Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uber Taxi

Side 12 ud af 16 (155 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

Mikael christiansen:

Jack:

Mikael christiansen:

altså en på deltid jeg kunne i hvert fald ikke , da jeg arbejde 15 timer om ugen det er alt for stresset at arbejde fuld tid en på su har også svært der er mange i samfundet der har under 500 kroner efter alle udgifter er betalt så er det dyrt med en taxi , det er ikke alle der er super mennesker og kan klare stresset med et fuldtidsjob 

Flere er på fattig i danmark http://www.dst.dk/da/Statistik/NytHtml?cid=20653 når flere er fattig er der flere at der ikke har mange penge til blandt andet en taxi 

Der findes flere og flere der bliver ansat af kommune frivilligt arbejde , der er lavet kontanthjælp loftet med mere rigtige mange tiltag flere fattig 

 

Man skal se på det med en taxi chaufør som når man bestiller en maler, chaufføren skal også kunne leve af det, så må dem som ikke har råd tage bussen eller cykle, helt som dem der ikke har råd til en maler maler selv

korrekt men problemet er jo flere og flere der er fattig så flere og flere har ikke råd en maler , den danske velfærds model er under pres høje lønninger sygt mange folk der ikke kan klare uddannelsen kravene ender på evigheds kontanthjælpen eller arbejder hist og her og tjener mindre end kontanthjælpen dem er der flere og flere af 

du har misforstået , at når færre har penge så er der også færre der råd til betale , hvorfor skal lønnen også stige hver eneste år og kravene stige til folk hele tiden vi skal være bedre uddannet hvis lønne faldt ville flere også have råd og flere kunne få arbejde dem som ikke har mange kvalifikationer har en uddannelsen som maler med mere 

jeg ved godt regering mener vi skal uddanne os udad men det er fordi de lever i fantasi verden de tror alle kan mindste få 02 både dansk og matematik og engelske og vi alle er så perfekte mennesker 

offentlig transport er for dyrt og jernheste er også for dyr når man har under 500 kroner om måneden efter udgifter er betalt men det er jo fordi omkostninger cyklen stiger tingene og offentlige transport stiger hurtigere end inflation 


Hvorfor skal det gå ud over taxi chaufføren, hvorfor skal chaufføren løn trykkes? bare for de der er nogen som ikke har råd, ´taxi chaufføren har ret til en ortenlig lød som maleren og andre har, priserne for taxi kørsel er fast sat af det offenlige, og jeg kan love dig for de er sat sådan at chaufføren skal lige arbejde lidt mere end andre for at tjene samme løn, deres timeløn ligge langt under gennemsnittet, hvis det er så godt at være taxi chauffør kan du og andre jo bare tage kortet og begynde at arbejde, det er slet ikke så svært at få taxi job, men i gider sikkert ikke arbejde for den løn som de får :-)

nu er det ikke kun taxier jeg skriver om men hele den danske velfærds model der er under pres , hvis der ikke findes en løsning få de ufaglært i arbejde uden en bestået engelske danske matematik , så betyder det du skal betale mere i skat og du kan sikkert regne ud , du får mindre udad kroner i sidste ende når skatten sættes op da flere på offentlige ydelser da flere og flere ikke kan klare samfundets krav

jeg fatter ikke svært få taxi kort , det netop den holding der gør folk får psykiske problemer folk er dovne de skal bare tage sig sammen så kan de få alle de ting som uddannelsen med mere 

hovedgrunden 99,9% arbejdesløs er de ikke kan få de kvalifikationer som arbejdes giver ønsker og når man bliver sagt er dovn dum nok gange får de psykiske problemer 

du mener en uden kørekort godt få et taxi kort? , altså i den rigtig verden er der mange mennesker der har problemer med at få et kørekort og bare få  gennemført en uddannelsen er svært for mange 

jeg ville sygt gerne arbejde til den løn hvis jeg altså kunne klare kravene , det er jo langt mere end jeg kan få , jeg kan dog godt gennemskue at nogle nok fandt et andet job der har de kvalifikationer det kræver jo man kan klare stresset køre med andre har taxi kort med mere  

jeg håber der kommer en masse tiltage som ikke er bare krav men kigger på en hel ny måde overenskomst løn stiger og stiger og krav stiger og vi dansker får intet udad da skatten stiger især de laveste lønnen får mindre kroner nu , samfundet er i en ond cirklen, for flere kan bare ikke klare kravene nu der sættes fra samfundet af

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael.. måske snakker vi forbi hinnanden, men nu omhandler tråden Uber og du skriver mange folk ikke har råd til hverken maler eller taxi, så der for jeg skriver som jeg gør..

