Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Træde ud som direktør af IVS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Slangerup
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et IVS hvor vi er to direktører.

Jeg ønsker nu her at stoppe, men hvordan gør man det? - og er det nogen regler eller lignende som jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe der er en direktør tilbage, så er det bare at du framelder dig som direktør i jeres registrering på virk.dk

Du checker at der ikke i vedtægter står noget om 2 direktører og du checker ligeledes ejeraftaler (som er vigtige)

Derved stopper du her og nu som direktør og har kun ansvar for direktørdelen frem til du blev frameldt.

Du skriver du har et IVS så jeg går ud fra du er ejer og så er du stadigt ejer af det IVS helt med samme % som tidl. (jeg tror selskabet mangler at få udfyldt lovpligtig ejerregister i virk.dk så jeg kan ikke checke det)

Skal du ud af det, så skal du ha solgt dine andele, eller ha flertal for at lukke selskabet

Det kunne være klogt at vide mere om IVS og ejeraftaler og andet evt  LINK TIL IVS BOG 

Hvis den anden direktør også framelder sig uden der sættes en anden ind - så vil selskabet efter en tid blive tvangslukket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Slangerup
Tilmeldt 25. May 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, det er korrekt at jeg ejer 50% og står som direktør.

Som tegningsregel står der: Selskabet tegnes af to direktører i forening.

Vil jeg så stadig "bare" kunne fjerne mig selv som direktør?

situationen er at jeg ikke vil have noget med at gøre længere overhovedet.

Derudover skylder selskabet mig nogle penge (et lån der er dokumenteret), hvilket kan indfries ved den kontante beholdning + varelagerets værdi, hvad er der af muligheder der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46465
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Glantz:

Hej, det er korrekt at jeg ejer 50% og står som direktør.

Som tegningsregel står der: Selskabet tegnes af to direktører i forening.

Vil jeg så stadig "bare" kunne fjerne mig selv som direktør?

situationen er at jeg ikke vil have noget med at gøre længere overhovedet.

Derudover skylder selskabet mig nogle penge (et lån der er dokumenteret), hvilket kan indfries ved den kontante beholdning + varelagerets værdi, hvad er der af muligheder der?

 

der er noget galt i registreringen som jeg ser det- Slår jeg dit - jo ikke helt alm navn op, så kan jeg kun se du er direktør og det IVS har ikke udfyldt det lovpligtige i det offentlige ejerregister - som er pligt for jer - og har været det fra inden du nu vil UD

vedtægterne skal ændres som jeg forstår dig, for tegningsberettigelsen er vel med i dem - så der i vedtægterne er noget med at der er to direktører på den ene eller anden måde OG - tegningsreglen skal jo ændres, da man jo ikke kan ha, at der skal to til - hvis der kun er EN direktør tilbage

Jeg kan ikke overskud om det kan ramme dig, der jo har vedtægterne som ejer og stifter, hvis du bare afmelder dig som direktør, jeg ville bestemt ofre en advokat til lige at rådgive - f.eks. jacob Tøjner fra www.ditselskab.dk så du ikke kommer galt af sted, og så du ikke står med et ansvar for ting som ejer - og for ting sket under din direktør tid - 

Lånet du har ydet selskabet - skal jo dels gerne være korrekt noteret ligesom der er krav om beregning og betaling af markedsrente fra selskabet til dig (og fradrag for den i selskabet og skat for dig for renteindtægt) og hvordan du skal ha det tilbage vil så fremgå af lånedokumentet - f.eks. anfordringslån. Du skal så bede selskabet om at få dine penge omgående - og det skal direktøren jo så sørge for at du får, eller du kan trække det i retten til inkasso - men tag det forhold med i snak med advokaten. Det her kunne let blive noget ubehageligt rod, så du skal være den, der sørger for at alt er OK

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)