noget du udfører for firmaet TROR jeg. 

I alle fald, er selve kurset ikke en omkostning hvis der er tale om ny type uddannelse. Selve det, at du kan ha glæde af det i virksomheden duer ikke, med mindre der er tale om noget der knytter sig til en EKSISTERENDE uddannelse. F.eks. kan en frisør ikke få fradrag for uddannelse i manicure af negle, selv om det bruges i salon men for tillæg til frisør uddannelse i permanent er der fradrag.

Derfor vil første spørgsmål være, om de kursus er fradragsberettiget. Jeg ville TRO, at fradrag for kørsel knyttede sig til samme regel, men er ikke sikker, så lad os håbe andre byder ind. Er der ikke fradrag for kursus, tror jeg ikke der er fradrag for kørslen heller - ellers ville alle studerend jo kunne fratrække kørsel til skolen.

Fradrag for kørsel sker ved at du skattemæssigt nedsætter dit overskud til skat med beløbet efter korrekt ført kørebog i personlig virksomhed (og udbebetale med skatteindberetning for korrekt lønnet ejer af selskab hvis du driver det i selskabsform) http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)