Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndtering af kørselsgodtgørelse i ApS

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvordan håndteres udbetaling af kørsel i et ApS, rent praktisk?

Jeg har kørebog, men har ikke fået betaling for noget, da jeg ikke er klar over hvordan dette håndteres, er det via lønudbetaling, eller skal man ind på sin selvangivelse?

Det drejer sig om 2014, som jo regnskabsmæssigt er afsluttet, er der så ikke noget at gøre eller?

Mvh.

David

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

beachfarm:

Hej, hvordan håndteres udbetaling af kørsel i et ApS, rent praktisk?

Jeg har kørebog, men har ikke fået betaling for noget, da jeg ikke er klar over hvordan dette håndteres, er det via lønudbetaling, eller skal man ind på sin selvangivelse?

Da det skal angives til skat på lige fod med din almindelige løn, er det mest naturlige at udbetale kørselsgodtgørelsen sammen med din løn. Nu ved jeg ikke om du bruger dataløn, proløn eller lign., for disse systemer har alle linjer til at håndtere godtgørelser og sørger jo samtidig for indberetning til Skat.

beachfarm:

Det drejer sig om 2014, som jo regnskabsmæssigt er afsluttet, er der så ikke noget at gøre eller?

Hvis ellers du ført kørebog og dermed har din dokumentation i orden, ville jeg af praktiske grunde nok bare udbetale sammen med den næste løn i 2015.

Det er ikke helt korrekt, da der i princippet skal angives i de perioder som den vedrører. Men ved kontrol plejer Skat at gå højere op i om du har ført korrekt kørebog og om du reelt modtager løn i selskabet, end om du slår flere perioders kørselsgodtgørelse sammen i den samme lønkørsel.

Tilmeldt 17. Oct 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar Jesper.

Pengene for kørselsgodtgørelsen, trækkes så fra selskabets konto, og reguleres i skatten eller hvordan?

Mvh.

David

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

beachfarm:

Tak for svar Jesper.

Pengene for kørselsgodtgørelsen, trækkes så fra selskabets konto, og reguleres i skatten eller hvordan?

Mvh.

David

Hvis du håndterer kørselsgodtgørelse og løn sammen, vil den udbetalte kørselsgodtgørelse også blive trukket på selskabets konto samtidig med lønnen. Ligeledes vil indberetningen af den udbetalte kørselsgodtgørelse til Skat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat vil kunne være firkantede og ved kontrol forklaste kørebog med fradrag for 2014 kørsel som betales i 2015 - Ingen tvivl hos mig om, at det skal være samme periode og klart samme år -  men jeg forstår godt tanken om at udbetale dem med næste 2015 løn - forudsat du også havde løn reelt i 2014 - bare vær forberedt på at skat KAN forkaste det ved en kontrol.

Du skal ha en reel løn når du udbetaler kørepenge. Ikke noget hvor kørepenge kunne se ud til at erstatte løn, så reel løn/forskel samtidigt (alle rigtige lønsystemer har som sikkerhed låst for kørepenge uden løn er med i kørslen.

Du skal ved udbetalingen fra selskabet - som sker samme med løn som sagt (og i princip SKAL være samme periode) og du skal indberette den skattefrie udbetaling til skat sammen med din lønindberetning

Brug et løn system hvor det hele klares lettere. Læs evt mere om regler for kørebog og udbetalings ret http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)