Noget helt andet vi godt kan blive enige om er vores skatte model i danmark ikke er særlig god, hvis du ikke kender Lars Tvede, så har han mange gode ide'er, bla skatte modelen i Schweiz, hvor folk faktisk har råd til at købe ydelser fra hinnanden.. men det er en helt anden debat som ikke høre til i denne tråd :-)

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

Mikael.. måske snakker vi forbi hinnanden, men nu omhandler tråden Uber og du skriver mange folk ikke har råd til hverken maler eller taxi, så der for jeg skriver som jeg gør..

Noget helt andet vi godt kan blive enige om er vores skatte model i danmark ikke er særlig god, hvis du ikke kender Lars Tvede, så har han mange gode ide'er, bla skatte modelen i Schweiz, hvor folk faktisk har råd til at købe ydelser fra hinnanden.. men det er en helt anden debat som ikke høre til i denne tråd :-)

jeg skriver også kun om uber men sammenligner med det er meget der sker i samfundet det sammen som sker med taxier 

mange lønninger er for høje i danmark deriblandt taxier det er mere og mere kun de velstillede der råd , så ned med taxi løn og mange andre fag ,så igen bliver råd at køre taxier 

dog især reglerne er der mange af det kunne også gøre taxi kørsels billigere , det går kun en vej flere og flere regler både taxier med mange andre steder i samfundet det gøre varen dyrere så forbruger ikke har råd til ydelsen https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=22551 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lige konkurrencevilkår Wink

Taxa ctr. Uber = o.k.Yes

Uens konkurrencevilkår Wink

Taxa ctr. Uber ikke o.k.No

Uber må ophøre på nuværende koncept. Meget enig i den afsagte dom.

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael christiansen:

jeg skriver også kun om uber men sammenligner med det er meget der sker i samfundet det sammen som sker med taxier 

mange lønninger er for høje i danmark deriblandt taxier det er mere og mere kun de velstillede der råd , så ned med taxi løn og mange andre fag ,så igen bliver råd at køre taxier 

dog især reglerne er der mange af det kunne også gøre taxi kørsels billigere , det går kun en vej flere og flere regler både taxier med mange andre steder i samfundet det gøre varen dyrere så forbruger ikke har råd til ydelsen https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=22551 

Er du i det hele taget over hvad en taxi chauffør tjener gennemsnit pr arbejds time? prøv at spørge hvis du kender nogen, jeg kender en som tjener gennemsnitlig omkring 100 kr pr time. så han arbejder mange timer for at tjene en anstændig løn.

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4214
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jack:
jeg kender en som tjener gennemsnitlig omkring 100 kr pr time. så han arbejder mange timer for at tjene en anstændig løn.

Ja et af problemer i Danmark er at der er alt for stor forskel på bruttoløn og nettoløn.

Udenfor taxabranchen er der også andre der har 100 kr. eller mindre netto. Ikke mindst blandt mindre selvstændige.

Fra København
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Har lavet denne her tråd på hol.dk. 

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=23&tid=839284

Det var ifm dokumentaren på DR, Uber eller ej tror jeg den hed med Lasse Spang Olsen. 

Han kom supergodt rundt i emnerne, og han prøvede selv at køre Uber 1 dag, og kunne ret hurtigt gennemskue hvad var op og ned i taxikørsel, samkørsel, osv. 

Hvor er det dybt latterligt at Uber kan overlade skattedelen til chaufføren selv, og samtidig kalde det samkørsel. Det er åbenlyst, ikke bare ud fra udsendelsen, men fra alle der kører både med og for Uber, at der er tale om ren og skær pirattaxi/chaufførkørsel/taxikørsel. Samkørsel kan KUN være når man har en fast destination som feks job eller uddannelse eller man skal besøge venner og bekendte, og så aftaler med andre der skal samme vej at man kan komme med på turen. 

