Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørsel i privatbil for nystartet IVS - hvordan bogføres det?

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 20:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Adgangen til fradrag kræver en indkomst - dette foreligger ganske enkelt ikke, da indkomst erhvervelsen ligger i et andet skattesubjekt=selskabet, som derved alene har fradragsretten for omkostninger ved indkomsterhvervelsen.

At henslå argumentationen på ordlyden "sikre" eller "erhverve sikre eller vedligeholde indkomsten", så antager jeg at vi begge kender den præcise ordlyd..
Igen jeg savner stadig hvilken indkomst du henviser til?
Der er nu engang forskel på person- og kapitalselskaber, herunder særligt på formalia ved forhold som dette.

Statsautoriseret revisor - København

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ganske enkelt ikke din argumentation...

Der er foretaget udlæg af privatpersoner/ejere, som er afholdt på vegne af et selskab.

Enig?

Gives der fradrag for de afholdte omkostninger i selskabet for de foretagne udlæg jvf. "Udlæg efter regning" og deraf statsskattelovens §6 a?

Hvis omkostningen er erhvervsmæssig og iøvrigt med henblik på at erhverve indkomst, så har jeg i hvert fald svært ved at kunne afvise et fradrag for selskabet.

@trådstarter - Læs selv de relevante link og drag din egen konklusion.

Tonny

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som tidligere angivet er jeg enig i betragtning om der er driftsomkostning for selskabet.
At blanko stemple det som (skattefrit) udlæg til ejeren afholdt på vegne af selskabet forstår jeg som hvor vi er uenige (korriger mig endelig hvis du er af en anden opfattelse) Selv hvis det var til 3. Part ville jeg ikke være ubetinget enig i det kunne udbetales skattefrit.

Statsautoriseret revisor - København

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)