Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i SummaSummarum, hjælp ønskes!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i flinke Amino brugere :)

Til start skal det sige jeg bruger SummaSummarum Professionel til bogføring - jeg er dog nybegynder indenfor dette område.
 
Jeg har 2 spørgsmål til bogføring:
 
1. Jeg har købt en bærbar til 8.999, den skal jeg have bogført. Jeg har købt den samme dag som min virksomhed blev offentligt registreret. Dvs. jeg ikke har nået at lave noget indskud i min virksomhed eller andet. Jeg har købt den på mit private visa/dankort, hvordan bogfører jeg denne i SummaSummarum?
 
2. Varer til vidersalg, hvordan bogføres de, skal jeg oprette en købsfaktura (skal man også det til spørgsmål 1?) hvor jeg skriver produkterne ind, eller skal den bare bogføres direkte i kassekladden, men HVORDAN?
 
I må meget gerne give mig en meget grundig beskrivelse af disse 2 spørgsmål. Fra punkt til prikke!
 
Endnu engang tak for alle de gode indlæg der er lavet herinde på Amino.dk, her er meget at lære ved at læse jeres indlæg!
 
Mvh,
Christoffer Sørensen
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Hvis jeg var dig, ville jeg nok bruge yderligere et par hundrede kroner og få fat i en bog om, hvordan regnskab og bogføring hænger sammen - og hvor du kan lære, hvordan du bogfører.
Der findes en masse lærebøger indenfor det. Det lyder mere som at det er det, du har brug for at vide.