Det siger sig selv. Uber er og bliver pirattaxi, med meget lidt skattebetaling. Det kræver ikke meget at tænke sig til at Uber ikke kan eksistere med fuld skattebetaling, hvis de først selv kræver skatten før de udbetaler lønnen. Da de så ikke vil være meget billigere end normal taxikørsel. 

Så det er alfa omega at skattebetalingen bliver meget mindre end den burde, fordi ellers kan chaufførerne ikke få det til at løbe rundt, når de også skal betale Uber 20% af omsætningen. 

Men samtidig så er det tydeligt at specielt unge har brug for et alternativ til dyr taxikørsel i weekenderne når de skal i byen feks. 

Politikerne skulle have givet os lovmæssige alternativer, så taxikørsel kunne gøres mere fleksibel, uden et hav af lovregler og krav. Men de mest basale, såsom registrering, skatteopkrævning FØR chaufførerne får udbetalt, forsikring osv bør man aldrig slække på. Det er helt basale krav som sikrer en fornuftig kørsel uden unødig risiko for passagererne. 

For helt ærligt danskerne har SKREGET(åbenbart ikke nok, siden der skulle et amerikansk selskab til for at åbne markedet) på alternativer til ALT for dyre taxi-kørsler med alt for dyre biler og alt for høje udgifter. Der skal også være en fornuftig i kilometerpris, på forskellige tidspunkter og steder. Pris pris og atter pris er problemet. Medierne har en stor andel i det, fordi de kan skabe debatter og diskussioner som ingen andre. Og de har aldrig for alvor taget fat i alternativer til alm taxikørsel. Det kom så væltende ind med Amerikanske Uber. 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:

Mikael christiansen:

jeg skriver også kun om uber men sammenligner med det er meget der sker i samfundet det sammen som sker med taxier 

mange lønninger er for høje i danmark deriblandt taxier det er mere og mere kun de velstillede der råd , så ned med taxi løn og mange andre fag ,så igen bliver råd at køre taxier 

dog især reglerne er der mange af det kunne også gøre taxi kørsels billigere , det går kun en vej flere og flere regler både taxier med mange andre steder i samfundet det gøre varen dyrere så forbruger ikke har råd til ydelsen https://www.retsinformation.dk/forms/R0710.aspx?id=22551 

Er du i det hele taget over hvad en taxi chauffør tjener gennemsnit pr arbejds time? prøv at spørge hvis du kender nogen, jeg kender en som tjener gennemsnitlig omkring 100 kr pr time. så han arbejder mange timer for at tjene en anstændig løn.

er det så mange penge de tjener ?  , jeg kan ikke leve op til det høje løn , mange de lever for mindre end taxi chauffører tjener meget især også fordi mange af er så super gode at de kan få lov til arbejde fuld tid , det er ikke enhver menneske der er et super menneske 

desuden alt for mange regler det gør det alt for dyrt at køre i taxi 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Jack:
jeg kender en som tjener gennemsnitlig omkring 100 kr pr time. så han arbejder mange timer for at tjene en anstændig løn.

Ja et af problemer i Danmark er at der er alt for stor forskel på bruttoløn og nettoløn.

Udenfor taxabranchen er der også andre der har 100 kr. eller mindre netto. Ikke mindst blandt mindre selvstændige.

100 kroner da også okay , men systemet har fejlet det rammer alle fag især dem ikke højeste lønnet , der er taxier jo blandt de fag , regering nuværende og gamle har jo sat gang i dette cirkus mere og mere rammer dem som ikke tjener meget såsom taxi chauffør med mere uligheden er blevet større i DK http://www.ae.dk/emne/stigende-ulighed-i-danmark 

alle brancher flere og flere regler også taxier http://www.ugebreveta4.dk/regler-og-cirkulaerer-vokser-aarligt-seks-kilometer_14270.aspx 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Lige konkurrencevilkår Wink

Taxa ctr. Uber = o.k.Yes

Uens konkurrencevilkår Wink

Taxa ctr. Uber ikke o.k.No

Uber må ophøre på nuværende koncept. Meget enig i den afsagte dom.

enig i det at de må ophøre uber , men der må ske et eller andet så  der kan komme  gang i taxi branchen og mange andre fag ,UBER er ulovligt mener jeg 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 12 ud af 16 (155 indlæg)