Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring i SummaSummarum, hjælp ønskes!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i flinke Amino brugere :)

Til start skal det sige jeg bruger SummaSummarum Professionel til bogføring - jeg er dog nybegynder indenfor dette område.
 
Jeg har 2 spørgsmål til bogføring:
 
1. Jeg har købt en bærbar til 8.999, den skal jeg have bogført. Jeg har købt den samme dag som min virksomhed blev offentligt registreret. Dvs. jeg ikke har nået at lave noget indskud i min virksomhed eller andet. Jeg har købt den på mit private visa/dankort, hvordan bogfører jeg denne i SummaSummarum?
 
2. Varer til vidersalg, hvordan bogføres de, skal jeg oprette en købsfaktura (skal man også det til spørgsmål 1?) hvor jeg skriver produkterne ind, eller skal den bare bogføres direkte i kassekladden, men HVORDAN?
 
I må meget gerne give mig en meget grundig beskrivelse af disse 2 spørgsmål. Fra punkt til prikke!
 
Endnu engang tak for alle de gode indlæg der er lavet herinde på Amino.dk, her er meget at lære ved at læse jeres indlæg!
 
Mvh,
Christoffer Sørensen
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Hvis jeg var dig, ville jeg nok bruge yderligere et par hundrede kroner og få fat i en bog om, hvordan regnskab og bogføring hænger sammen - og hvor du kan lære, hvordan du bogfører.
Der findes en masse lærebøger indenfor det. Det lyder mere som at det er det, du har brug for at vide.
 
Det handler ikke kun om at du får at vide, hvordan du bogfører 3 bilag, men hvordan du håndterer fremtidige registeringer og et regnskab - dels så du ikke snyder dig selv og dels så Skat ikke bliver snydt med moms og skat (bevidst eller ubevidst). De slår hårdt ned - der er ingen undskyldning; du forventes at kunne det. Ellers må du betale dig fra det eller afholde dig fra at gøre det overhovedet (det sidste her er Skats sondering).
 
Hilsen fra Jakob
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil klart anbefale at hyre en bogholder. Jeg har selv været ALT for længe om den erkendelse og spildt alt for meget af mit tid på åndssvage billag i stedet for at arbejde med det jeg er god til eller bare hygge mig med min søde famile.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg holder selv meget af at kende til mine regnskaber og bogføringer - men jeg har også arbejdet med økonomi i mange mange år, så det er helt naturligt for mig. Hvis jeg ikke kendte noget til det overhovedet og ikke følte at jeg havde den store flair for det (det handler også om interesse for det - du ved; stærke og svage sider) så vil jeg også finde nogen, der kunne gøre det for mig.
 
/Jakob
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har erfaring med bogføring m.m.! Jeg har dog også investeret et par hundrede kroner i bøger om bogføring m.m.! Jeg kender dog bare ikke dette program, da det er 1 uges tid siden jeg erhvervede mig licensen.
 
Hvis nogen skulle have tid til at forklare mig disse funktioner udfra et synspunkt, SummaSummarum er i meget velkomne!
 
På forhånd mange tak for hjælpen...
 
Mvh,
Christoffer Sørensen
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det  var ikke ment som en fornærmelse. Det er fint at du har erfaring med bogføring. Det var bare en anden opfattelse jeg fik, udfra dine spørgsmål, da der ikke var noget specielt vanskeligt ved dem, men det er nok fordi jeg læser dine spørgsmål udfra generel bogføring og ikke i summa...-terminologi.
 
Jeg beklager at jeg har misforstået dit spørgsmål.
 
/Jakob
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Helt iorden Jacob, du skulle vel ikke have kendskab til dette program?
 
Mvh,
Christoffer Sørensen
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Summa... programmet har jeg downloaded for nogen tid siden, bare for at se det, men jeg bruger det ikke, så jeg kan ikke hjælpe dig med om du skal trykke på den ene eller anden knap.
 
/Jakob
 
 
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Godaften,

udfra det program du nu bruger, hvordan ville du så foreslå dette gøres?
 
Mvh,
Christoffer Sørensen
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Det giver jo ingen mening at foreslå, hvordan du skal bogføre det udfra mit regnskabsprogram, men ok:.
 
Spørgsmål 1: Der går jeg ind i en kassekladde og registrere posteringerne så bogføre det.
Spørgsmål 2: Kan jeg ikke sige noget om, da det handler om summa.. funktionalitet.
 
Se lige om der ikke dukker en summa...bruger op - så kan han/hun sikkert hjælpe.

Hilsen fra Jakob

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)