Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 22. Jun 13
Indlæg ialt: 58
Fra  Voulture IVS Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Nu ligger det sådan, at vi er 2 personer der ønsker at starte virksomhed, men er meget grønne på området omkring stiftelse, hæftning og skat/moms.

Er der nogen der kan hjælpe til at vælge den "letteste" metode for os, da vi bare gerne vil køre dette på hobbybasis indtil videre?

Vi er igang med at producere hårvoks, og vil gerne distribuere ud til andre virksomheder som opstart, men det kræver jo et CVR nummer, og derfor ønsker vi hjælp.

Tusind tak på forhånd!

- Kasper

Fra Odder
Tilmeldt 14. Oct 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Escape In Time Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kasper,

Alle kommuner i Danmark tilbyder gratis rådgivning til opstars- eller iværksættervirksomheder. Jeg kan se du bor i Fredericia, så jeg vil anbefale at du kontakter Fredericia Kommune og hører dem ad. Du kan lave en hurtig Google Search med "Fredericia iværksætterrådgivning", så vil det første hit være det relevante link for dig.

Deres dedikerede iværksætterrådgiver kan kontaktes på tlf. 72113506 eller Videnparken på tlf. 76221100.

Jeg har selv gjort brug af Odder Kommunes tilbud og det er en super gratis hjælp.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46499
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Johansen:
Nu ligger det sådan, at vi er 2 personer der ønsker at starte virksomhed, men er meget grønne på området omkring stiftelse, hæftning og skat/moms.

Er der nogen der kan hjælpe til at vælge den "letteste" metode for os, da vi bare gerne vil køre dette på hobbybasis indtil videre?

På noget der ligner hobby basis (som så ikke er superord for det ville betyde ikke fradrag for underskud - og det vil i formentlig ha, da det jo vil være drevet med overskud for øje) - så er interessentskab løsningen for jer

Bagdelen er, solidarisk personlig hæftelse = kreditor kan hente penge fra den af jer personligt som det er lettest at hente fra, og så må I selv ordne det mellem jer. Fordelen er - intet krav om lovpligtig arbejdsskadeforsikring som ellers ville ligge omkring 3000 per år for jer i et selskab + mindre besvær/formalisering med en del ting-herunder årsregnskab/rapport - ikke offentligt regnskab.

Hvis I mener I kan løbe en stor risiko ved jeres hårvoks (alle kunderne bliver skallede eller håret bliver som ståluld for evigt) så skal I vælge selskabsform, men som jeg ser det, så er risikoen ikke ret stor, forudsat jeres produkt er sikret og I har været gennem miljøstyrelsen, som jeg mener I skal ha godkendelse i - så ville jeg vælge I/S

I kan med fordel læse min E-bog HER I LINK - den har rigtigt meget om stiftelse af I/S, skat, moms, supervigtig ejeraftale m.m. som I vil ha stor fordel af i denne fase.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)