Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS kassebeholdning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey 

Jeg har oprettet et IVS. Jeg arbejder engang i mellem til diverse events, og så er mit ønske at sparre pengene op til fremtidige virksomheder. Jeg har snakket med banken og jeg syntes det er for dyrt at oprette en erhvervskonto. Og derfor tænker jeg om det er muligt kun at have en kassebeholdning i et selskab i stedet for en bankkonto? Her i 2015, bliver min omsætning på max 10.000 og den bliver nok ikke større i 2016. 

Hilsen 

Freya 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46522
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Freya :

Hey 

Jeg har oprettet et IVS. Jeg arbejder engang i mellem til diverse events, og så er mit ønske at sparre pengene op til fremtidige virksomheder. Jeg har snakket med banken og jeg syntes det er for dyrt at oprette en erhvervskonto. Og derfor tænker jeg om det er muligt kun at have en kassebeholdning i et selskab i stedet for en bankkonto? Her i 2015, bliver min omsætning på max 10.000 og den bliver nok ikke større i 2016. 

Hilsen 

Freya 

et lidt sent spørgsmål er, om du skulle ha oprettet IVS og ikke bare kørt det i personlig virksomhed, og beskyttet dig mod krav i aftaler.

Nej - du skal ha erhvervskonto da det er lovpligtigt med en bankkonto med NemKonto tilknytning til skat og andet - så du kommer ikke uden om, at få en bankkonto

Husk du også har lovkrav på dig om at der skal findes den lovpligtige arbejdsskadeforsikring for dig i selskabet. Det er lovkrav uanset du tager løn eller omsætter noget som helst, bare du er aktiv i et selskab. Du skal regne med et sted mellem 1000 kr og 2000 kr per år - prøv at få den som deltids.

Jeg synes du stærkt skal overveje min letlæste E bog IVS som i link, for der er mange andre ting du skal huske lovpligtigt (ejerregister m.m. for lige at stikke noget ud) og som kan give både bod og bøvl hvis du glemmer det. Der er også huskelister og det vigtigste for dig om skat og moms. Regn også med, at selv årsrapporten og selvangivelsen til skat, kan være bøvlet for dig i et selskab.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. May 11
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar :) 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)