Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright på hjemmesider - hvor meget skal der ændres i ny side.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 15
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer.

Lad os sige at en person har fået lavet en hjemmeside, og at firmaet som har lavet hjemmesiden, har indsat copyright på siden.

Hvis personen vil have lavet en ny hjemmeside kommer så spørgsmålet:

Hvor meget skal den nye side variere fra den gamle side, for at firmaet som lavede den oprindelige side ikke kan påkalde sig copyright?.

Måske nogle endda ligger inde med konkrete afgørelser.

Rigtig god dag Smile

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 09
Indlæg ialt: 175
Fra  BitMasch Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis en kunde har fået lavet en hjemmeside af en leverandør, så har kunden forhåbentlig aftalt at siden, inkl design, indhold, billeder, osv, tilhører ham/hende?

Softwareudvikler med speciale indenfor skalerbare webløsninger. PHP, MySQL, Puppet, Python, Apache, nginx, HTML5, m.m.
http://bitmasch.com/

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin det skal du ikke være så sikker på, jeg har set flere som har købt en hjemmeside. Men dere køb bestod ikke af design/kildekode.

Så faktisk er der virksomheder som sælger design & opsætning og beholder retten til deres arbejde. I mine øjne er det kunden som skal eje hvad de har købt, men svindlere findes der stadig nogle af.

Hvad angår hvor meget du skal ændre, så skal du jo sådan set starte forfra hvis du vil være 100% sikker.

Hvis virksomheden som har designet/programmeret siden har ophavsret, må du jo ikke bare tage det og lave lidt om på det.

Så jeg vil sige at du står lidt i en lorte situation hvor du faktisk skal starte forfra, dette er heldigvis rimelig let hvis du bruger et CMS som Wordpress eller ligende :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15000
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er umuligt at svare på, når vi ikke ved, om designet er lavet ud fra en template, eller om de har fået designet og programmeret alt fra bunden.

Når det gælder hjemmeside design, så er der mange ting, som man ikke kan have ophavsret på, f.eks menuer, store dele af opbygningen mm.

Derfor er der ingen, som kan give et svar, som kan bruges til noget som helst, når vi ikke ved mere, end de få linjer, som du har skrevet i dit indlæg desværre... 

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)